Egyre nagyobb az esély arra, hogy Kína újabb alacsony észlelhetőségű masinát fejleszt. A két ötödik generációs vadászbombázó után ezúttal egy nagy hatótávolságú, csapásmérő típus elkészítésével foglalatoskodnak.
A „lopakodó” armada akkor lesz teljes, ha az ötödik generációs vadászok és alacsony észlelhetőségű, csapásmérő pilóta nélküli repülőgépek mellett rendelkeznek nagy hatótávolságú, alacsony észlelhetőségű bombázókkal is. Úgy tűnik, dolgoznak eme rés kitöltésén, de egyelőre csak makettek és rajzok láttak napvilágot.
Arról sem tudni, hogy F-111/Szu-24 kategóriájú vagy inkább Tu-22M méretű repülőeszközben gondolkodnak. Annyi mindenesetre biztos, hogy minőségben nagy ugrás lesz a jelenlegi Xian H-6-osokhoz (Tu-16 másolata) képest.
„Arról sem tudni, hogy F-111/Szu-24 kategóriájú vagy inkább Tu-22M méretű repülőeszközben gondolkodnak. Annyi mindenesetre biztos, hogy minőségben nagy ugrás lesz a jelenlegi Xian H-6-osokhoz (Tu-16 másolata) képest.”
Alighanem inkább az utóbbi. Egy szuperhatalomnak illik felmutatni egy hadászati bombázót. A Szu-24/JH-7 feladatkörérét a J-20 egyik változata simán elláthatja. Arra nem kellene teljesen új típus.
Biztos, hogy jó ötlet az F-111 és a Szu-24 már megszokott összepárosítása, együtt emlegetése? Képességei, főleg a hatósugár terén ez az amerikai gép messze fölötte áll a Fencernek. A Tu-22M nagyobb és nehezebb gép (orosz berendezések ismert tömege és fogyasztása), de az F-111-et, különösen az FB-111-et inkább a Backfire-hez mérném.
mindenesetre tetszetős/érdekes koncepció/modellek.
Ami nem tudja elkerülni a figyelmem: A légbeömlők a gép ‘tetején’…kérdésem lenne az áramlástani szakemberekhez, hogy ez így nem fogja kellemetlenül befolyásolni a nagyobb állásszögű manővereket? Vagy a 21. sz. elején lehetséges az hogy ez nem annyira szempont?
Egyébként ez valami kínai ‘csillagháborús’ taktika, hogy lesz 3 proto, és az USA-t valamiféle fegyverkezési lázba/költekezésbe sodorják?:)
Nagyon szép ez a makett/modell, keveri a vadászgép jegyeket a bombázó mérettel. Ha Kínának sikerül így megépítenie, hát le a kalappal. Ebben a projektben is azt vélem felfedezni, hogy Kína mer nyitni újdonságok, új formák felé, jó példa a J-20, vagy a „kínai Global Hawk”.
http://4.bp.blogspot.com/-JTwSMlyX_LE/ThDgf6neFVI/AAAAAAAALbk/Xfw_4pCWm04/s1600/1309339918_16118.jpg
Én sem hiszem, hogy Amerikát fegyverkezési lázba akarnák, vagy legalábbis tudnák küldeni ezzel,hiszen az USÁ-ban már régóta repül a B-2, és fejlesztik a B-3-ast is.
Az YF-23-nak is felül voltak a beömlői. Ez csak egy bizonyos állásszög-tartományban lehet érdekes, bár ha csapásmérőnek készül, akkor lehet, hogy az nem is akkora gond..
Másrészről ennek az egyik előnye, hogy elég rendesen elrejti a beömlőnyílást a radartól. A kissé elnyújtott szívócsatorna meg takarhatja a kompresszorlapátokat.
Jól néz ki, de mi fogja hajtani? – Kínai lányok legyezővel…???
@sondor961
Jó kérdés, lehet, hogy olcsóbban kijönnének :D
De amennyi pénzt és embert Kína a hajtóműfejlesztésbe öl, lassan talán elérnek néhány komolyabb áttörést. A WS-10 lassan kezd elterjedni náluk, lehet, hogy mire ennek a nextgen bombázónak elkészül a prototípusa,sikerül előrukkolniuk valamilyen új, vagy részben új hajtóművel.
A flightglobal is rácuppant a témára, meg persze az új UCAV-ra.
http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2013/06/chinese-aerospace-renaissance.html
Mire ebből lesz 1-2 századnyi bevethető példány az minimum 10-15 év. Vagy több.
Láthatjuk, hogy a nagyobb technológiai fölénnyel rendelkező USA mit össze nem kínlódik az F-35-tel. És milyen drága.
Kína gazdasága sem bír el sokáig párhuzamosan ennyi fejlesztést levegőben és vízen. Ott is drágul a munkaerő, van 1,3 milliárd ember az országban és ebből 1 milliárd alacsony színvonalon él ami már most feszültégekhez vezet (növekvő szociális kiadások). Mérhetetlenül nagy a környezetszennyezés, amit már a kínai kormány sem tud figyelmen kívül hagyni – ergo erre is rahedli pénzt kell költeni. Szóval drágul az ország fenntartása, és a gazdaság növekedése is kicsit lassul.
Biztos vagyok benne, hogy ennyi repülőt, anyahajót , hajókat, rakétatechikát, saját GPS rendszert, űrprogarmot és a kutya tudja még mit nem lehet párhuzamosan fejleszteni.
A környező lehetséges ellenfelek nagy részét támogatja az USA és Európa (India, Japán, Tajvan….mindenkivel vitájuk van) és még ott vannak az Oroszok. Kínának mindent magának kell most már kitalálni, vagy ellopni. Nagyon powerkodni 3-4 féle lopakodóval sem lehet, ugyanis a nagy ellenfeleknél ott az atom, ami 50 éven keresztül megakadályozta hogy kitörjön a 3. világháború. Hiába fejlődtek a fegyverek annyit mint még soha előtte, az atom miat nem vetette be őket a két nagy tömb egymás ellen. Mert az atom fékentartó erő. Szükséges rossz.
Szóval vagy jegelnek néhány programot, vagy belassulnak (ahogy az USA is)
Már „belassultak”!
Saját vagy lopott ötletek még vannak, sőt a prototípus is elkészül – jobb híján orosz hajtóművel. De a gyártás már késik különböző problémák és a megfelelő motor hiánya miatt….
Bár 30 éve még sehol sem voltak…!
A semmiből meg nehéz egy csapásra világszínvonalút produkálni…!!!
T. szittya88
A bemutatás /- különösen a makett -/ nem egyenlő a gyártással…!
És ha a hajógyártás olyan jól halad, miért érdeklődnek a régi rozsdás angol hajók iránt…?
A hatalmas fejlesztések ellenére különösen a repülőgépiparban és a hajtóműgyártásban gondok vannak!
Hát ennyit a látványos bemutatókról…!
Tudom hogy van AESA radarjuk, de az USA AESA radarja jobb (még)
T. szittya88!
Írásaidat olvasva legalább tudom, hogy miről álmodnak a kínaiak. A megvalósítás ugyan még nagyon távol van, de álomnak gyönyörű…!
/Ja, ha a Tamagocsi kínai, akkor én néger hittérítő vagyok…!!!/