Friss képek jelentek meg az új kínai teherszállító repülőgépről, mely Shaanxi Y-8 típusú masina meghosszabbításával készült és a C-130J Super Hercules konkurenciájának szánják.
A négy Wojiang FWJ-6C gázturbinával és hattollú JL-4 légcsavarokkal ellátott gép fejlesztését még 2001-ben kezdték meg az Y-8-asok leváltására. A cél egy Hercules-kategóriájú típus megalkotása volt, azonban a szállítható teher maximális nagyságát mégis 25 tonnában határozták meg, ami több mint 5000 kilogrammal nagyobb, mint amerikai társának legújabb verzióié. A fejlesztést megrendelés híján egy ideig jegelték, azonban 2009-ben pozitív híreket lehetett hallani a programról. 2010-ben pedig már az első prototípus is elkészült, azonban az első felszállás pontos időpontja nem ismert, egyes források 2010-es, mások 2011-es időpontot írnak. A lényeg, hogy 2011 év vége felé már többször látták a spotterek letakarva, de az első repülő példányt csak idén márciusban sikerült lekapni. Az egy szem, rossz minőségű kép után a napokban újabbak kerültek fel a netre. A festett gép állítólag már a sorozatgyártású példány.
Egyéb képek:
Mindenesetre sok új gép jön ebbe a 18-25tonnas kategóriába. KC-390, Il-214 és ez.
Ha a festett gép képei alá az lenne a komment , hogy nyugdíjazzák a típust, egy percig sem kételkednék!
Winglet miért nincs ezeken?
3D-s videó nem kéne róluk? :D :D
Örülnek, hogy összehozták ezt.
Mikor a ZBD08-ről írtam, ebből a terhelhetőségi az adatból indúltam ki, mint a jármű max tömege.
Ami még érdekes, hogy sokkal kevesebb fotó van róla mint mondjuk a J-20-ról.
A Y-8, meg a Y-9 pedíg gyártásilag gyakorlatilag „összeérnek”. A legújjabb Y-8-ak is az új hajtóművet kapják.
http://china-defense.blogspot.ro/2011/11/y-8gx6-patrolasw-aircraft-chinese-p-3c.html
Mekkora ez a gép? Kicsinek tűnik, de az adatok alapján a C-130J-30 ekkora.
Melyik meg nem valósult orosz tervre emlékeztet?
Janaj szerint: 2012. október 9. kedd @ 15:06
Melyik légcsavaros gépen van winglet? Nem csak ~500 km/óra felett hatékony?
„Melyik légcsavaros gépen van winglet?”
pl. Beech 1900D
„Nem csak ~500 km/óra felett hatékony?”
Melyik turboprop nem megy 500km/h ora felett?
Ki tuja, hogy milyen jarmu van a legalso kepen, a raklapon?
Nekem az a kérdésem, miért raktak a vízszintes vezérsíkra „winglet”-et, ha a szárnyvégen nincs?
A vízszintes vezérsíkokon nem winglet van, hanem pótvezérsík.
A winglet elősorban nyilazott szárnyakra jó, egyenes szárnyaknál ritkább és kivédhető, a szárnyvégnél az oldalviszonyt megnövelik, azaz a szárnyvég felé a karcsúság megnő.
És lehet kombinálni. Pl a B777-eseknél a Boeing direkt el akarta kerülni a winglet alkalmazását, kerülve ezzel az Airbus által preferált megoldást, ezért növelte meg az oldalviszonyt, de a 300-as szériákon csak bevezettek valami hasonlót.
Nyilazatlan szárnyak esetében pl. a teljesítmény vitorlázógépeknél fordul elő winglet.
Tehát ha jól értem elégedetlenek lehettek az iránystabilitással, de már nem tudtak/akartak növelni a függőleges vezérsík méretén. Ezért pótvezérsíkot raktak a vízszintes vezérsík végére. (Bocs, ha nem teljesen tökéletes a megfogalmazásom. „Csak” érdekel, nem a szakmám)
Off:http://www.youtube.com/watch?v=_owZzIAfQAE&NR=1&feature=endscreen
papichulo szerint: 2012. október 9. kedd @ 17:58
A nagyobb méretű katonai teherszállító gépre (amilyen az Y-9 is) gondoltam. Ezeknek az utazó sebessége ~500 km/óra körüli. (Kivétel az A400M és az An-70, aminek 750 km/óra körül lesz.) Egyik gépen sincs winglet.
