|

Képek a J-15-ről

2009-es bemutatkozása óta nem sok kép került napvilágra az első kínai repülőgép-hordozóra, a Liaoningra szánt hajófedélzeti vadászbombázóról, a Shenyang J-15-ről.

A masináról 2010 júliusában kerültek elő az első fotók, 2011 májusára pedig már 5 darab „Navy-szürke” festésű J-15-ös repült, emellett tudunk egy 0008-as gyári számú, festetlen példányról is. Utóbbi feltételezi, hogy előtte már készült 7 darab és még mindig 2011 közepéről beszélünk. Azóta nem kerültek nyilvánosságra újabb bizonyítékok további példányok létezéséről, pedig az üzem gyártókapacitása elvileg évi 24 gép.

Fotó: Nachomdqcor ,

A Liaoningről készült képeken is látszik a típus a hordozó főfedélzete alatt található hangárak egyikében ,

30 hozzászólás “Képek a J-15-ről”

  1. Igen, és talán, ha nagyon akarjuk akkor még a J-15 is. Aztán már nem jut eszembe több, így hírtelen.
    Mondjuk a J-11B is eléggé vitatható, de az egyszerűség ledvéért fogjuk, rá, hogy illegális másolat.
    A jelenleg rendszerben lévő fegyvereikért gyakorlatilag mind fizettek. Nem nagyon hallani panaszt európai/izraeli/amerikai gyártóktól.

  2. Csak roviden par uj hir.

    Kina egyszerre ket uj repgephordozo epiteset kezdte el. Az elso blokkok gyartasa mar be is felyezodott. Most a kerdes az hany hajogyar vesz reszt a blokkok gyartasaban az az milyen gyorsan lesznek kepesek a ladikok rendszerbe allitasara.

    Mint kiderult kina 1998 ban tobbek kozott megvette a TU-22M3 bombazok haditengereszeti valtozatanak liszenszet is. Azonban a Szu-27 sek kapcsan felmerult jogosulatlan gyartas miatt az oroszok leallitottak az egyuttmukodest. Ez a fedelzeti rendszereket es a sarkanyt annyira nem erintette de a hajtomuvel azota nem boldogultak. Most ugy hirlik hogy egy masik kulfoldi orszag segitsegevel megoldottak a problemat es hamarosan sorozatban fogjak gyartani a fepet.

    Az oroszok felajanlottak hogy a regi AS-4 Kitchen raketajuk modernizalasat es gyartasat ujrainditjak ha kina rendel.

  3. Az ukránok ebben is tudnak segíteni, sok NK-25-ös maradhatott a gépek darabolása után, sőt akár még az NK-32-esből is lehetnek példányok a reverse engineeringhez.

    Anno volt egy Tu-22M3-as példány, amiben a 160-asok Nk-32-esét szerelték, ez most ki van állítva Rjazanyban, a csapatmúzeumban, ismertetőjele, hogy a szívócsatorna felső részén 9 helyett 12 „kopoltyú” van oldalanként.

    http://www.flankers-site.co.uk/moscow_2005_files/day_03_08.jpg