Ahogy arról több mint egy éve beszámoltunk, a BAE Systems és a Northrop Grumman karöltve mennek a Northrop T-38 Talon leváltására kiírt T-X tender győzelméért. Nos, a duó trióra egészült, ugyanis a napokban társult hozzájuk a – hazánk fiai számára kissé megmosolyogtató nevű – KUKA Systems amerikai leányvállalata is.
Mint korábban már megírtuk, a kiöregedő szuperszonikus kiképzőgép utódjául az angol Hawkon alapuló AJTS (Advanced Jet Training System) koncepciót ajánlják. A főkonstruktőr a BAE Systems lesz, a Northrop Grumman csak a gyártásba és a gépek összeszerelésébe segít majd be, továbbá az amerikaiak végzik a típus menedzselését is. A most beszervezett, detroiti központú KUKA Systems Corporation North America pedig a gyártósor részleges automatizálását és optimalizálását végzi majd. Emellett szerepet kap majd más programokban is, a Northrop Grumman megbízta az F-35-ös részegységeket gyártó palmdale-i üzemének felülvizsgálatára, robotizálására és optimalizálására is.
A KUKA Systems nagy névnek számít az automatizált gyártásban, a nagyobb autógyárak kivétel nélkül a németországi központú cég robotjait használják, többek között a BMW, a GM, a Chrysler, a Ford és a Mercedes-Benz is. Nem csak az autóiparban vetették meg a lábuk, a Siemens, az Airbus és a Bombardier is alkalmazza a robotkarokat.
KUKA, hova máshova?… ja várjatok, ez nem is az.
A KUKA az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb összeszerelő-robotgyártó! A Merciket is ilyenek rakják össze Kecsón!
Ilyen KUKA robotkar volt a sulinkban is! Arra emlékszem, csak ötödikben lehetett vele „játszani” automatika, vezérléstechnika gyakorlaton!:D
Hello, a KUKA egy nagyon komoly világ cég. Van magyar részlege is:
http://www.kuka-robotics.com/hungary/hu/company/
Dolgoztam nekik pár éve. Azt mesélték, hogy ugyan a magyar nyelven vicces a KUKA név, de nem véletlen az egyezés. Az ötvenes évektől a kukás kocsik rakodó mechanikáját, a Keller und Knappich Augsburg – KUKA cég szállította Magyarországra és innen származik a magyar kuka – szemetes szó.