Rövidesen tendert írnak ki a Magyar Honvédség szállítógépeinek leváltására, a program várhatóan 5-10 milliárd forintba kerül majd.
A Magyar Nemzet cikke szerint megtörténtek az első kormányzati lépések a honvédség légi szállító képességének megújítására. Megkezdődött a modernizációs lehetőségek felmérése és számbavétele, majd a felső döntéshozóknak való továbbítása.
A napilap úgy tudja, hogy az erről szóló előterjesztést a kormány is megtárgyalta és jóváhagyta, ami azt eredményezi, hogy rövidesen tendert fognak kiírni a mai igényeknek jobban megfelelő, az An-26-os repülőgépeket leváltani hivatott szállítógépekre. A cél ugyanakkor átmeneti, mintegy öt évre szóló megoldás keresése, mivel a források szűkössége nem teszi lehetővé a helyzet hosszú távú rendezését.
A lap értesülései szerint a különböző elképzelések 2-6 repülőgépről szólnak, melyeknek a honvédség személy- és korlátozott teherszállítási igénye mellett a kormányzati vezetők szállítására vonatkozó eseti igényeit is ki kell tudniuk elégíteni. Lehet szó váltásról, bérletről és lízingről is, új és használt gépekről, de a szóba jöhető repülőgéptípusok is széles skálán mozognak. A Magyar Nemzet szerint 5-10 milliárd forintba kerül majd ez a program.
Forrás: MTI
Remek! Ezek szerint bedobjuk a szállítási kapacitást Orbán Viktor és pribékjeinek fuvarozásáért…
Terv jó, eredményeket várok már hogy sok hitetlenkedő is elmondhassa igen történik végre már valami.
Deszantolni kéne őket 1 lakatlan sziget fölött…!!!
De attól tartok, hogy szállítógépek is úgy lesznek, mint a helikopterek: Halasztva 2XXX évre!
A hír forrása pedig garantálja a hápogást! – Mert mint tudjuk kutyából nem lesz szalonna!
És kacsából sem lesz szállítógép…!!!
„Megkezdődött a modernizációs lehetőségek felmérése és számbavétele, majd a felső döntéshozóknak való továbbítása.”
Akkor ez eltart még egy darabig.
Érdekes számomra ez a hír. Abban a tudatban voltam, hogy már ki is választották a repülőt (ami elsősorban kormánygép lenne), de még titkolni kellett.
http://www.belgian-wings.be/webpages/navigator/news/special%20features/koksijde%20airshow%202005/koksijde_2005_fotopage.htm
Egyetlen ép MALÉV gép van a Boeing 767-200ER /HA-LHB/
Röpképtelen, konzerválva van, karbantartva nincs. Röpképessé tétele pár millióba kerülne – természetesen dollárba – de már nem éri meg! Tulajdonosa pedig a vagyonkezelő és néhány bank – pontosabban marakodnak rajta, hogy kié legyen.
És miközben marakodnak, ott rohad szét a betonon!!! /- Természetesen majd a parkolásért is fizetni kell a „nyertesnek”, mert az Ferihegyen sem ingyenes! Sőt!!!/
Ha ezek után valaki hasonlóságot vél felfedezni e repülőgép sorsa és a mai magyar viszonyok között, az nem a véletlen, hanem az Orbán rezsim műve…!!!
Örülök hogy erre sor kerül végre és ha jól vettem ki Hende pénteki nyilatkozatából, a helikopter tendert is kiírják. Nem készítettem leletárt. de 2010 óta ez a vezetés többet tett a honvédelem ügyéért, összegében kevesebből, mint az őket megelőző kurzus 8 év alatt. Pontosabban, a bal liberálisok csak leépítettek, „honvédelmi reform” címén.
„Remek! Ezek szerint bedobjuk a szállítási kapacitást Orbán Viktor és pribékjeinek fuvarozásáért…”
Az ilyen jellegű, hangnemű, hozzászólásokkal nem lehet mit kezdeni ezen az oldalon. Látható hogy már zajlik a kampány és megjelentek új „kommentelők”, akik írásaiból arra következtetek, fontosabb számukra a jelenlegi kormány szidása, mint a haditechnikai, honvédelmi témák, tárgyilagos megtárgyalása.
Ennek örülök, hogy történik valami ebben az ügyben, de az az 5-10 milliárd forint nekem nagyon kevésnek tűnik!
Elhatározás és akarat helyett csak mellébeszélés és halasztás van /- mert az nem kerül pénzbe/! Ennél még a „vak komondor” duma is jobb…!!!
Politikus szájából már azt sem, amit kérdez. Szóval nekem egy nyilatkozat még nem jelent semmit.
honved: mert a jelenlegi kurzus eddig mit tett?
http://iho.hu/hir/dicserik-megis-kivonjak-a-c-27j-t-120312
Kíváncsi lennék, hogy ezekkel a gépekkel mi van. Ha kivonták őket, biztosan olcsóbban megvehetőek.
