Az orosz helikoptergyártó konzorcium az évtized végére ígéri a tolólégcsavarral ellátott, a jelenlegi konstrukcióknál nagyobb utazósebességű forgószárnyast.
A Russian Helicopters még 2011-ben mutatta be a RACHEL (Russian Advanced Commercial Helicopter) névre keresztelt típust, azóta is aktívan dolgoznak a terveken. Az első repülőképes prototípust az évtized végére ígérik, de már jóval előtte találkozhatunk a tolólégcsavaros helikopter technológiájával keleten is, ugyanis egy Mil Mi-35 harci helikopter átalakításával tervezik megépíteni a megoldások tesztelésére szánt demonstrátort.
De nem csak a RACHEL projekt technológiáját nyüstölik majd az új repülő próbapadon, a Mi-171A2-re szánt avionikát, főrotort és hajtóműveket is segítségével tesztelik majd. A frissített konstrukciótól várják a réskitöltést a Mi-8/17 típuscsalád jelenlegi tagjai és a leváltásukra érkező RACHEL között.
A RACHEL 10 tonnás felszállótömegével és 21-24 fős kapacitásával várhatóan 195-205 csomós (360-380 km/h) utazósebességre lesz képes, ami jóval magasabb, mint amire jelenlegi helikopterek képesek (például a 30 fős férőhelyes AgustaWestland AW101-es utazósebessége 150 csomó).