2009-es bemutatkozása óta nem sok kép került napvilágra az első kínai repülőgép-hordozóra, a Liaoningra szánt hajófedélzeti vadászbombázóról, a Shenyang J-15-ről.
A masináról 2010 júliusában kerültek elő az első fotók, 2011 májusára pedig már 5 darab „Navy-szürke” festésű J-15-ös repült, emellett tudunk egy 0008-as gyári számú, festetlen példányról is. Utóbbi feltételezi, hogy előtte már készült 7 darab és még mindig 2011 közepéről beszélünk. Azóta nem kerültek nyilvánosságra újabb bizonyítékok további példányok létezéséről, pedig az üzem gyártókapacitása elvileg évi 24 gép.
„A Liaoningről készült képeken is látszik a típus a hordozó főfedélzete alatt található hangárak egyikében”
Ott próbált elbújni a fotósok elől,nem sikerült:).
Szép, azt meg kell hagyni. A szárnyvégen az légiharc rakéta?
„A szárnyvégen az légiharc rakéta?”
atombomba.
PL-8, az izraeli Python-3 másolata. Kivételesen legális, még a ’80-es években adták el.
Vannak ott érdekes „keréknyomok”, pedig elvileg nem szállt le gép még rá.
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?152513-Chinese-Military-Photos%EF%BC%88new-thread%EF%BC%89/page328
Azok a keréknyomok…, főleg a dísztribünnél?! Gyanús, nagyon gyanús. ;)
Lehet,hogy farolgattak kicsit az elvtársak:).
Keréknyomok: lehet hogy a fedélzeten oda-vissza tologatott J-15 makettnek szorult a kereke :)
Egy pár touch-and-gonak nyoma maradt. Előfordul az ilyen…
Melyék fegyverük másolata illegális?
Csak úgy kérdem…
A J-11B az oroszok szerint.
Igen, és talán, ha nagyon akarjuk akkor még a J-15 is. Aztán már nem jut eszembe több, így hírtelen.
Mondjuk a J-11B is eléggé vitatható, de az egyszerűség ledvéért fogjuk, rá, hogy illegális másolat.
A jelenleg rendszerben lévő fegyvereikért gyakorlatilag mind fizettek. Nem nagyon hallani panaszt európai/izraeli/amerikai gyártóktól.
Szép lett ez a hajó és a gép is igen szép!
Kínai hajtómű van benne, ez azt jelenti, hogy a WS10-esekben már nagyon bíznak. Mivel ezek a hajtóművek alapból erősebbek, mint az Al-31-esek, kíváncsi vagyok a hajófedélzeti üzemre, mit, hogy bír a gép.
Szerintem a hangárban, nem egy igazi gép van, hanem egy makett.
http://imageshack.us/a/img341/7863/134858430453170.jpg
Ezen a képen jobban kivehető, hogy egyelőre makettekkel szerelték fel a hajót.
@Mac
Valami helikopterük is qrwa gyanús, de az eu gyártó nem lamentál a zsíros további üzletek reményében.
És ezek a makettek hagyták azokat a nyomokat.
Hogyhogy reményében?
http://www.eurocopter-china.com/en/index.php
Ez már jó pár éve a jelen.
Mack…. Nem lehet, hogy ez egy Ázsiai Makettkiállítás? Lehet, hogy a hajó is makett….. 1:1 arányú….
Szerintem az van, hogy nem egy igazi géppel akarják a személyzetet képezni. Az OK, hogy ott van nekik a beton repülőgéphordozó, de a nyílt óceán mégiscsak más.
Employee of a defense contractor for exporting sensitive U.S. military technology to the People’s Republic of China (PRC)
http://www.themoralliberal.com/2012/09/29/defense-contractor-worker-stole-military-tech-for-china/
Csak roviden par uj hir.
Kina egyszerre ket uj repgephordozo epiteset kezdte el. Az elso blokkok gyartasa mar be is felyezodott. Most a kerdes az hany hajogyar vesz reszt a blokkok gyartasaban az az milyen gyorsan lesznek kepesek a ladikok rendszerbe allitasara.
Mint kiderult kina 1998 ban tobbek kozott megvette a TU-22M3 bombazok haditengereszeti valtozatanak liszenszet is. Azonban a Szu-27 sek kapcsan felmerult jogosulatlan gyartas miatt az oroszok leallitottak az egyuttmukodest. Ez a fedelzeti rendszereket es a sarkanyt annyira nem erintette de a hajtomuvel azota nem boldogultak. Most ugy hirlik hogy egy masik kulfoldi orszag segitsegevel megoldottak a problemat es hamarosan sorozatban fogjak gyartani a fepet.
Az oroszok felajanlottak hogy a regi AS-4 Kitchen raketajuk modernizalasat es gyartasat ujrainditjak ha kina rendel.
Belepakolhatjuk a Hírhalomba?
igen
Sajna forrast nem adhatok
Hihető a dolog, mivel a hajóegységeiket szinte mindíg párosával építették.
Az ukránok ebben is tudnak segíteni, sok NK-25-ös maradhatott a gépek darabolása után, sőt akár még az NK-32-esből is lehetnek példányok a reverse engineeringhez.
Anno volt egy Tu-22M3-as példány, amiben a 160-asok Nk-32-esét szerelték, ez most ki van állítva Rjazanyban, a csapatmúzeumban, ismertetőjele, hogy a szívócsatorna felső részén 9 helyett 12 „kopoltyú” van oldalanként.
http://www.flankers-site.co.uk/moscow_2005_files/day_03_08.jpg
Ezeket a képeket most találtam:
http://imageshack.us/a/img528/9955/135002718259127.jpg
http://imageshack.us/a/img197/586/135002764524394.jpg
No ezek tuti nem makettek…! ;) :)
Mondjuk nekem az az átlagos szárazföldi üzemanyagszállító tehergépjármű tetszik a torony előtt. Az elég érdekes lehet, főleg hullámzó tengeren.
Az a tartálykocsi azt is jelentheti, hogy nincs kiépítve központi üzemanyagellátó rendszer. Ez pedíg komoly hiányosság. Így jóval kevesebb gépet lehet indítani egy nap alatt.