A hónap végéig tíz darab, az Indiai Légierőben rendszeresített Szuhoj Szu-30MKI Flanker-H-hoz való AL-31FP hajtóművet szállít le Oroszország a dél-ázsiai országnak.
A most átadandó mennyiség azonban csak töredéke az eredeti szerződésnek, ugyanis India tavaly októberben összesen 920 darab hajtóműre adott le megrendelést, amelyeket 2022-ig kell legyártania az orosz félnek. Újdelhinek szüksége is lesz a tetemes mennyiségű AL-31FP-re a jövőben mintegy 280 darabra duzzadó Szu-30MKI flottájának kiszolgálására, amelyekből egyébként jelenleg – a januári információk alapján – 157 darab van szolgálatban.
A hajtóműveket az Ufában található UMPO gyár készíti majd, amely Oroszország egyik legnagyobb gázturbina-beszállítója, a legtöbb katonai Szuhoj típushoz gyártanak, de a MiG-21, MiG-27 és Be-200 sugárhajtóművei is megtalálhatók a kínálatukban.
Nem FP?
amúgy 920db minek? Arányában ez az F119 utánrendeléshez képest is brutális. Ha tényleg az vhol nagyon sokat mond arról, hogy még mindig mekkora difi van a NYi – Orosz hajtóműgyártás között.
Ez a hajtomumennyiség még a 2000-es szerzodés része (opcio), amely a A Szu-30MKI licenszgyártását tartalmazza. a szerzodés tartalmazza a hajtomu egyes technologia egységeinek licensz gyártását. (de nem az egész hajtomuvet). ……
Fade
Az F119 utánrendelés azért döbbenetesen sok mert nagyon hamar koptak el a hajtóművek egy nyugati hajtóműhöz képest.
És Raptorból kevesebb van mint SZU-30MKI-ből lesz.Ha arányaiban nézed nem annyira nagy az eltérés.187Raptorhoz 507 hajtómű és 280 MKI-hez 920 hajtómű.
12 év alatt 160 sikerült összerakni? ugye ez vicc?
Kínának tavaly ilyenkor 260 j-10 volt szolgálatba lehet már meg is van a 300 db és ez csak egy típus a sok közül .
És még ezek akarnak feszíteni Kínának?
Hol is van a saját fejlesztésű harci helyük?