Úgy rémlik, hogy az Aranysas egyik számában, a Lokátor rovatban azt olvastam, hogy az Alenia az L3 Communications céggel keresi a gépek további hasznosításának lehetőségeit.
A Wikipédia a G.222-es gépről szóló cikkben azt írja, hogy az amerikai légierő az 1980-as évek végén megvizsgálta típust, és 1990-91-ben 10 darabot rendelt, amik C-27A Spartan (helyi nevén:Chuck) nevet kapták. Ezek a gépek ma Davis-Monthan bázison állnak lekonzerválva.
http://www.amarcexperience.com/ui/index.php?option=com_content&view=article&id=5&catid=16&dbsource=typelist&dbtype=C027A&dbpage=1&dbletter=
Ha vennénk 3-4 darabot, átmenetileg ezek is megtennék, 6-8 évet még biztosan lehetne velük repülni.
Egyébként a témával kapcsolatban az Origo is közölt egy rövid szöveget. (http://www.origo.hu/techbazis/20130301-modern-szarnyas-tevekre-ahitozik-a-magyar-honvedseg.html)
Ha az amcsiktól kunyerálnánk pár használt herculest akkor ez az összeg elég lehet azon 2-3 gép modernizálására minimális korszerűsítésére! A lengyeleknél az 5 hercules E szolgálatba állítása nem került 100 millió dolllárba kiképzéssel nagyjavítással logisztikával!
Hozzáteszem ők az f-16-ot választották! :)
Terminator: igazad van de akkor a szerkesztők jelenítsék meg a linket a cikk alján, mert ez a jelenlegi formában szerintem nem jó!
Ezeket az an-26-kat még előbb lehetne értékesíteni mint a migeket!
„Nagyon idegesítő hogy sokan csak a hír alatt látható ~7 hozzászólást nézik és nem a fórum részt”
ha látszana itt a cikk alatt az össze hsz. (lehetne lapozni mint régen) megoldódna a probléma… ;)
legalább annyira idegesítő, hogy 100 kattintás kell ahhoz, amihez régen elég volt egy is…
pl neked sem sikerült belinkelni 4x-re sem… :)
bocsi
Nem kell szarozni, kell 200 Super Hercules, 100 Globemaster, 25 Super Galaxy, es meg van oldva minden. :D
“Viszont Hende nem lavírozik rosszul….trójai falónak használja a kormány VIP szállítási igényét, hogy vhogy fejlessze az MH szállítókapacitást.”
Ez elég dőreség, az Eu-ban és a világ többi – nálunk gazdagabb – részein is menetrendszerűvel mennek a vezető öltönyösök. Sokkal többe kerül és felesleges a különgép, Brüsszelbe, Párizsba, Londonba, napi több járatot számba véve nem gond eljutni és célszerűtlen is volna a másik verzió. Maximum Afganisztán és hasonló egzotikus helyek.
Amúgy meg venni kell egy An-124-est aztán kalap :)
Ezt olvastátok:
http://www.hir24.hu/belfold/2013/05/06/hende-tiz-ev-mulva-minden-tonkremegy/
Nos ha jól tudom, helikopter tender sem indult vagy dőlt el. Szerintem az lenne a fontosabb, mert ha valakinek kellenek a csapataink külhonban az küldjön érte taxit. De a helikopterekre itthon lenne szükség, (szállító és csata) vagy rosszul tudom? Ha kicsi a sereg legalább mozgékony legyen.
Phoenix
A Gripen-hez kapcsolódóan írtad, hogy szereztek be bombákat. Erre találni valahol valami leírást? Mert az e havi Aranysas még azt írja, hogy nincs hozzájuk.
Ami a gépeket illeti – hasonlatosan a külföldi példához -, szerintem civil gépek lesznek, amiket lehet teherszállításra is használni. Korábban volt itt egy írás a cseh Airbus-okról, amik idejük részében bérszállítanak. Itt is egy hasonló megoldást látok, lízingben és darabszámban a kettőhöz közelebb.
Littlejohn:
Igazad van:-) Izrael is kap nyomott áron tengeralattjárókat a németektől.
Minket is megszálltak a háború végén és még a Ju-52-eseket se szállították le! Botrányos!
Szerintem vádoljuk meg antihungarizmussal Angela Merkelt, vonjuk felelőségre a németeket a dédapjaik bűneiért, akik felrobbantották a Duna hidakat és csikarjunk ki belőlűk ingyen szállítógépeket! :-)
http://airbase.blog.hu/2013/05/06/hetkoznapok_camp_bastion_afganisztan_2013_aprilis