|

India önjáró löveget mutatott be

Az indiai Tata csoport tegnap bemutatta az első, teljesen hazai, teherautóvázra szerelt 155 mm-es önjáró lövegét Újdelhiben.

A löveg száz százalékban Tata gyártmány, a nyolckerekű teherautó mellett magát a tarackot is az indiai vállalat állította elő. A fejlesztés nagyjából két évvel ezelőtt kezdődött el, a prototípus pedig valamikor októberben készült el. Ha minden igaz, akkor az új eszköz három perc alatt akár negyven kilométerre is képes ellőni egy hatos szalvót.

Forrás: defenceforumindia.com ,

A fejlesztés egyébként konkrét céllal indult, ugyanis az Indiai Hadsereg pályázatot hirdetett 814 darab önjáró lövegre mintegy másfél milliárd dollár értékben és ezen természetesen a Tata is nevezett. Az új tarackok beszerzése már időszerű is volt, mivel India utoljára 1987-ben vásárolt az ebbe a kategóriába tartozó eszközökből. Akkor 410 darab Bofors FH-77B löveg került rendszeresítésre Svédországból, de mára a hadsereg készletei igencsak megfogyatkoztak.

Forrás: indiatoday.intoday.in ,

61 hozzászólás “India önjáró löveget mutatott be”

  1. “valószínű, hogy van rajta aútomata töltő”
    Ne ezt én erősen kétlem:
    “három perc alatt akár negyven kilométerre is képes ellőni egy hatos szalvót.”
    Ennél már a 2Sz3 is többet tudott ~ 40 évvel ezelőtt.

  2. @giga
    Hol látod te az alvázat?
    Amúgy a TATRA gyárban láttam az indiai hadseregnek készülő 10(!) tengelyes rakétahordozó teherautót. Egyet épp szereltek, az udvaron volt még vagy hat. Ez lehetett a gyár utolsó megrendelése.
    Szerintem az idiaiak simán megvehetnék a licenszet. Simán a világ legjobb terepjáró teherautója. (Már addig a két hónapig, amig működik.) Még a nevén se kellene sokat változtatni.

  3. Szerintem olyasmi töltőgép lehet rajta mint anno a 128-as FlAK 40-eseken. Tehát kézzel felrakják egy segédkeretre a gránátot és a töltetet ahonnan már a gép tölti be. Amúgy a 152-esek rakétapótos gránátjai olyan 25km körüli távolságra mentek anno. A 80as évektől rendszeresített NATO tarackok lőtávja ~30km, a jelenlegi extrém lőtávok a Denel által fejlesztett G6-osok után annak hatására kerültek kifejlesztésre.

    Viszont ami szúrja a szemem :
    “Az új tarackok beszerzése már időszerű is volt, mivel India utoljára 1987-ben vásárolt…”
    Akkor a Magyar Honvédségnél mióta időszerű a D-20asok cseréje? :D

  4. duckdodgers: A Discoveryn régen volt egy műsor a szuper emberekről (mágnes ember ázsiában stb..), szóval én nem lepődnék meg ha Gerald Bull is képes volt arra, hogy háromszor hátba lője magát, majd még tök nyugodtan kétszer fejbe. Vannak még csodák a világunkban :D.

  5. A Babylon project mint fegyver nem lett volna igazán potens mivel hiába a nagy lőtáv ha nem találják el a célt… Az egyetlen félig elkészült ágyú is fixen lett volna beépítve. Viszont kisebb műholdak olcsó fellövésére ígéretes alternatíva lett volna. Ebben az egészben az a szomorú hogy bizonyos emberek csak úgy eldöntik hogy ezt vagy azt ki kell végezni mert hűű meg jaj de félünk… De ha elkészült volna az komolyan befolyásolta volna a Közel Keletet? Nem hiszem. Kicsit azt érzem ezzel kapcsolatban hogy bizonyos országok monopóliumként szeretnék kezelni a világűr használatát illetve az oda történő eszközfeljuttatást is.

  6. duckdodgers:
    És ha nem pont az ágyúval kapcsolatban ölték meg? Mi van ha tudott ő még más dolgokról is, vagy netalán valami más fegyveren/fegyvereken is dolgozott/agyalt? Így is lehet nézni a dolgokat, de persze ez már összeesküvés-elméletbe csap át. Amúgy egyetértek veled.

  7. A 40 km nem is olyan hihetetlen ha figyelembe vesszük az É-Koreai Koksanok bő 60km-es lőtávját! 155mm-ből ki lehet hozni 40 km-t ha rakéta-póthajtást is alkalmaznak.Nem mindíg a mi nyomorunkból (D-20)kell kiindulni! Ha valaki komoly tüzérséget akar akkor nyilván nem az ósdi D-20-asokra alapoz. Bár a Wiki szerint a D-20-ból harcászati atomtöltet is kilőhető,lehet ezért tartjuk meg őket…. :D

  8. Én régebben azt mondtam, hogy a meglévő D-20 lövegeket kéne felszerelni hasonló mórn RABA 8X8 alvázakra. Semmilyen extra mütyűr nélkül, mint autómata tölő, meg radar stb. Csak, hogy legyen min gyakorlatozni addíg, míg valami modernebb cucc nem kerül rendszeresítésre.

