A brit óriás természetesen nem egyedül kívánja megszerezni az egész tortát, a BAE Systems oldalán az erőforrás biztosításával csupán jó nagy szeletet szeretne kihasítani belőle.
Közel egy hete jelentette be a két vállalat, hogy immár a Rolls-Royce is csatlakozni kíván a Hawk Advanced Jet Training System (AJTS) csapatához, hogy esélyeik lehetőleg nagymértékben növekedjenek a T-X tenderen. Természetesen a cég az erőforrást kívánja biztosítani a BAE Systems gépe mellé, az Adour Mk951 hajtómű támogatása és integrációja hárulna majd rájuk.
„A Rolls-Royce alapos szakértelemmel rendelkezik a hajtóművek terén és párosítva ezt hosszú távú kapcsolatukat az amerikai légierővel teszi a tökéletes választássá az Adour Mk951 hajtómű integrálásához. A Rolls-Royce kiválasztása teszi teljessé a csapatot, hogy folytatni tudjuk a T-X programot egészen a győzelemig” – nyilatkozta Robert Wood, a BAE Systems Hawk AJTS csapat alelnöke.
A Rolls-Royce a BAE Systems, a Northrop Grummam, az L-3 Link Simulation & Training mellett a negyedik a csapatban, akik a Hawk „felkészítésén” dolgoznak a tengerentúlra. Természetesen tervük nem más, mint a Hawk AJTS kiképző repülőgéppel leváltani a még jó pár évig szolgálatban levő T-38 Talon gépeket. Nem tekinthető kizárólagos marketingfogásnak azt kijelenteni, hogy a Hawk AJTS-t az amerikai légierő e követelményeinek megfelelően szabták és győzelem esetén természetesen a gyártása az Egyesült Államokban folyna, bevonva ebbe az amúgy erős beszállítói láncolatot.
„Örömmel csatlakozunk a Hawk AJTS programhoz és ezzel együtt több évtizedes tapasztalatunkat is adjuk hozzá. A Rolls-Royce Adour hajtómű képességeit demonstrálja a 8,6 millió repült óra, a 200 darab szolgálatban lévő erőforrás az amerikai haderőnél és az a több száz, mely más országokban üzemel a világ minden pontján. A Hawk AJTS egy megfizethető, alacsony rizikófaktorral rendelkező lehetőség, amely már bizonyított teljesítményt ajánl az amerikai légierőnek” – mondta Tom Hartmann, a Rolls-Royce vásárlói üzletágának vezető alelnöke.
A Hawk AJTS hatékonyan integrálja magába a valós és szimulált légi és földi eseményekkel kapcsolatos alapfogalmakat, melynek segítségével a jelen és jövő vadászpilótái sikeresen kiképezhetők az 5. generációs típusokra, legyen az az F-35 vagy az F-22 Raptor. A világ egyetlen kulcsrakész „csomagjáról” beszélünk, mely konkurenseivel szemben már szolgálatban áll és akár most is képes lenne a légierő részére harci pilótákat képezni.
Közel 1 000 darab Hawk repülőgép került eddig értékesítésre a világon, s emellett 18 országban biztosítják a magas színvonalú pilótaképzést, ahol olyan repülőgépek számára segítik az ismeretek elsajátítását, mint a Typhoon, F-35 Lightning II és a JAS-39 Gripen. A jelenleg is gyártásban lévő Hawk a jövő alap kiképző repülőgépe az amerikai haditengerészet és tengerészgyalogság F-35 gépeihez, valamint az Egyesült Királyság, Kanada és Ausztrália számára.