Az ex Varjag repülőgép-hordozóról elég sokat lehetett hallani az elmúlt néhány hónapban. Kína úgy tűnik komolyan gondolja, hogy a közeljövőben kiépít majd egy repülőgép-hordozó flottát. Megjelentek képek J-15 hajófedélzeti vadászról, JL-9 gyakorlógépről, viszont légtérellenőrző repülőgépről ezeddig csak pletykák keringtek.
Eddig úgy tűnt, hogy a légtér ellenőrzését helikopterekkel fogják megoldani. Vásároltak is Oroszországtól Ka-31 légtérellenőrző helikoptereket.
Ezen kívül előállt egy hazai fejlesztéssel, mely az a Z-8 helikopterre alapozott.
A légtérellenőrző repülőgép azonban nem tűnt valószínűnek, legalábbis nem a közeljövőben. Erre fel előbukkant két jó minőségű fénykép a hajófedélzeti légtérellenőrzőről.
A gépről nem került elő több információ, méretében és kialakításában nagyon hasonlít az amerikai E-2 Hawkeye. Alapját a hazai gyártású Y-7 képezi.
—–
Forrás: china-defense.com
Szerző: Mackensen
Miért is kéne változtatni a bevált recepten? :D
Mintha pár napja írta volna valaki, hogy se számottevő légi szállító kapacitásuk, se légtérellenőrző gépük… :D
Nemrég azt mondtam, hogy hamarosan lesz a kínaiaknak légtérellenőrző repülőgépük. Mondjuk arra én sem számítottam, hogy ilyen gyorsan.
denilend légtérellenőrzőjük a kínaiaknak már több évtizede van.
A hordozófedélzeti AWACSot én említettem tegnap este hogy készül.
Jak-44
Van egy olyan érzésem hogy az olimpia alatt rengeteg hír új fejlesztés fog kiszivárogni kínából.
-Itt a második a katonai teherszálító gép kapcsán már említettem párszor a C-919et hogy lessz katonai teher és katonai utas szálító változata és hogy előbb kapja meg az engedélyeket mint az eredeti civil változat. De most hozták nyilvánosságra hogy folyik a fejlesztése a C-919 tengeri járőr/tengo elhárító változat kifejlesztése hamarosan és megkezdik a tesztrepüléseket vele.
-A WZ502-nek nyilvánosságra hozták egy újabb változatát ami nagyobb tűzerővel és védetséggel rendelkezik az elődöknél, képet és pontos leírást még nem találtam erről az új változatról. Mackensen te írtál a típusról cikket ha megtudsz valamit ezen új változatról megkérhetnélek hogy posztold majd?
-Új komunikációs és információs rendszert kapnak azok régigyártású harckocsik amelyek cseréje Type-96 Type-99 típusra 10éven belül nem következik be. Így alkalmassá válnak hálozat alapú hadviselésre emellett ezek a harckocsik egy modernizáción is átesnek. A sajtónyilatkozat szerint legkésőbb 2025 re az összes régigyártású harckocsi le lessz selejtezve vagy cserélve Type-96 vagy Type-99 típusra az elit egységeknél 2025 re rendszeresítve lessz egy új típusú harckocsi. Továbbá az összes régebbi gyártású type-96os ami rendszerben van kap egy modernizációs csomagot amivel felhozzák az őket az éppen létező legújabb változatra.
A masologep mukodik rendesen.Epp minap hallottam rola hogy a Volkswagentol elloptak a Golf meg a Polo szeriaba szant motorok tervrajzait plusz a valtoet es mar gyartasban is van.
Hohó! Korántsem biztos, hogy ez nem csak egy makett teszt célra.
Sziasztok!
Bocsi, de ez hogy a halálba fog felszállni síugrósánccal? Szerintem sehogy. Ezek szerint lehet, hogy a következö, hazai építésü hordozó katapultos lesz…? Mert ez a szörnyeteg máshogy nem száll fel fedélzetröl.
