|

Újraindul a Berijev Be–200 gyártása, készül az A-50-es váltótípusa is

Az orosz Berijev tervezőiroda 2013-ban újraindítja a Be–200 típusú többcélú amfíbia repülőgépek gyártását.

Viktor Kobzev, a Berijev vezérigazgatója a MAKSz légiszalonon elárulta, hogy 12 gépre van rendelésük, ebből hatot az Orosz Vészhelyzetek Minisztériuma számára készítenek, ahol már szolgál egy ilyen gép.

„Az új ügyfelek rendelései lehetővé teszik, hogy egy új taganrongi gyáregységben gyárthassuk le a megrendelt példányokat” – közölte.

Berjev Be-200 'mászik' ki a partra

Berjev Be-200 ‘mászik’ ki a partra ,

Kobzev hozzátette, hogy az Orosz Védelmi Minisztérium élénken érdeklődik a típus iránt és nyomon követi annak életútját, ha végre a haditengerészet elszánja magát, akkor a legnagyobb darabszámú rendelésre tehetnek szert.

Nem csak orosz részről nagy az érdeklődés, Kína is élénken érdeklődik a Be–200 és kisebb testvére a Be–103-as iránt, ez utóbbit licenc alapján Kínában gyártanák. Az orosz gyártó azt is tudatta, hogy a Be–200 licenc alapján történő gyártásáról is folynak tárgyalások a kínaiakkal. A kínai futószalag beindításával akár évi 12 gép legyártása is lehetséges lenne.

Az első Il-476-os, mely idén szeptemberben repült először | Fotó: Mihail Klimentyev, RIA Novosti

Az első Il-476-os, mely idén szeptemberben repült először | Fotó: Mihail Klimentyev, RIA Novosti ,

A Berijev közben új gépek tervezésébe fogott, az A–60 és A–100 típusok új légtér-ellenőrző repülőgépek lennének, melyeknek az Il-76-os új verziója, az Il–476-os szolgálna alapul.

„A Védelmi Minisztérium az A–50 leváltására szánná az új típusokat, és elvárásként azt kérték, hogy ezek a gépek legyenek jobbak, mint bármelyik jelenleg szolgálatban álló megfigyelő gép, mi pedig keményen dolgozunk, hogy megfeleljünk az elvárásoknak” – mondta el Kobzev.

A program indulásának és a gépek legyártásának határideje komoly távolságokban van még, ezért az A–50 flotta modernizációja is hamarosan megkezdődik a Berijev iroda és partnerei közreműködésével.

Szerző: blackjack