A Szevmash hajépítő vállalat mai közleménye szerint a múlt hét során egy MiG-29KUB kétüléses vadászbombázóval (pontosabban átalakított MiG-35D-vel, a KUB prototípusa tavaly lezuhant) végrehajtották az első, úgynevezett „touch-and-go” műveletet az Indiai Haditengerészet részére készülő INS Vikramaditya repülőgép-hordozó fedélzetén. Az egykori Admiral Gorskov hordozóból némi átalakítással és modernizálással létrehozott hajó jelenleg Oroszország északi partjainak közelében, a Barents-tengeren tartózkodik, ahol tengeri próbáit végzik. Nyikolaj Djordzsica és Mihail Beljajev ezredesek, a Fulcrum pilótái több megközelítést és alacsony áthúzást is végeztek, melyek után egy „touch-and-go” következett. A STOBAR rendszerű repülőgép-hordozóval, mely idén június 8-án hajózott ki először, a tervek szerint még 2012-ben sor kerül az első valódi landolásra, majd felszállásra is.
A MiG-29K 312-es számú prototípusa egyébként már „járt” a hajó fedélzetén, még tavaly decemberben, amikor daruval átemelték:

MiG-29K mockup az INS Vikramaditya fedélzetén ,
A közben nyilvánosságra került képes tanúsága szerint a jelenlegi tesztek alatt a fedélzeten tartózkodik legalább két Kamov Ka-27 helikopter és a 311-es oldalszámú MiG-29K prototípus .
A „touch-and-go”, magyarul talajérintéses átstartolás lényege, hogy miután a futómű elérte a futópályát, a repülőgép nem áll meg, hanem – minimális nekifutás után – újra felemelkedik.
A művelet szemléltetésére a következő videó kiválóan alkalmas (igaz, hogy se MiG-29KUB, se pedig az INS Vikramaditya nem szerepel benne):