|

Újra dübörögnek az utánégetők Novoszibirszkben – FRISSÍTVE

Moszkva MiG-31BM Foxhound távolsági elfogóvadászokat telepített a szibériai Novoszibirszk városába, így hosszú idő után újra aktív repülőegység működik a térségben.

A hivatalos indoklás szerint a nem éppen hétköznapi repülőgépek odatelepítése a helyi ipari létesítmények védelmét szolgálja, valamint része a szibériai légtér felügyeletéért felelős egységek fejlesztésére indított programnak. Novoszibirszk környékén korábban is volt aktív légitámaszpont Omszkban, azonban az ott települt egységet 1998-ban feloszlatták.

Forrás: air-ace.blogspot.com

2026-ig biztosan szolgálatban maradnak a Kopók | Forrás: air-ace.blogspot.com ,

A MiG-31-esek modernizálása már évek óta folyik és bár kezdetben elég nyögvenyelősen haladt, azért a programmal kapcsolatos tervek ambiciózusak: 2020-ra hatvan darab BM verziójú Foxhoundot terveznek átadni. A modernizálás során a meglévő 31-eseket többek között részben glass-cockpittel látják el, illetve a radarrendszer képességeit továbbnövelik, meg egyéb apróságok (avionikai rendszer, fedélzeti számítógép, stb.), valamint új fegyverzettel is ellátják az R-37 és R-77 rakéták integrálása révén.

FRISSÍTÉS:

boki néven tevékenykedő olvasónk jelezte, hogy a Novoszibirszk körzetébe rendelt MiG-31BM-ek a keletre található kanszki légibázison települtek. Az információ szerint egyébként itt már 2012 decembere óta van hat darab BM verziójú Foxhound.

9 hozzászólás “Újra dübörögnek az utánégetők Novoszibirszkben – FRISSÍTVE”

  1. A google mapon 27 db MIG-31-es számoltam a „csillaggarázsban” a Kanszki (Oroszország, Krasznojarszki határterület, Kansk) repülőtéren. Persze ebből nem derül ki, hogy ebből mennyi a bevethető és mennyi a BM modernizált verzió.
    Mindenesetre ebből egyértelmű, hogy egy régi egység újjáélesztéséről van szó.

    http://maps.google.hu/maps?q=Oroszorsz%C3%A1g,+Krasznojarszki+hat%C3%A1rter%C3%BClet,+Kansk&hl=hu&ie=UTF8&ll=56.121276,95.656586&spn=0.011866,0.042272&sll=55.899956,95.734863&sspn=6.113505,21.643066&oq=Oroszorsz%C3%A1g,++kansk&t=h&hnear=Kansk,+gorod+Kansk,+Krasznojarszki+hat%C3%A1rter%C3%BClet,+Oroszorsz%C3%A1g&z=15

  2. Allesmor Obranna

    Nem tudom, hogy érdemes-e kidobálni a 31-eseket, hiszen nagy terhelést nem kapnak a sárkányok, üzemidő valószínű van még bennük. Manapság az, hogy egy gép 30 éves (a jelenleg még repülő MiG-31-esek zöme inkább 20-25) nem sokat számít. A naptári évek alapján történő sárkányletiltások kora lejárt, amit lehet, azt állapot szerint igyekeznek még rendszerben tartani.
    Nálunk persze nem.

  3. Az éppen nem sok egy ekkora országhoz. 137 is éppen csak elég lenne. Mondjuk, ha elkezdene a nemzetközi helyzet fokozódnim és három év lenne a háborúig, akkor max 50re tudnák feltornázni a számukat. Ez tíz db ezer kilóméteres kört tudna úgy-ahogy védeni, vagy kettőt rendesen.

  4. Feltéve – de nem megengedve :D -, hogy nem Patyomkint játszanak Ivánék, a gépek számozása alapján ez a szám jön ki egyszerű „1+1=2+1=3+1=4…” stb. módszerrel. :)
    Ezalatt azt kell érteni, hogy nyilvánvalóan csak az a gép számít, amiről van fénykép/videó ÉS azon egyértelműen azonosítható a BM típusváltozatú gép oldalszám vagy lajstromjel alapján. Mondjuk át kell hozzá nyálazni pár száz képet, illetve azt is bele kell kalkulálni, hogy a „legalább” megfogalmazás indokolt, mert számos fotón nem vehető ki az oldalszám vagy a lajstrom (vagy azért, mert takarásban van vagy nincs is a gépen ilyesmi), ugyanakkor viszont az, hogy BM-ről van szó, egyértelműen felismerhető. Ahol a típusváltozat nem biztos, az szintén nem játszik. Nem mellékesen ez a lista azzal számol, hogy egy oldalszámot csak egy gép visel, így ha netán (ez nem túl valószínű, sőt: lényegében kizárható) több gép is megkapta a ‘kék 05’ jelzést, akkor persze a 37 (de legyen inkább 36) erős tévedés lefelé.

    Itt a lista:
    RF-90887 vörös 27
    RF-90889 vörös 23
    RF-90892 kék 95
    RF-92330 vörös 01
    RF-92378 kék 94
    RF-92379 kék 93
    RF-92380 kék 92
    RF-92388 kék 08
    RF-92440 kék 11 (megsemmisült)
    RF-95458 vörös 17
    kék: 01 03 04 05 06 07 09 10 12 16 21 27 52 57 60 76 91
    vörös: 03 07 09 10 11 18 20 21 22 24

    Ez 36 gép (a kék 11 nélkül) és mint az látható, hiába adná magát a lista alapján, hogy „Biztosan van kék 02 is!”, mivel nincs (pontosabban én nem találtam) róla képet, ezért nem is számoltam vele.
    Egyébként nekem már régebb óta gyanús volt, hogy a hírekhez mérten „túl sok” BM-ről van fotó és videó, így megpróbáltam utánajárni a dolognak és ez lett belőle.

    Szóval még egyszer: ha Ivánék nem azzal szórakoznak, hogy merő kib***ásból időnként átszámozgatják a gépeket, akkor ez a meglévő 36 db MiG-31BM elég közel járhat a valósághoz.

  5. Kívülről alapvetően 3 feltűnő jele van, hogy egy BM-et látunk:
    a) az infra közelében van egy méretes antenna (alul, az orr közelében, nagyjából a pilóta vonalában);
    b) a félszárnyakról leoperálták a két bazinagy felfüggesztőt és 4 „kicsit” szereltek rájuk;
    c) a pilóta kabintetején (a mozgón) van egy kis „kitüremkedés”, ami oldalról nézve egy háromszöghöz hasonlít.
    Ezen a képen az említett „jelek” mindegyike látható:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/MiG-31BM_at_the_Celebration_of_the_100th_anniversary_of_Russian_AF_%282%29.jpg
    Belülről elég ritkán látni fotókat a típusról (vannak képek ettől függetlenül), de a pilótafülkében a kijelzők mindenképpen magukért beszélnek (bár itt több változat is elképzelhető azért):
    http://paralay.com/t05/35%20%2810%29.JPG (pilóta)
    http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1303/27_161510_8659dd014d7f03b.jpg?498 (WSO)

  6. Ez rendkívül kedves tőled, de ez marha amatőr hiba lett volna részemről. :D A vörös 07 határozottan egy BM: http://russianplanes.net/id63807
    Azt, hogy kb. mikor és mit írtak alá, én is tudom, de a fotók magukért beszélnek – hacsak nem maszkirovkát játszanak „az ellenség megtévesztésére” az azonosítókkal (pl. 4 db gépük van összesen és kéthetente átszámozzák őket :D).