A sikeres regionális típusnak úgy tűnik még nem alkonyodott be, újabb verziók látnak napvilágot, tovább nyújtva a típuscsalád életét.
Az évekkel ezelőtt bemutatott bányászati támogató repülőgép, és az augusztusban első repülését végrehajtó tűzoltó verziót követően újabb változattal bővül a BAe 146/Avro RJ típuscsalád, mégpedig egy légi-utántöltésre képes alváltozattal.
Az A2R (air-to-air refuelling) jelzésű variánst egy londoni kiállításon mutatta be a BAE Systems, bejelentvén azt is, hogy egy BAe 146-200-as és egy Hawk kiképzőgép felhasználásával már végre is hajtották az első teszteket, melyek sikerrel zárultak és a vállalat optimista a típust illetően. A tanker BAe 146-osra azonban még kiterjedt tesztprogram vár, mielőtt hatósági engedélyt kap, azonban, ha miden jól megy, várhatóan 120-300 csomós (220-560 km/h) sebességtartományban lesz képes üzemanyagot átadni, ezzel nem csak merevszárnyú repülőeszközök, hanem helikopterek számára is megfelelő utántöltőgép lesz.
A BAE Systems tájékoztatása szerint a piacon 1–6 millió dollárért elérhetőek a BAe 146/Avro RJ gépcsalád típusai, átlagosan 30 000 ciklus van már bennük, de az élettartamukat a LEP (Life Extension Programme) keretében 60 000 ciklusra ki lehet terjeszteni. A specifikációtól függően 5-10 millió fontba (8-16 millió dollárba) kerülő, 18 hónap időtartamú élettartam-hosszabbítási és átalakítási munka keretében beépítenék a törzs hátsó részébe a hajlékonycsövű utántöltő egységet (HDU – Hose and Drogue Unit), a kötelező fényjelzéseket, kamerákat, kezelőszerveket és kommunikációs eszközöket (a rakétavédelmi felszerelések opcionálisak), valamint a tehertérben elhelyeznének egy kiegészítő póttartályt, melynek köszönhetően 18 tonnára növekedne a póttartály nélkül átadható 7 tonnás üzemanyagmennyiség. Ez elsőre nem tűnik soknak, de azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az „új” tankerrel nem a KC-135-ösnek vagy nagyobb kapacitású gépeknek akarnak konkurenciát állítani, hanem a kisebb légierőknek kívánnak megfizethető megoldást nyújtani.