Hosszú távon üzemben tartaná a 4. generációs repülőgépeit az Amerikai Egyesült Államok Légierejének vezetése, így lehetséges, hogy azok a 6. generációs vadászbombázók mellett is szolgálatban állhatnak majd.
Az egymás mellett üzemeltetett generációk egymást egészítenék ki, azonban ehhez „meg kell találni a közös hangot”, azaz azonos (vagy legalábbis kompatibilis) adatkommunikációs rendszerrel kell ellátni a gépeket, hogy a jövőben mindenki gép fedélzetére eljuthasson a légi helyzetkép. A fejlesztéstől azt várják, hogy az átláthatóbb légi helyzetkép miatt könnyebb lesz a légtérben található repülőgépek azonosítása, és így csökkenhet a baráti tűznyitások esélye.

Fotó: USAF ,
Az USAF vezetése ajánlatkérő levelet küldött a szóba jöhető cégeknek egy olyan szabvány rendszer megalkotására, mely képes titkosított digitális adatkommunikációra, és valós idejű videóátvitelre.
A rendszert a jelenlegi Link 16 mellé (vagy helyére) építenék be, és kompatibilisnek kellene lennie az F-22 ‘Raptor’ fedélzetén alkalmazott IFDL (Intra-Flight Data Link) és az F-35 Lightning II-n használt MADL (Multifunctional Advanced Data Link) rendszerekkel, melyek jelenleg csak egymás között biztosítanak titkosított kapcsolatot. Emellett kihangsúlyozták a többszintű titkosítás fontosságát is.
Az ajánlatkérést azután küldték ki, hogy az USAF Tudományos Tanácsadó Testülete elvégezte a megvalósíthatósági munkákat, ahol azt vizsgálták, hogy hogyan lehet egy biztonságosan működő, és a követelményeknek megfelelő rendszert létrehozni.