Nem értem a lelkesedést. Azt nem gondolnám, hogy ha akarnak nem tudnak építeni egy e-2 szerű gépet. Így nem meglepő, ha lesz. Kérdés, hogy a gomba rajta mire lesz képes. :-)
Janaj: Szerintem is az a lényeg, hogy mit tud majd a radar…
Lehet csak valamelyik elvtárs gépe egyébként is és az csak egy tetőcsomagtartó amiben a vízisíhez szállítja a léceit a Varjagra. Hiszen repülőgép hordozó mögött vízisízni a legújabb kínai extrém sport… :D:D
Ajánlom mindenkinek megnézni Yanliang városába található Xi’an Aircraft Industrial Corporation repülőgépgyár repterét Shaanxi tartományba látható ez a kis AWACS és kacsaszárnyú Szu-XX ek vagy hasonmások Szu 30MKK nem lehetnek mert ez a gyár a haditengerészetnek gyárt Szu-30MK2 lehet de ott az a bökkenő hogy már mind legyártották amit legyárthattak vagy modernizációba vesznek részt amit kétlek, de a parkolójuk se olyan hejen van ahol észerű lenne tárolni modernizációra nagyjavításra váró gépeket, pláne hogy a nagyjavításokat nem ezen a repülőtéren végzik…
De a legfontosabb amiért nézzétek meg az a cikkben láthtó gép.
Akit a J-20 érdekel az nézzen rá Chengdu városának (KISSEBBIK repülőterére ami a városon belűl van) 30fok 42’29.37″—103fok 57’28.23″
Meg foktok lepődni szerintem mert azon a reptéren 5db J-20 áll a szervíz útón 2 a fák alatt az FC-2000 közelébe egy nagy vitorlázógépszerűséggel szembe és további 3 nagyából a repülőtér közepén 3 hangár mellett.
Péntek hajnalba 3 hajóból álló kínai flottakötelék hajózott át a szuezi csatornán a földközi tengerre a Qingdao a Yantai és a Weishan tó tud valaki valamit az uticéljukról?
Miből gondoljátok, hogy ez a gép hordozó fedélzetre készült? A fotók alapján semmi sem utal rá.
aerophyl: gondolom a gép mérete és a farokrész hasonlóságával az E-2-höz miatt.
A kínai haditengerészet tovább bővűlt a mai nap egy Type-054 es fregattal a hajó száma és neve 572 Hengshui.
Okinawán található Kadena USA bázisra 8 F-22 érkezett a mai nap így az ott állomásozó raptorok száma 12 ről 20ra emelkedett.
Szittya, könyörgöm, érthetően!
Tudom, hogy nagyon megerőltető megtanulni egy nyelv helyesírását, épp ezért van helyesírás ellenőrző a böngészőkben.
Borisz mi a gond az utolsó hozzászólással? Nincs benne hiba szerintem.
Az utolsóban (16:25) 3 vessző maradt ki, de az előtte lévőben van legalább 5 hiba, a 01:33-asban ha jól számoltam 7.
Végre gép elött:)
Mikor megláttam a képeket, azonnal írtam is a hírt, hogy lehetőleg hamarabb megjelenjen nálunk, mint a CGF-en. Mondjuk nem sikerült beelőzni őket, de nagyon örülök, hogy gyorsan lereagáltuk. Sokat nem töprengtem rajtuk, mert sejthető volt, hogy van valami. Mert már bő egy éve megjelent pár nagyon elmosódott fotó.
http://china-defense.blogspot.ro/2012/07/photos-of-day-jzy-01-test-platfrom.html
A kérdés jogos, hogy ez most ez mi is? Tényleg hordozóra szánt awacs, és egyáltalán képes e síugrósáncról felszállni?
Mi az a CGF?
Elírtam CDF, vagyis Chia Defense Forum.
http://china-defense.com/
Az oldalnak van egy fórum része (ez utóbbit csak regisztrációval lehet látogatni) és egy blog része. A fórum részre kerültek fel a képek és én a blog részt akartam beelőzni:) vagyis azt amit fennebb belinkeltem.
JL-9 with DSI intakes, no tail hook
http://alert5.com/2012/07/31/high-resolution-photo-of-new-jl-9-with-dsi-intakes-no-tail-hook/