Napjainkban Peru, szomszédihoz mérten elavult szárazföldi technikákkal rendelkezik. Állományukban többek között szovjet szállítású T-55-ös közepes harckocsik, francia gyártmányú AMX-13-as könnyű harckocsik, M-113-as páncélozott szállító járművek és szovjet Silka önjáró légvédelmi gépágyúk tartoznak.
A Dél-amerikai ország az elmúlt évtized végén, elsõsorban a koros T-55-ös harckocsi helyett kereset egy potensebb típust, mely felveszi a versenyt a chilei Leopard 2A4-esekkel. A perui megrendelésére az ukránok T-84-es, az oroszok T-90-es, valamint Kína MBT-2000-es új gyártású harckocsikkal pályáztak. Ezen kívül Hollandia és Spanyolország indult használt Leopard 2A6 és Leopard 2A4-es típusokkal, valamint Szerbia és Lengyelország saját T-72-es továbbfejlesztéseikkel.
2010-ben magazinunk is hírt adott arról, hogy a perui vezetés a pályázók közül, a kínai MBT-2000-es harckocsit választotta ki. Az ügy szépséghibája pár hónap múlva került nyilvánosságra, mikor kiderült, hogy Kína csak motor nélkül tudja a harcjárműveket leszállítani, mert megfelelő saját erőforrással nem rendelkezik. Ez önmagában korábban nem volt gond, hiszen a típust hasonlóan exportálták korábban Banglades, Burma és Marokkó számára is. A vásárlók Pakisztánon keresztül jutottak hozzá az ukrán eredetű 6TD-2 dízelmotorokhoz.
Pakisztánban gyártásban volt a típus Al-Khalid néven így hozzájuthattak az ukrán erőforráshoz. 2010-ben viszont változott a helyzet. A perui megrendelésért az ukrán T-84-es Oplot harckocsi is versenyben volt. Az ukránok pedig megtiltották Kína számára a Harkovi Morozov Gépgyár dízel motorjainak tovább exportálását.
Így a perui vezetés kénytelen volt a tárgyalásokat megszakítani a kínai féllel, pontosabban más kínai termékek importját helyezték kilátásba. A további versenyből az ukrán harcjármű is kiesett.
A kínai-ukrán affér után, sokáig a használt Leopard 2-es harckocsi vásárlásáról cikkeztek. De mióta az oroszokkal szimpatizáló Ollanta Humala nyerte meg a perui elnökválasztást, a T-90-es lett a favorit.
A végső döntés bejelentését a május 15-19 között Peruban megrendezésre kerülő Nemzetközi Védelmi Technikai Kiállításra ígérik.
Végezetül nézzünk meg pár fotót a perui szárazföldi erők gyakorlatáról, ahol több egzotikus típus is látható. (Fotók: Indian Zulu)
—–
Szerző: Galcom
„Kína csak motor nélkül tudja a harcjárműveket leszállítani” :D
„A végső döntés bejelentését a május 15-19 között Peruban megrendezésre kerülő Nemzetközi Védelmi Technikai Kiállításra ígérik.”
Tudtommal az oroszok elvisznek egy T-90 s-t a kiállításra egy Ruszlannal, majd ott hagyják a peruiaknak pár hónapra tesztelni, majd csak utána lesz dontés.
Kína is gyárt harckocsimotorokat 1200-1500 LE kategóriában. Viszont az MBT-2000 egyik fő sajátossága az alacsony ára, amiben fő szerepet játszik az Ukrán motor.
Most ha minden igaz az ukránok és a kínaiak túltaktikázták a dolgot és nevető harmadikként az oroszok happolják ez az üzletet.
Holland Leopard 2A6 VS. orosz T-90S . Melyik lesz a befuto?
http://www.infodefensa.com/?noticia=sitdef-2013-acoge-un-ejemplar-del-tanque-t-90-y-se-espera-que-holanda-exiba-un-leopard-2a6
Tudtommal az ősellenség Chileieknek Leopárdjaik vannak. Lehet ez is elhúzódik majd mint egy Dél-amerikai szappanopera:))
Itt nem a legújabb t-90 ms van szó?
A t-90s az már régi .
Témához annyit fűznék hozzá, hogy nyugati és orosz harckocsi tervezés ténylegesen más szemlélet. Egy 48 tonnás tank sok olyan terepen elmegy ahol a 60 t körüli társa már nem. Ez harcéri alkalmazás szempontjából előny. Valamint ez a súly különbséget méretbeli különbséggel értékkel és nem a páncélzat méretének csökkentésével. Ergo szemből 1000m vagy a feletti távról T90SM nehezebb kiszúrni és eltalálni mint a német nagy macskákat. Reaktív páncélzat kapcsán ok hogy mindenkinek megvan a technológia. De eddig csak az oroszok tesztelték le igazán éles helyzetekbe. Szíriába most is zajlik egy kéretlen teszt.