Megkezdődött az orosz-indiai többfeladatú teherszállító repülőgép tervezési folyamata, melyet a két fél mérnökei közösen végeznek majd.
Oroszországba utazott 30 indiai szakember, hogy december 3-án helyi kollégáikkal együtt megkezdhessék a 600 milliós fejlesztési projekt első fázisát, az előzetes tervezést. A munkálatokat az orosz állami repülőgépipari konzorcium, az UAC (United Aircraft Corporation) moszkvai tervezőirodájában végzik majd, kialakítják a végső koncepciót, teljesítményszámításokat végeznek és kiválasztják a megfelelő erőforrást is. Jelenleg csak annyi biztos, hogy kétáramú sugárhajtóművet kap, annak ellenére, hogy a leváltandó típusok mindegyike turbólégcsavaros repülőgép.
A tervezés folyamán figyelembe veszik majd az amerikai FAA (Federal Aviation Administration – Szövetségi Légügyi Hatóság) által megszabott FAR-25 (Federal Airworthiness Requirement – 25) és az európai EASA (European Aviation Safety Agency – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) által kiadott JAR-25 (Joint Airworthiness Requirement – 25) jelzésű követelményrendszert, így a típus nagyobb eséllyel indul harcba az exportpiacon.
A 10 hónaposra becsült szakasz munkafolyamatát 40 százalékban az indiai szakemberek, míg a 60 százalékát orosz mérnökök végzik. Az előzetes majd részletes tervezésre, valamint a berepülési programra összesen 60 hónapot szánnak, a teszteléshez 5 repülőképes prototípust építenek majd. Ha minden rendben megy, az első sorozatgyártású példány összeszerelését 2017 végén kezdik meg.
Az MTA (Medium Transport Aircraft) jelzéssel illetett masina a kalkulációk szerint 15-20 tonnás teherbírással rendelkezik majd, rakterében 80 ejtőernyős vagy 60 hordágy számára biztosítanak helyet.
A projekt vezetői 205 darab gyártásával számolnak, melyekkel az An-12 és An-32 típusú szállítógépeket váltanák le. Az MTA-ból eddig 100 gépet igényelt az Orosz Légierő, 45 példányt India, míg további 60 példányt szánnak exportra.
A felső képen elég nevetségesen néz ki a repülő. Idétlenül kicsik a szárnyai.
http://www.oroszvilag.hu/?t1=szines_hirek_sport&hid=3712
Bocs hogy ide rakom de ez is ér annyit mint az agyonajnározott magyar komondor:D
@Roni már ne is haragudj de kevered a szezont a fa….. Még csak nem is egy kategória a kettő. A Tigr a Humveenek felel meg, míg a Komondor MRAP kategóriájú jármű.