Ahogy arról több mint egy éve beszámoltunk, a BAE Systems és a Northrop Grumman karöltve mennek a Northrop T-38 Talon leváltására kiírt T-X tender győzelméért. Nos, a duó trióra egészült, ugyanis a napokban társult hozzájuk a – hazánk fiai számára kissé megmosolyogtató nevű – KUKA Systems amerikai leányvállalata is.
Mint korábban már megírtuk, a kiöregedő szuperszonikus kiképzőgép utódjául az angol Hawkon alapuló AJTS (Advanced Jet Training System) koncepciót ajánlják. A főkonstruktőr a BAE Systems lesz, a Northrop Grumman csak a gyártásba és a gépek összeszerelésébe segít majd be, továbbá az amerikaiak végzik a típus menedzselését is. A most beszervezett, detroiti központú KUKA Systems Corporation North America pedig a gyártósor részleges automatizálását és optimalizálását végzi majd. Emellett szerepet kap majd más programokban is, a Northrop Grumman megbízta az F-35-ös részegységeket gyártó palmdale-i üzemének felülvizsgálatára, robotizálására és optimalizálására is.
A KUKA Systems nagy névnek számít az automatizált gyártásban, a nagyobb autógyárak kivétel nélkül a németországi központú cég robotjait használják, többek között a BMW, a GM, a Chrysler, a Ford és a Mercedes-Benz is. Nem csak az autóiparban vetették meg a lábuk, a Siemens, az Airbus és a Bombardier is alkalmazza a robotkarokat.

A Hawk összeszerelősora az angoloknál… ,

… és Indiában, a HAL üzemében. ,