A tavasz beköszöntével a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejénél is újrakezdték az intenzív kiképző repüléseket. A régi tervezésű Q5-ös támadó gépeket repülő személyzet számára feladatul szabták az alacsony magasságú repülések gyakorlását, valamint az éjszakai bevethetőség elérését.
A Népi Felszabadító Hadsereg Légierejénél korábban nem volt elterjedt az éjszakai kiképző repülés. A régebbi típusokat használó alakulatok repülőterein, gyakran a mai napig sincs kiépített fényrendszer. Ezeket manapság mobil, telepített fényekkel pótolják a kiképzés idejére.
Fotó: chinamil.com.cn ,
A koreai félszigettől mindössze kétszázötven kilométerre települő 5-ik támadórepülő hadosztály még napjainkban is üzemelteti a MiG-19-esből kifejlesztett régi Q5-ös csapásmérő repülőgép típust.
Fotó: Chinanews.com ,
A Q5-ös támadógépet fénykorában, a kínai légierő hat hadosztálya repülte! Napjainkra ez a szám, négy aktív ezredre csökkent.
Fotó: Chinanews.com ,
Az éjszakai repülés oktatását nagyban megkönnyíti a kétüléses Q5J változat. A J változatot, a kilencvenes években gyártott együléses Q5D-kből alakították át, az elmúlt években.
Fotó: Chinanews.com ,
Az 5-ik támadórepülő hadosztály, 13-ik repülő ezrede napjainkban a precíziós támadásra alkalmas Q5L változatot repüli.
Fotó: Chinanews.com ,
A Q5L pilótafülkéje több funkciós képernyővel és a repülőgép típus korához viszonyítva, korszerű HUD berendezéssel van felszerelve. Mindezek megkönnyítik a pilóták számára az éjszakai bevetéseket.
Fotó: Chinanews.com ,
Q5-ös, a reflektorral hosszában megvilágított beton felett.
Fotó: Chinanews.com ,
A katonai repülés veszélyes üzem. Az 5-ik hadosztály két éve vesztett el egy Q5J kétülésest kiképző repülés közben. Mindkét pilóta sikeresen katapultált.
Fotó: chnqiang.com ,