Egy jóideje baljós csend van az Antonov An-70-es körül, s mostanában az a hír járja, hogy az orosz fél újra kiszállhat a nehézkesen haladó fejlesztésből.
Úgy látszik, az An-70-es fejlesztése kezd némileg hasonlítani a európai vetélytársának, az Airbus A400M teherszállító repülőgépnek a fejlesztéséhez, ahol hullámhegyet hullámvölgy követ. Az ukránoknak máig nem sikerült befejezni a D-27 típusú propfan hajtóművekkel szerelt masina fejlesztését, mely olyannyira elhúzódott, hogy tavaly már kénytelenek voltak modernebb avionikával ellátni a típust, mert az eredeti műszerezettsége elavult.
A típus munkálatait még a ’80-as évek elején kezdték meg, majd a Szovjetunió széthullása és az oroszok kiszállása után nyögvenyelősen haladt a program. Az első felszállást 1994-ben teljesítette a prototípus, de a tesztelés, fejlesztés lassan haladt. Az ezredfordulót követően újra csatlakoztak az oroszok, egy saját összeszerelő-üzemről is szóltak a hírek. Azonban most lehet, hogy mindezt hiába, hisz megint kiszállnak a projektből.
Az orosz Izvestia újság információi szerint az orosz vezetésnek nem tetszik, hogy 2012 szeptembere óta újra csigalassúsággal folynak csak a tesztrepülések, valamint a földi tesztpéldány statikus tesztelése, így akár már 2013 vége előtt kiszállhatnak a programból, a kormány részéről már készítik a minden részletre kiterjedő „visszavonulási” tervet.
Ráadásul a Taskent repülőgépgyárral (TAPO) is lassan haladnak csak a tárgyalások, az orosz üzemben a hazai megrendelésre készülő gépek szárnyát gyártanák, míg a kazanyi üzemben gyártanák a gépek többi részegységét.
Az Izvestia megkeresésére az Antonov vállalat reagált, elmondásuk szerint az oroszokkal kötött szerződésben van egy záradék, mely szerint a kiszállás esetén büntetést kéne fizetnie az orosz félnek. Emellett kijelentették, hogy a TAPO-val folytatott tárgyalások remekül haladnak, ráadásul számításaik szerint a fejlesztés és tesztelés befejeztével két éven belül elérhető lesz az oroszok kérésére fejlesztett teljesen digitális repülésvezérlő rendszer.
Kérdés tehát, hogy a helyzet valóban olyan rossz-e, mint amilyet az orosz hírújság festett, és ha igen, akkor csak a fejlesztésre szánt támogatást vonják meg, vagy törlik a típusra vonatkozó megrendelésüket is, mely szerint 2020-ig legalább 60 darab An-70-est rendszeresítenének a kiöregedő Antonov An-12 ‘Cub’ teherszállító repülőgépek leváltására.
Valahogy nem megy az ukránoknak repulogépépítés-fejlesztés a SZU felbomlása óta. Legjobb lenne,ha eladnák az egész AN- repulogép gyárat az oroszoknak. Nem kellene kínlódniuk.
Csak egyetlen prototípust (egy kigyulladt) építettek 20 év alatt, ez elég siralmas. Hamarább lesz rendszeresítve az orosz Il-476. Egyetlen elonye az AN-70 -nek, hogy fel tud szállni rovid kifutópályáról, és szélesebb 0,5-1,0 m -rel mint az Il (jobban befér egy BMP) De a hatotávolsága
2000 km (Il-5000km) és teherbírása 40t (Il-50-60t) elmarad az Iljusintól.
Majd az ukránok ezt is elnyomják a másik két gép után az irániaknak aztán kész. Eddig is azt pletykálták hogy az iráni repülőgép és hajtóműipar az ő támogatásukkal bővül.
comandante
Meglincselnek az Irán fanok. :-)
@boki
És az üzemanyagfogyasztás?
mar ez is szurke
http://russianplanes.net/id103704