|

A lengyel légierő átvette első felújított MIG-29-esét

A típus egyik legkitartóbb és legtöbb figyelmet szentelő üzemeltetője sokáig számol még a hazánkban sok szívet megdobogtató típussal, így némi vérfrissítésen keresztülesve oltalmazhatják még másfél évtizedig a légteret.

A hír apropója már nem ropogós, de az tény, hogy a lengyel WZL-2 katonai repülőgépekkel foglalkozó üzeme leszállította a légierő részére az első repülőgépet. A 2011 augusztusában köttetett szerződés értelmében a gyár 13 együléses MIG-29A és 3 MIG-29UB kétkormányos gyakorlógépet végez felújítást és nagyjavítást összesen 126 millió zloty (40 millió dollár) értékben, együttműködésben az izraeli IAI vállalattal. Mindemellett az ügylet részét képezi a logisztikai támogatás mellett a pilóták és műszakiak kiképzése is. Ezen gépek felújításuk követően a 23. légibázisra fognak visszakerülni, amely Minsk Mazowieckiben települ.

Az első modernizált lengyel MiG-29-es | Forrás: Flightglobal

Az első modernizált lengyel MiG-29-es | Forrás: Flightglobal ,

Az első modernizált MIG-29A március 15-én repült, amelyet követően április 24-ig 10 bevetést teljesítettek is a tesztidőszak alatt. A folyamathoz csatlakozott három pilóta a lengyel légierőtől, akik a műszerek ellenőrzését hajtották végre nappali és éjszakai körülmények között, valamint a fedélzeti gépágyú működését vizsgálták nagy terhelés mellett.

A július 4-én átvett repülőgép még ugyanazon hónap 29-én visszatért Minsk Mazowiecki repülőterére, amikorra nyolc pilóta és 57 műszakis végzett a képzéssel. A második repülőgép leszállítását augusztus vége felé jósolják, az első kétüléses gép repülését jövő januárban tervezik (átadását az év közepe felé), a maradék 13 gép 2014 augusztusától fog érkezni.

A pilótafülke is kapott némi frissítést, az új nyílt architektúrájú csomag részeként beépítésre került egy multifunkciós színes kijelző, bevetési számítógép, INS/GPS navigációs rendszer, egy felülre helyezett vezérlő panel, digitális video rögzítő és adatbusz rendszer, Rockwell Collins RT-8200 UHF/VHF rádiós és az IAI-val együttműködve új eligazító és kiértékelő rendszert fog biztosítani a WZL gyár.

Így néz ki belül | Forrás: Janes

Így néz ki belül | Forrás: Janes ,

A teljes sárkány élettartamát ezáltal 40 évben vagy 4000 repült órában határozták meg, ami a 2028-ig tartó üzemeltetési szándékot elnézve nem is lehet csodálkozni. A jelenleg 31 példányban repült orosz elfogóvadászból 15 darab állomásozik a típust üzemeltető másik egység, 41. harcászati század kötelékében Marlborkban.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.