Vesztegetési botrány van kialakulóban nyugati szomszédunknál, ugyanis eurómilliós kenőpénzekre derült fény az Eurofighter Typhoon beszerzése kapcsán.
Az osztrák típusváltás körül mindig is viharfelhők kavarogtak, ám ha bebizonyosodik, hogy az EADS-től csillagászati összegért (közel 2 milliárd dollárért) beszerzett, limitált képességű, 18 darab Eurofighter Typhoon eladását némi pénzmag különböző elöljárók zsebeibe vándorlása könnyítette meg, akkor akár szerződést is bonthatnak az európai konzorciummal és milliárdos büntetés kifizetésére kötelezhetik.
Ausztria 1993-ban kezdte el keresni a J-35 Draken váltótípusát. A 24 új gép beszerzéséről szóló döntés először egy lavinakatasztrófa, majd a 2000 augusztusában bekövetkezett árvíz miatt tolódott, a gépekre elkülönített keretösszegből fedezték a károkat és a katasztrófák során napvilágra került tény miatt, miszerint elégtelenül kicsi a helikopteres szállítókapacitásuk, új helikoptereket rendszeresítettek, miközben a beszerzendő gépszámot 24-ről 18-ra csökkentették.
2003. június 11-én írták alá a 18 Eurofighter Typhoon megrendeléséről szóló szerződést, azonban a kormányváltást követő politikai viták áldozata lett ez a beszerzési program is, így végül még ezt is csökkentették 3 darabbal. Kilenc új gyártású és 6 használt német gépet rendszeresítettek, melyek közül az első 2007. július 12-én érkezett meg Zeltwegbe, míg az utolsó példányt 2009 szeptemberében vehették át.
Vállaljuk az osztrák légtér védelmét is. Max rakunk egy grif fészket valamelyik hegyükre, cserébe adjanak heli repórát. Éljen a Magyar-Osztrák légibirodalom 2.0. :-D
Az ilyen hírek biztos nem segítik elő a típus eddig sem túl sikeres exportját. :)
A végén még vissza adják a Typhoonokat és vesznek Gripeneket mint ahogy kellet volna 10 évvel ezelött…
Aeropyl:
volt egy cikked ahol avval foglalkoztál hogy a környéken aza 4 ország aki a 2000es évek elején rendszeresített új nyugati 4+ generációs gépet azok közül mi állunk a legrosszabul mert nekünk alig fort ki a technikánk ehez képest aza röpke 2 év alatt sikerült a 2.helyre fel tornáznunk magunkat a 3ról mert akkor sem az utolsók voltunk mint azt te állítottad mert itt a példa hogy a szógorok ceszték el a legjobban a tipus váltást….
a Csehek azért kerültek vissza a 3. helyre mert nekik még nem sikerült megegyezni a bérleti díj hosszabításáról a svédekkel elenben velünk mert nekünk 2026ig itt lesznek a madaraink és kiépítünk mindent legalább is Hende úr azt igérte erre jó példa a Szlovén légtér védelme és a majdani Balti örjáratozás is.
1.hely változatlan de a Lengyelek más tészta mert ők többen vannak mint mi 3an az Osztrákkokal meg a Csehekkel nekik elvi kérdés és geostratégiai jelentőség a darabszám és a minőség bár ha le bontjuk lakoságra és területre akkor nálunk 10millió emberre jut 14 Gripen őnekik meg csak 12 F-16 ugyan ennyi emberre.
(Ez ilyen molni féle lesarkítás volt fajlagosítás,persze nem olyan zseniális kifinomult szinten…jaj már alig várom hogy mit ir erre tisztára extázisban vagyok :Dlol)
meg 32 mig-29! :)
Meg finoman kifejezve nem mezítlábasan repültetik az f-16-kat! :D
Mi van pici paraszt gyerek te is bele büféztél valami okosat:D ohh lol
(földiek vagyunk akarom mondani falun beliek a múltkori komentjeidre irom Shornet24:).
Álljon meg a gyászmenet!!!Sógorék igen is potens gépet vettek arra a feladatra amire ők használják(potensebbet mint a Gripen vagy F-16 Block 50/52)azmás kérdés,hogy hogyan vették ezeket a gépeket és,hogy mit vettek meg hozzájuk.Arról nem az EF-2000 tehet,hogy nincs AMRAAM vagy sisakcélzó.
Az említett cikkemben a környező országok légierőit vizsgáltuk, ebben a sógorok előttünk járnak. A légierő ugyanis nem csak a vadászokból áll, van nekik még jet/légcsavaros gyakorlógépük, közepes teherszállítóik, 80 helikopterük.