A tengeralattjárók szétvágása, vagy épp építése, netán karbantartása során, a szárazdokkban keletkező tüzekkel kapcsolatban a HTKA hírei között is akad néhány – zömmel nagyobbacska orosz, vagy az Astute-osztály kapcsán apróbb angol tűzesetek. Nem hiszem, hogy részletezni kéne, hogy a tavalyi év végén az oroszoknál begyulladt rakétahordozó atom-tengeralattjáró tűzesete egy igen komoly esemény volt a fedélzeten lévő rakétafegyverzetről szóló híresztelések fényében.
A karbantartáson lévő Delta IV-es esetéhez némiképp hasonló eseményre került sor az Egyesült Államokban abban a tekintetben, hogy náluk is egy szárazdokkban tartózkodó atom-tengerlatajjáró kapott lángra. Az ottani idő szerint szerda 17:41-kor jelezték, hogy tűz ütött ki a karbantartás alatt álló Los Angeles-osztályú SSN, a USS Miami (SSN 755) fedélzetén. A New Hampshire és Maine határán fekvő Portsmouth Naval Shipyardnál vendégeskedő atom-tengeralattjáró elülső szekciójában keletkezett, a hírekben szereplő információk szerint nehezen megközelíthető részekre átterjedt lángokat az este, illetve az éjszaka folyamán nem sikerült megfékezniük a helyszíni, illetve a régióból nagy erőkkel érkezett tűzoltóknak.
[googlemap src=”http://www.google.com/maps/ms?msid=213001058605897758963.0004c0c7b521b8618ed8e&msa=0&ll=42.775243,-70.724487&spn=1.590634,2.469177″]
Ma kora reggel a magyar sajtó ezt az állapotot közölte le, menetközben azonban, helyi idő szerint a csütörtök kora reggeli órák folyamán az amerikai tűzoltóknak sikerült felülkerekedniük. Mindezt helyi idő szerin 06:04-kor jelentette be a Navy. A javítása alatt leállított reaktorral és eltávolított fegyverzettel – Tomahawk robotrepülőgépek és Mk-48 nehézsúlyú torpedók – álldogáló SSN tűzesete kapcsán 7 főt szenvedett kissebb sérüléseket – a hajógyár tűzoltói közül 3, illetve 2-2 fő a tengeralattjáró legénységéből, illetve a kiérkező tűzoltók közül.
Az eset kapcsán a Submarine Group Two parancsnoka, Richard Breckenridge ellentengernagy által kiadott nyilatkozat szerint a tengeralattjáró reaktora immáron 2 hónapja áll, a reaktor szekció pedig a lángoktól messze helyezkedett el, illetve természetesen fizikailag is leválasztásra került a tengeralattjáró elülső részeitől – a folyamatos ellenőrzés alatt állt meghajtási rendszerre semmilyen kihatással nem volt a tengeralattjáró orrszekciójában pusztító tűz.
asse tudtam, hogy kigyulladt, de már el is oltották :D
(persze örülünk, hogy haláleset nem történt, ilyen zárt terekben keletkező, nehezen megközelíthető nagy/hosszú ideig égő tűznél ez szinte már csak szerencse kérdése)
Hogy hasonlít a Jekatyerinburg esetére.
Ezekben hogyhogy nincs beepitett oltoberendezes?
Ott nem szamitana a megkozelites.
Vagy van csak nem egeszen hatekonyak?
Hmm…az emberek (és a tengeralattjárók) hasonlóak…. a karbantartásuk is. A nyilatkozók is…Remélem, a tények már nem hasonlítanak (torpedók, rakéták)….
http://www.youtube.com/watch?v=1RNPmxmlUKg
Azt hiszem,hogy ezek után bátran kijelenthetjük ,hogy a tengeralattjáró egy gyúlékony dolog :)
Nem hiába tartják őket javarészt víz alatt :D
http://index.hu/kulfold/2012/07/24/orizetbe_vettek_az_egyik_atom-tengeralattjarot_felgyujto_ferfit/
Konyen lehet hogy nem csak az USa tengo de az orosz vas eseteben is szandekossag volt a tuz oka. A kulonbseg annyi „csak” hogy az eloirasoknak megfeleloen az amerikai vason nem voltak fegyverek mig az orosz vason nagy valoszinuseggel ott voltak a nuki szivarok.