  9. Még a támasztólábakat sem kötelező hidraulikusra készíteni (ha már annyira nincs pénz, hogy semmire)szabványos pótkocsitámaszokkal is el lehet boldogulni egy-két perc alatt hiszen 6…8 fős kezelőszemélyzet.

  10. A másik pedig hogy a Koksanok 170 mm-esek ami elég nagy különbség, csak a gránát vagy 15kg-al nehezebb.
    Összehasonlításként : egy II VH-s német 15cm-s gránát tömege ~45 kg, míg a 17 centisek 65 kg körüliek. A max lőtáv pedig ~15 km vs ~30 km.

  11. Nem kérdés, hogy Ő volt a projekt vezetője, de ugye nem egyedül dolgozta ki az egészet. Gondolkoztam már rajta, hogy lehetne írni egy rövid szösszenetet a munkásságáról, mert tényleg zseniális volt a faszi. Nagy veszteség érte a gyilokipart a halálával.

  12. gacsat:

    Én nekem ez nagyon kimaradt, azt hittem, hogy a cseheknél legalább jól mentek/mennek a dolgok. Az egész vállalat magánkézben volt, vagy a kormány irányította? Amúgy jó nagy hülyeség volt őket hagyni csődbe menni, a Tátra az ért egy elég minőségi név volt még a keleti blokkban is.

  13. Unio szerintem kicsit pongyolán fogalmaztál : a Tatra legendás volt a keleti blokkban és még nyugaton is elismert márkának számított.
    A Tatra saját futóműve pedig világviszonylatban is az élvonalba tartozik(zott).

  14. duckdodgers:

    Igen igaz, de persze azért azt se szabad elfelejteni, hogy a Csepel se volt rossz, volt amibe verték a Tátrákat. Az már más dolog, hogy egy idő után jött az ukáz a CCCP-től, hogy nem főként mi fogjuk gyártani a teherautókat.És persze azt se szabad elfelejteni, hogy a Tára előtte is minőség volt bocs, hogy ezt kihagytam csak valahogy nekem a keleti-blokkos rész maradt meg a legjobban.

  15. Azt gondolom nem az ördögtől való ötlet volt a VSz-en belüli specializáció. Igen jó volt a Csepel, de összességében azt gondolom a Tatra mögött komolyabb háttér volt. Sajnos a Magyar nehézipar alól Trianonban kihúzták a talajt (és ez most nem sírás akar lenni, egyszerűen ez az igazság), ez már a 2. VH során bebizonyosodott amikor sorra álltak le a gyárak nyersanyaghiány miatt.ha megnézed a cseheket náluk a két VH közt is világszínvonalú ipar volt nem véletlenül tették rá a kezüket a németek.

  16. Nem rossz dolog a szakosodás, de azért engedhettek volna többet is a tagállamoknak szerintem. Jó az is igaz, hogy volt azért ott egy lista, hogy kik a megbízható országok, és kik nem, mi meg gondolom, hogy valahol hátul kullogtunk, főleg 56 után. A 2. VH-s véleményed tény, aki ebben sírást lát, vagy szélsőséget, az is jó hülye már elnézést:). A Csehes dolgokkal egy véleményen vagyok, nagy igazság erre az, hogy a németek sok titkos fejlesztést készíttetek a Sokdával. Elvileg a Coandă hajtóműveivel is ők “kísérleteztek”. Hogy ez most igaz-e, azt nem tudom megerősíteni, de tény, hogy a Skoda sok fejlesztésben/ gyártásban benne volt, és még más gyártókról nem is beszéltünk.

  17. karesz:

    Elvileg igen, de én ezzel kapcsolatban nem láttam/hallottam/olvastam hiteles megerősítést. Így sajnos ilyen elhiszem vagy nem alapja van, azt amit meg az a német fan író talált ki, hogy már akkor 40-100 dbvel rendelkeztek szerintem hagyjuk, mert az minden csak nem valóság :S:).

  18. Volt egy író, német vagy talán valami Latin-Amerikai országból való, és azt adta be, hogy ő ott volt a csészealj fejlesztésénél, meg minden titkos dokumentumba beleolvasott bla bla. És akkor azt hangoztatta, hogy több tucat vagy kb 100 hajó állt készen, hogy szétcsapjanak az amcsik között stb, meg ezekkel menekültek az antarktiszra, majd a Holda, amiből ugye nem rég készült egy Német-Finn komédia (Iron Sky) ami ezt az “elméletet” veszi alapul:). Mondanom se kell ugye, hogy az író közelebb állt az ezotériához, mint a haditechnikához :D. Meg nem mondom az író nevét, de váltig állította, hogy a németek túléltek mindent stb… Sci-Fi-be illő mi? :D

  19. Igen az még reális is lenne, de kb 20-40-100! áhh ez már nagyon sci-fi :). Én még nem láttam, volt aki szidta, valaki meg istenítette. De az biztos, hogy meg fogom nézni;).
    Magáról a csészealj technológiáról meg tudjuk ugye, hogy nem kitaláció, az Avro is kísérletezett már vele, oroszok, amerikaiak is. Én lemerem fogadni, hogy az UFO észlelések 60%-a kamu, 30%- katonai kísérlet, a maradék 10% pedig tényleg megmagyarázhatatlan. Az átlagos emberek nagy része valami kísérlet repülőt látott vagy Drónt, és arra hitték, hogy a szürkék küldik/küldték a jelzéseket, mi pedig elneveztük dubstepnek :) :D.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.