A Holland Királyi Légierő taktikai szállító kapacitásának gerincét négy, nem éppen fiatal repülőgép alkotja, és fogja alkotni még jó néhány évig. A hollandok nemrégiben be is mutatták, hogy négy Lockheed Martin C-130H Herculesük (melyek közül kettő C-130H-30, tehát hosszabb törzsű verzió) mindegyike repülőképes, és akár egy időben is bevethető. Mint ismeretes, Hollandia 1994-ben szerzett be két, karrierjét a US Navy állományában EC-130Q-ként kezdő példányt, amiket H-vá konvertáltak, majd később hasonló szintre hozták velük a két, akkor már meglévő C-130H-30-at. Az ezredforduló után néhány évvel aztán elkezdték tervezni a modernizációt, immáron négy gépen egyszerre, ami 2010-ben vette kezdetét, a brit Marshall Aerospace Cambridge-i üzemében.
Nevezett cég egyébként most novemberben készült el az utolsó példány modernizációjával, a Herculest múlt hét szerdán adták át jogos tulajdonosának. A munkálatok során megújult az egész kabinbelső, a műszerfalon számos digitális kijelző kapott helyet, valamint sor került éjjellátó rendszer integrálására, aminek használatához szintén módosítani kellett a pilótafülkét. Ezen felül új kommunikációs, repülés-ellenőrző és navigációs rendszereket is beépítettek, valamint megnövelték a teher/utastér biztonságosságát.
Az átadás-átvétel alkalmából mind a négy holland C-130-as felvonult az Eindhoven légitámaszponton, demonstrálva a Holland Királyi Légierő teherszállító képességét. A Herculeseket egyébként a 336. század üzemelteti.
http://index.hu/tech/2012/11/29/egy_lepesse_kozelebb_a_skylon_szuperszonikus_repulohoz/
Az előzőt a Hírhalomba akartam írni.
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/portugalia_modernizalja_herculeseit/
Európában modernizálják a C-130H-kat, Ausztráliában kivonják:
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/bucsurepulesen_az_ausztral_herculesek/