|

Tiszta képek az Y-9-esről

Friss képek jelentek meg az új kínai teherszállító repülőgépről, mely Shaanxi Y-8 típusú masina meghosszabbításával készült és a C-130J Super Hercules konkurenciájának szánják.

A négy Wojiang FWJ-6C gázturbinával és hattollú JL-4 légcsavarokkal ellátott gép fejlesztését még 2001-ben kezdték meg az Y-8-asok leváltására. A cél egy Hercules-kategóriájú típus megalkotása volt, azonban a szállítható teher maximális nagyságát mégis 25 tonnában határozták meg, ami több mint 5000 kilogrammal nagyobb, mint amerikai társának legújabb verzióié. A fejlesztést megrendelés híján egy ideig jegelték, azonban 2009-ben pozitív híreket lehetett hallani a programról. 2010-ben pedig már az első prototípus is elkészült, azonban az első felszállás pontos időpontja nem ismert, egyes források 2010-es, mások 2011-es időpontot írnak. A lényeg, hogy 2011 év vége felé már többször látták a spotterek letakarva, de az első repülő példányt csak idén márciusban sikerült lekapni. Az egy szem, rossz minőségű kép után a napokban újabbak kerültek fel a netre. A festett gép állítólag már a sorozatgyártású példány.

Az első képek egyike ,

Egyéb képek:

Az Y-8-as belseje ,

Az Y-8-as rakodása ,

25 hozzászólás “Tiszta képek az Y-9-esről”

  1. Allesmor Obranna

    A vízszintes vezérsíkokon nem winglet van, hanem pótvezérsík.
    A winglet elősorban nyilazott szárnyakra jó, egyenes szárnyaknál ritkább és kivédhető, a szárnyvégnél az oldalviszonyt megnövelik, azaz a szárnyvég felé a karcsúság megnő.
    És lehet kombinálni. Pl a B777-eseknél a Boeing direkt el akarta kerülni a winglet alkalmazását, kerülve ezzel az Airbus által preferált megoldást, ezért növelte meg az oldalviszonyt, de a 300-as szériákon csak bevezettek valami hasonlót.

    Nyilazatlan szárnyak esetében pl. a teljesítmény vitorlázógépeknél fordul elő winglet.

  2. Tehát ha jól értem elégedetlenek lehettek az iránystabilitással, de már nem tudtak/akartak növelni a függőleges vezérsík méretén. Ezért pótvezérsíkot raktak a vízszintes vezérsík végére. (Bocs, ha nem teljesen tökéletes a megfogalmazásom. “Csak” érdekel, nem a szakmám)

  3. papichulo szerint: 2012. október 9. kedd @ 17:58

    A nagyobb méretű katonai teherszállító gépre (amilyen az Y-9 is) gondoltam. Ezeknek az utazó sebessége ~500 km/óra körüli. (Kivétel az A400M és az An-70, aminek 750 km/óra körül lesz.) Egyik gépen sincs winglet.

    A winglet-eket az utasszállító gépeknél (pl. B737, A320) azért használják, hogy a szárnyvégi áramlások javításával néhány százalékos üzemanyag megtakarítást érjenek el. Az utasszállító gépek utazó sebessége ~950 km/óra.

    Ebből én arra következtettem hogy csak a nagyobb sebességnél eredményez kimutatható megtakarítást. Allesmor azt írja hogy a nyilazott szárnyakhoz kell, nyilazott szárnyat pedig a nagyobb sebesség miatt alkalmaznak.

    De akkor nem sebességfüggő, ezek szerint kis sebességen is lehet annyira hatékony pl. vitorlázógépek, hogy érdemes legyen használni. (+felhajtóerőt jelent)

  4. @Terminator:

    A nem nyilazott szárny viselkedése sokkal jobban hasonlít az elméleti (végtelen) szárnyhoz. Kisebb a nyomáskiegyenlítődés a szárnyvégen, mint a hátrafelé nyilazott szárnyak esetében, melyeknél a szárnyvég felé “csúszik” az áramlás (utóbbi megakadályozására alkalmaztak pl terelőlemezeket a MiG-19-esen, vagy farkasfogazást a Gripen belépőélén), sokkal nagyobb vortexet eredményezve.

    Az egyenes szárnynál nem okoz olyan nagy javulást, azonban a teljesítményvitorlázóknál az a pici is számít.

  5. Python, szerintem ami a géphez közelebbi, az egy K/DKC1A

    http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/26_130503_5bab75e8c93f594.jpg

    http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/26_130503_ede9c94f6785af7.jpg

    http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/27_72972_92cd60950d19275.jpg

    http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/27_72972_aa1a1d1158f0d43.jpg

    A másik, ami kijjebb áll a gépből, az egy NJ2046 (IVECO 40.10)

    http://www.sinodefence.com/army/logistics/nj2046.asp

    http://www.military-today.com/trucks/iveco_40_10.htm

  6. Az már csak engem izgatott fel, hogy a legfelső képen a gép jobb külső motorja, de legalábbis a propeller áll? Teszteltek a fiúk, hogy sikerül trimmelni?

    Esetleg a megadott 25t maximális szállítható tömeget 3 működő hajtóműre adták meg? :) És a 30 t szól működő hajtóműre? :DDD

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.