|

RIMPAC 2012 – változtak az orosz tervek

Na nem a részvétel tekintetében – az Orosz Csendes-óceáni Flotta a soron következő RIMPAC hadgyakorlatban már nem csak szemlélő, hanem aktív résztvevő lesz. E részvételben nincsen semmi újdonság, hiszen az idei év januárja óta ismert, hogy a Csendes-óceánon a 70-es évek eleje óta az Egyesült Államok vezényletével kétévente (páros években) megrendezett RIMPAC többnemzetiségű hadgyakorlaton az oroszok ezúttal hadihajóval képviseltetik magukat, azonban a résztvevő hajóosztály menet közben megváltozott.

A korábbi információk szerint a felszíni hajóegységek elleni küzdelemre és légvédelmi feladatokra optimalizált Szovermennij-osztályú rombolók egyike, a Bystry képviseli majd Oroszországot. A legújabb értesülések alapján ez menet közben megváltozott, a Bystry helyett a Szovermennij-osztályt kiegészítője, a tengeralattjáró elleni hadviselésre specializált Udaloj-osztály egyik tagja, konkrétan a legifjabb Udaloj-I-es, az 1990-bhen hadrendbe állt Admiral Pantelejev és kísérete hajózik majd ki júniusban Pearl Harbor felé.

Az idei, egyben a 23. RIMPAC június 29-én kezdődik és augusztus 3-ig tart. A Hawaii-szigetek körüli vizeken 42 hajó, 6 tengeralattjáró sorakozik majd fel. A gyakorlaton több mint 200 repülőgép és 22 nemzet haderejének összesítve mintegy 25 000 tagja vesz majd részt.

Az Egyesült Államok részéről az idei RIMPAC a bioüzemanyagról is fog szólni, lévén felszíni hajóegységei, illetve az általuk hordozott repülőeszközök tesztelni és egyben demonstrálni fogják a bioüzemanyag használhatóságát.

14 hozzászólás “RIMPAC 2012 – változtak az orosz tervek”

  1. a bioüzemanyag nem olcsó egyáltalán. A talajt tönkreteszi a termesztés, és rengeteg víz kell hozzá. Mellékesen amikor egy amerika bio-val tankolja tele a kocsijáét, akkor pl egy mexikói család egész éves kukoricafogyasztását betöltötte a SUV-jába. A bio azért kell, mert bár drágább, de otthon is előállítható. Másfelől idővel melléktermékekből előállítható lehet, de a jelenleg elterjedt módokon előállított „bio”üzemanyagok drágábbak a kőoljalapúnál, és csupán máshogy környezetkárosítóak.

  2. A bioüzemanyag kérdésében teljesen egyetértek a felettem szólókkal. Bűn, és disznóság az értékes termőtalajt, a jövő életterét azért kizsigerelni, hogy valaki autózzon egy jót. Parasztvakítás az egész. Talán az egyetlen alternatívát jelenleg a németek tudnák biztosítania mesterséges üzemanyaggal, amit a nap és szél energiájával tudnak előállítani, de jelenleg még nem piacképes az se.

  3. papy on board

    Azt kérdezném a nálam avatottbaktól: mi a célja és értelme az ilyen hadgyakorlatoknak? Olyan országok, amelyek egymással — legalábbis a nagyközönség előtt — nincsenek épp felhőtlen viszonyban
    Abszolute nem értem, miért jó ez pl. az oroszoknak.

  4. Ezt a játékot most találtam,(naval war arctic circle) nem lehet túl régi, igaz nincs benne editor, amivel spec csatákat lehetne kialakítani, de van benne pár nagyon jó tengeri/légi ütközet még alapban is… Csináltam videót, ahol izlandot támadom a Mistral + Kuznetov + a többiek csapattal, mikor néhány P-8C Poseidon rámküldi a harpoonokat…

    http://youtu.be/i2hdUTNALlQ

  5. @vitya

    Olybá tűnik, hogy ez egy mai szintre felhúzott Harpoon 3 remake. Nem lehet rossz cucc.

    @igla

    A bioüzemanyag ellenességet nem értem. Európában sokszor azért fizetnek meg talán a jenkiknél is, hogy ne termelj, mert úgysem lehet eladni. Tehát valóban a termőföldarányosan szar a dolog, de ha nem globálisan akarsz vele mindent pótolni, akkor egy stratégiailag fontos dolog külső forrás nélkül is üzemben tartható.

    Szó se róla, ha a kőolaj nagyon drága lesz, akkro a mezőgazdaásgi gépek szerintem a termés tized %-os feláldozásával energianövényekből kell, hogy menjenek. Ugyais a mai mezőgazdaság a fejlett világban kőolajalapú a gépesítés miatt. A világ összes auótja nem fog menni bioüzemanyaggal, de legalább éhen dögleni nem fog az emberesiég a mezőgazdaság össze nem omlása miatt.

    Egyébként meg tiszta bioüzemanyag nincs, de bekevert biokomponens most is van, ha jól emlékszem. Néhány %-ban tartalmaz(het) biokomponenst a dízel. Mitha léteznre erre egy kötelező érvényű szabályozás.

  6. @Molni:
    És a legszebb, hogy az F-22-t tényleg rohadt nehéz észrevenni, de ha észreveszem is, még nehezebb lelőni… Az utóbbi időben a PAK-FA géppár teljes rakéta javadalmazását ellövöm a raptorra, ha valahogy kiszúrom;-), akkor talán le is esik. (amúgy meg kiszúrni kkor szoktam, mikor az már indított valamire rakétát, elötte szinte sosem… – genyó egy masina…)

    Az F-35 és a PAK-FA játék motor szerint hasonló rejtőzködési jellemzőkkel bír – a T-50-nek egy pici előnye van, hogy komoly 22 tengeri mérföld az IR felderítési távolsága…

    Eurofighter, Grippen, SU-35, MiG-29 meg megy a levesbe – a legtöbb küldetésben csak második vonalbeli szolgálatra lehet őket használni ;-)

    /mondjuk amíg F-22 van a pályán, addig minden igazából második vonalbeli szolgálatra alkalmas :D/

    Oroszoknak van egy óriási előnyük a játékban, amit úgy hívnak, hogy SOK Tu-95, megpakolva Kh-555-el :D 3000 km-ről el lehet lőni, azaz, felszállok a bombázókkal, még a saját repterem felett ellövöm a teljes javadalmazást, majd leszállok, és már pakolják is fel a következő adagot… Egy 4 gépből álló bombázó raj, 48 ilyen rakétát köp ki, ami minden esetben gallyra tesz egy repteret, bármelyiket… Onnantól az F-22-k nem szállnak fel. Ez mondjuk csak repterek ellen jó. Meg a flotta csoportok helyének felderítésére – kilősz egy csomót, csak úgy irányba, amerre hiszed, hogy ott van a flotta, azok meg elkezdik köpködni az SM2-ket, és így könnyű detektálni a csoportot…