A közelmúltban a média visszhangzott az Egyiptomban zajló események miatt, úgy tűnik, hogy a címoldalról való lekerülés mégsem jelenti azt, hogy minden rendben menne az észak-afrikai országban.
Ennek valószínű következménye, hogy a spanyolok minden védelmi beszerzésre irányuló szerződés teljesítését felfüggesztették átmenetileg, beleértve ebbe a hátralévő hat darab Airbus C-295 leszállítását is. A döntést augusztus 28-án hozták meg Madridban, egy, a kormányok tárcaközi tárgyalásának keretében, amelynek témája a védelmi és kettős felhasználású eszközök (JIMDDU) voltak.
A Kereskedelmi Minisztérium szóvivője a lépéssel kapcsolatban annyit közölt, hogy óvintézkedésről van szó, amelyet havi szinten felül fognak vizsgálni. Utalva a jelzéssel az egyiptomi hadsereg által végrehajtott rajtaütésre, mely a bukott elnök, Mohammed Morsi támogatói ellen irányult. A szóvivő hozzátette, hogy a JIMDDU keresni fog „bármilyen változást a körülményekben” Egyiptomban, mielőtt a korlátozást visszavonnák, legfőképpen vonatkozik ez a megállapításokra, mely a szeptember közepén tartott EU védelmi és kétoldalú export tervezetben szerepelni fog.
Az egyeztetésre egy héttel az után került sor, hogy az EU külügyminiszterei ajánlást tettek minden olyan eszköz szállításának szüneteltetésére Egyiptomba, amelyet a katonaság és a rendészeti szervek a demonstrálókkal szemben felhasználhatnak.
Egyiptom még 2010 októberében rendelt 3 darabot a típusból, majd 2012 márciusában újabb hármat és ezt követte a januári hat darabos igény bejelentése. Az Airbus az IHS Jane’s-nek adott nyilatkozatában azt közölte, hogy az utolsó megrendelés teljesítése 2013 végén válik esedékessé.
A két ország által kötött, közepes teherszállítóra vonatkozó szerződés értéke a spanyol védelmi export több mint 90%-át tette ki Egyiptom felé, amelynek értéke 2012-ben meghaladta az 50 millió eurót. A CASA által tervezett turbólégcsavaros gép – mielőtt az Airbus Military része lett volna – teljesen Spanyolországban készült.
Morsi július 3-i leváltása után Spanyolország bejelentette, hogy semmilyen új, a védelmi szektorba tartozó licensz nem kerül eladásra Egyiptom számára, ameddig az aktuális szerződések teljesítése tovább folyhat. A Kereskedelmi Minisztérium tisztviselői ennek kapcsán hozzá tették, hogy eme döntés értelmében két új lehetséges megrendelés végrehajtását korlátozták, amelyek közül az egyik az eredetileg a Pegaso által épített (most az Iveco része) katonai teherautókhoz tartozó alkatrészekre, míg a másik rádiókkal kapcsolatos kontraktus lett volna.