Dánia 14 darab HTRV-t (Heavy Tactical Recovery Vehicle – nehéz taktikai műszaki-mentő jármű) rendelt a Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) német vállalattól.
A HTRV a széles körben alkalmazott SX45 alvázon alapul, így megfelelő képességekkel rendelkezik a legtöbb terepen való közlekedéshez, ez utóbbihoz még hozzájön az is, hogy a kabin kis kaliberű lövedékek ellen védett, illetve ellenáll az aknáknak is, így a HTRV képes az első vonalakban is működni.
Az alvázra egy ún. Miller műszaki-mentő modult integráltak, amelyben minden megtalálható az akár 40 tonnás járművek mentéséhez vagy 17 tonnás konténerek mozgatásához (érdekesség, hogy a HTRV maga nagyjából „csak” 36 tonnát nyom). A modul részeként megtalálható többek között egy 75 tonna teherbírású daru, valamint egy Rotzler HZ090 és egy Rotzler TR200 csörlő is.
A 2014 első negyedévében megkezdendő leszállításokkal Dánia lesz a HTRV első európai alkalmazója, amely remekül ki fogja egészíteni a MAN HX és HS alvázakon alapuló taktikai és logisztikai járműparkját. A szállításokat várhatóan 2015 második negyedévében fejezi be a Rheinmetall.
MAN kutya! :)
Sziasztok ! Nem rossz ez a gép ! De nezzük meg mit hozott össze az Oshkosh a müszaki mentő járművek területén:http://www.oshkoshdefense.com/mmrs-demonstrator#vid
Egyébként érdemes megnézni az egész oldalukat, mert meg mutatják a legújabb MRAP fejlesztéseket is. Üdv. Camp Arifjan-ból !
Wolfram
Érdekes, hogy a kerék felfüggesztésnél ennyit kellett várni arra ,hogy újra a független felfüggesztéseket kezdjék el használni. ( az egy tengelyen lévő kerekek egymástól függetlenül mozoghatnak, egymásra nincsenek hatással).
Főleg az afganisztáni tapasztalatok miatt váltottak a TAK-4-ra vagy a TAK-4i-re. A magas tömeg közép pont és a merev hidak alkalmazása veszélyes kemény terepen, könnyen borulékonnyá teszi a jármüvet.