Igen szerencsétlenül járt egy orosz Antonov a cseheknél, miután a pilóták leszállás közben elvesztették uralmukat a gép felett és az lecsúszva a pályáról kettétörött, majd kigyulladt.
Az Orosz Légierő 704-es gyártási számú, 04-es oldalszámú Antonov An-30B típusú teherszállító repülőgépe az Open Skies program keretében tartózkodott Csehország felett, s a caslavi repülőtéren próbált leszállni helyi idő szerint 11 óra 50 perckor, amikor a baleset bekövetkezett. A kettétörött gép fedélzetén tartózkodó 23 emberből – az előzetes hírekkel ellentétben 19 fő helyett – csupán 6 személy sérült meg, ők főként égési sérülést szereztek.
Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a balesetet, a vizsgálatokat megkezdték, míg a roncsok eltakarításáig a repülőtér forgalmát felfüggesztették.
Nem halt meg senki, fél győzelem.
@beta
+1, de szerintem inkább teljes győzelem. Az ilyen eszközöknek célja kell hogy legyen az is, hogy ha valami baj van, akkor a benne ülők lehetőség szerint túléljenek.
Bár érdekes, hogy pont középen tört ketté (a kép alapján), az elvileg a gép legmerevebb része nem? Vagy pont emiatt ott ébred a legtöbb feszültség is?
Nem a szarnyak bekotesenel a legerosebb egy gep?
Ez a tores mar mogotte van ha jol latom.
GrGLy:
Azért fél győzelem, mert a teljes az lenne, ha nem is lett volna baleset :)
Amúgy a képet elnézve a futóművek középen vannak, tehát ha valami jelentős erőhatás éri a teljes sárkányt (például zuhan lefele valamennyit, földhöz csapódik stb), akkor a teljes törzsre ható erő csak a két végén tud mozgást kifejteni, középen a futómű tartja a törzset, a végeken lehajlik és a törzs mentén keletkezik erőhatás, ami eredményezheti a törzs törését, főleg középtájon. Bár mit a képen is létható nem teljesen középen történt.
Legalább 30 éves gép. Vajon még hány évig kell repülniük?
Alkatrésznek még jó lesz!
Pár kép a gépről:
http://englishrussia.com/2012/05/25/an-30-mission-impossible/
Szépen kabriósítva lett.