A winglet-eket az utasszállító gépeknél (pl. B737, A320) azért használják, hogy a szárnyvégi áramlások javításával néhány százalékos üzemanyag megtakarítást érjenek el. Az utasszállító gépek utazó sebessége ~950 km/óra.
Ebből én arra következtettem hogy csak a nagyobb sebességnél eredményez kimutatható megtakarítást. Allesmor azt írja hogy a nyilazott szárnyakhoz kell, nyilazott szárnyat pedig a nagyobb sebesség miatt alkalmaznak.
De akkor nem sebességfüggő, ezek szerint kis sebességen is lehet annyira hatékony pl. vitorlázógépek, hogy érdemes legyen használni. (+felhajtóerőt jelent)
„Melyik meg nem valósult orosz tervre emlékeztet?”
http://www.meridian-air-cargo.com/an_small.jpg
@Terminator:
A nem nyilazott szárny viselkedése sokkal jobban hasonlít az elméleti (végtelen) szárnyhoz. Kisebb a nyomáskiegyenlítődés a szárnyvégen, mint a hátrafelé nyilazott szárnyak esetében, melyeknél a szárnyvég felé „csúszik” az áramlás (utóbbi megakadályozására alkalmaztak pl terelőlemezeket a MiG-19-esen, vagy farkasfogazást a Gripen belépőélén), sokkal nagyobb vortexet eredményezve.
Az egyenes szárnynál nem okoz olyan nagy javulást, azonban a teljesítményvitorlázóknál az a pici is számít.
Terminator:
Megvalósult „szovjet” tervre emlékeztet ez a gép téged. Errefelé nézelődj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-12
http://en.wikipedia.org/wiki/Shaanxi_Y8
http://en.wikipedia.org/wiki/Shaanxi_Y-9
Mackensen: A legalsó képen két gép is van. A géphez közelebbire tipp szinten – Xiaolong Automotive XLW 2060L v. XLW HT1.
De, hogy a külső mi lehet?!
Nem is volt soha titok, hogy az AN-12 tovább-tovább-továbbfejlesztett verziója. Ami érdekes, hogy a sinodefence 25 tonnában adja meg a normál terhelhetőséget, azonban a maximálisan szálítható tömeget 30-ra tolja ki.
http://www.sinodefence.com/airforce/airlift/y9.asp
Python, szerintem ami a géphez közelebbi, az egy K/DKC1A
http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/26_130503_5bab75e8c93f594.jpg
http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/26_130503_ede9c94f6785af7.jpg
http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/27_72972_92cd60950d19275.jpg
http://www.fyjs.cn/bbs/attachments/Mon_1001/27_72972_aa1a1d1158f0d43.jpg
A másik, ami kijjebb áll a gépből, az egy NJ2046 (IVECO 40.10)
http://www.sinodefence.com/army/logistics/nj2046.asp
http://www.military-today.com/trucks/iveco_40_10.htm
Mackensen én maximálisan elhiszem, hogy azok. :)
Csak tippem volt (abból is csak az egyikre), de ezekben a kínai tengerészeti és szárazföldi cuccokban te vagy az egyik „ász” közöttünk.
De a Xiaolong Automotive XLW HT1 -s elég jó cuccnak tűnik.
http://german.alibaba.com/product-gs/china-4×4-off-road-jeep-541901391.html
Engem inkább valamilyen Iljusin fantáziarajzra emlékeztetett, de rosszul emlékeztem.
http://alert5.com/2012/10/09/photo-plaaf-su-30mk2-aggressors-emulate-vpaf-su-30mk2v-paint-scheme/
Köszi a wingletes fejtágítást.
Az már csak engem izgatott fel, hogy a legfelső képen a gép jobb külső motorja, de legalábbis a propeller áll? Teszteltek a fiúk, hogy sikerül trimmelni?
Esetleg a megadott 25t maximális szállítható tömeget 3 működő hajtóműre adták meg? :) És a 30 t szól működő hajtóműre? :DDD