|

Folyik az ukrán Fulcrum-modernizáció

Az Ukrán Légierő nemrég átvehette az első, korszerűsítésen átesett MiG-29-est, mely már nem csak belsőleg, külsőleg is eltér az eddigiektől, ugyanis gyönyörű digitális kamuflázst kapott.

A munkálatokat a Lviv városában található állami karbantartóüzem végezte. A modernizáció során az ICAO-követelményeknek megfelelő rádiókat és helymeghatározó rendszereket (GPS, GLONASS) építettek be, korszerűsítették a radart, melynek így 20 százalékkal nőtt a felderítési távolsága. A MiG-29MU1 jelzéssel illetett, modernizált gépek alkalmazhatják az ukrán Artem által gyártott légiharc-rakétákat, BVR harcban a megnövelt hatótávolságú (95 kilométer) R-27ER1 és R-27ET1 típusú fegyverek használatosak, míg manőverező légiharcban az új Gran rakétákat használhatják majd.

Az Ukrán Légierő közel 80 darab MiG-29-essel rendelkezik. Az első korszerűsített gépek még a hagyományos festést kapták, ezek közül tavaly már átadtak 3 példányt, idén júniusban pedig további egy példányt. Jelenleg még 10-12 gép modernizációjára látnak elegendő pénzügyi forrást.

34 hozzászólás “Folyik az ukrán Fulcrum-modernizáció”

  1. Lehet, hogy rosszul emlékszem, de a 29-esek nem azért nem használhatják a növelt hatótávolságu R-27-eseket, mert a rakéták túl hosszúak, és bezavarnak a fékszárnyak müködésébe?
    Ezt hogy oldották meg, ha így van?

  2. onedinkapitany

    sulyid
    Mennyi üzemképes még azokból? Repülnek még egyáltalán? Távlatilag elég az országnak 1 vadásztípus és az inkább a MiG-29 lesz, mint a Flanker. Még később esetleg az FC-1 vagy a MiG-35. A PAK-FA aligha kerül oda, max. ha Oroszország támaszpontokat szerez arrafelé. Akkor az OROSZ egységek esetleg PAK-FA-val fognak használni. Az is lehet, hogy az ukrán légierő 20 év múlva az Oroszország által levetett Szu-27 gépekkel működik majd.

  3. @Molni: Egyik sem. Magyar – orosz meccs. Arra céloztam, hogy hiába sokkal modernebb a légierőnk, hogy ha lehet, hogy nincs annyi rakétánk amennyi ukrán vadász van. Mindezeket egy reptérről üzemeltetjük és vadászoktól függetlenül lenyomnának minket mert nagyok, sokan vannak, stb.

  4. Arbalest,
    pont ezen gondolkoztam én is, amikor ezt a hírt olvastam pár hete. Azaz, elfér-e a több mint fél méterrel hosszabb törzsű rakéta a MiG-29-es szárnya alatt. Kitéríthető marad-e a fékszárny?

    R-27R: 4080 mm
    R-27RE: 4780 mm
    R-27ER1: 4775 mm

    Korábban más korszerűsített MiG-29-esekhez is ezt ajánlották, lehet valahogy megoldották. De az is simán előfordulhat, hogy a marketingesek ötlete az egész.

  5. arbalest
    ha jól tudom akkor amikor a növelt hatótávú R-27-eseket hordozzák blokkolják a fékszárnyak működését.

    onedinkapitany
    hogyne repülne még a szu-27-es ukrajnában. az EB miatt még nagyjavítottak is párat.

  6. Az ukrán légierőnek több mint 100 repülőgépe bevethető.Ennek kétharmada
    vadászgép. Egy részük már átesett a modernizációs munkákon.
    A többi csapásmérő gép és ezek nagy része is modernizálva van.
    A 12+2 gippenünk nem sokat érne velük szemben.
    A mig 29 egyetlen rakétája sem blokkolja a fékszárnyat.

  7. bebtibe134
    megkerestem hol olvastam:
    aranysas 2008/12

    “…így elvileg lehetséges lenne a megnövelt hatótávú R-27ER alkalmazása is. Ezek azonban fizikailag nem férnek el a szárny alatti belső felfüggesztőkön, csak abban az esetben ha a fékszárnyakat benti helyzetben rögzítik.”

    ez alapján írtam hogy blokkolva (vagy ha úgy tetszik rögzítve) van a fékszárny amennyiben ER/ET rakétákat visz.

    De ha máshogy van világosítsatok fel! :D

  8. De pl kis lapocskákat igen, és az akár testpáncélokba is jó. Persze ez egyenlőre fikció! Na de, páncél ha nem is lesz, olyan óriási gazdasági bonyodalom igen, hogy az aztán vezethet bármihez! Pár afrikai ország éhen hal, és pár ezer milliárdos infarktust kap!

  9. Továbbá ahogy utána olvastam a meteorit becsapódások helyén általában nagyon apró porszemcse méretű gyémántok képződnek. Szóval nem tudom mire jók ezek, max. csiszolóanyagnak. (Bár van űrből érkezett gyémánt is, de gondolom nem egy 3trillió karátos meteorgyémánt esett rájuk, bár ide eshetne egy:P)

  10. Beszéltek hülyeséget. Itt ipari gyémántról van szó, nem drágakövekről. Olyan, mint a sötétszürke homok. A vídia egy harmadik dolog. Ez kővágó korongokra, csiszolófejekre, meg ilyesmikre kerül. Ilyen gyémántot bányásznak is, de főleg mesterségesen gyártják metánból. Értéke szinte semmi. Egy ilyen kővágó korong olyan 2000 Ft. A 23 centis korongon lehet 0.2g gyémántszemcse.
    http://munkavedelem-munkaruha.hu/shop_ordered/1265/shop_pic/small/PS_412155.jpg?time=1340827463

  11. Úgy van keményfém! A korong meg picit drágább (230 6-7ezer)! Ipari gyémántnak meg nem fogják kibányászni mert olcsóbb mesterségesen előállítani! Egy versenyautót meg semmilyen formában nem lehet utcai autóval összehasonlítani(vfts vs S60)!

    A gran meg tudtommal az r-73 jelentősen átdolgozva!

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.