Az orosz védelmi minisztérium tájékoztatása szerint az Orosz Légierő elveszített egy Szuhoj Szu-24 ‘Fencer’ típusú, kéthajtóműves csapásmérő repülőgépet.
Moszkvai idő szerint 13 óra 25 perckor egy gyakorlórepülés közben lezuhant az Orosz Légierő egyik Szuhoj Szu-24 ‘Fencer’ típusú repülőgépe. A variaszárnyú masina a honi repülőterétől 67 kilométerre, a cseljabinszki Jetkulszkij közelében veszett oda, az első beszámolók szerint irányíthatatlanná vált. Az orosz védelmi minisztérium tájékoztatása szerint mindkét pilóta sikeresen katapultált és túlélte a balesetet, a kiérkező kutató-mentő egységek kórházba szállították őket.
isten bizony meg kéne kérnetek boki-t, hogy az orosz híreket szerkessze, és szállítsa… megdöbbentően gyorsan és piszok pontosan adja az infokat.. ;-)
Épp modernizációra vitték volna a gépet, amikor korberepulést csinált tortént a baleset. De már ideje bovíteniuk a Szu-34 -es gyártósorát, le kell már cserélni ezeket 24-seket, hisz 2000-tol ez a 20. Szu-24/Szu24m
gép vesztés.
Most a Szu-34-eseket milyen ütemben gyártják? Hallani és olvasni mindent, de elég nehéz az oroszokból valós és pontos infókat kiszedni…
igazából ugye a kommunikáció az volt anno, hogy 70db-ot 2015ig le kell szállítani, de gondolom ez nem fog összejönni… Azt nem tudom, hogy az eredetileg 92 2020ig megrendelt példánnyal mi van, vajon még mindig 92 az a szám, és tartható-e a 2020?
vitya
Az orosz védelmi minisztérium 2 szerzodést kotott Szu-34-re . az elso 32 gép legyártásáról 2009-2014-ig a második szerzodés 92 gép gyártásáról és átadásáról szól 2014-2020 kozott. Tavaly 6 gépet adtak át. Idén is átadnak gépeket. Ha veszed 2014-2020 kozott 92 gépet kell legyártaniuk az évi 15 gép, mely kapacitást el kell érniuk pár év múlva. Jelenleg kb. 6 drb. gyártanak évente.
Eddig évi ötöt gyártottak.
Bocs. elírtam az 1. szerzodés 2009-2013 kozotti idoszak.
Az én népi megfigyelésem szerint idén az első negyedév legelején adtak át utoljára Szu-34-eseket, vagy korábban. A két padlizsánszínű indítógázturbinás, aerodinamikai késes madarat, a 05-öst meg a 10-est, illetve egy ugyanilyen konfigurációjú de régi festésű 02-est, meg a korábbi felszereltségű 01-est, 03-est és 04-est.
Aztán csönd.
Nem jött a negyedik-ötödik T-50-es, az ötödik és hatodik Szu-35Sz, bár ez utóbbiakból most láttam, hogy valami készül.
A hat darab Jak-130-ason, néhány Mi-28N-en és Ka-52-esen és Mi-35M-en kívül idén nem adtak át szinte semmit.
4, 5, 7, 9, 10 itt van, meg még kettő:
http://www.ausairpower.net/Su-34-Fullback/NAPO-Su-34-Fullback-V.Kuzmin-0112-3.jpg
Gyönyörü egy masina….
AO
Év végéig át kellene adni Szu-34-seket és Szu-35-ot is- legalábbis tervben van.
és azt a képet 2012 januárjában lőtték… Az azóta eltelt időszakban nagy a csend a madárkák körül.
Ha jól emlékszem legutoljára 2011 decemberében volt 4 Szu-34- es átadva a Voronyezsi bázisnak.
Ahol a képet fotózták, ott kicsivel több mint 200 vadászgép méretű ojjektum áll kint – vajon mennyi működhet még belőlük? ;-)
https://maps.google.com/maps?q=52.644691,39.442914&ll=52.644196,39.449673&spn=0.011236,0.01929&num=1&t=h&z=16
Hello, a Szu-34-esek mennyiségét tavasszal beszéltük meg. Az akkori állapot:
Hello Tcat, tizenöt széria gépet adtak át eddig.
Tavaly év végéig két gép szolgált a cskalovi állami teszt központban valamint hét lipecki teszt és kiképző központban.
A voronyezsi légi bázisra tavaly év végén két részletben érkezett hat új gép, plusz lipeckről átvettek négy korábbi gyártású példányt.
Ezekkel állt fel az első század.
ГЛИЦ — 2 шт.:
красный 01,
красный 03 “президентский”.
Липецк — 3 шт:
красный 02 Николай Чудотворец,
красный 04,
красный 05,
Воронеж — 10 шт.:
красный 01-01,
красный 02-02,
красный 03-03,
красный 04-04,
красный 05-05 (темный окрас),
красный 10-10 (темный окрас),
+ 4 борта из Липецка:
красный 06,
красный 07,
красный 08,
красный 09.
A kivonás sürgősségével várjuk meg a modernizált gépek baleseti mutatóit.
Lehet, inkább a 24eseket kellene lelkiismeretesebben javítani.
lehet nem a csillaghangárban kéne tárolni a gépeket?
@Galcom:
igen ezt tudtam, csakhogy azóta eltelt fél év, és fél év alatt egy gépet sem adtak át?? Mert az akkor gáz. Vagy mindig csoportosan adják át őket, és csak akkor van átadás, ha elkészült vagy 6 db egyszerre???
Ami alapján idáig lehetett azonosítani a példányokat az a „fullánkba” került APU és a szárnyvégeknél felülre került plusz él.
Ezek alapján három gép repül ilyen konfiggal, de volt a nyár elején egy sajtóanyag, ahol több ilyen vas is épült még.
Új volt az anyag, szóval nem a korábbi madarak építése látszik.
Ezek azok, melyeket hiányolunk.
Olyan fél éve belinkeltem a gyártósorról készült fényképet. Azon 3-4et építgettek.
http://englishrussia.com/2012/06/14/production-of-su-34-in-novosibirsk/
Tehát júliusban 3 volt a végszerelő soron, és még egy eléggé összerakva.
És ezek már az új szabvány szerinti példányok.