Az Engineering News hírportál értesülései szerint a jelenleg megrendelt dél-afrikai példányok legyártása után sem szűnik meg a munka a Denel Aerostructures (DAE) üzemeiben, mivel az új Gripen-verzió gyártásában is részt vesznek majd.
Jelenleg a JAS-39C/D gépek számára gyártják a törzshátsórészt, a futómű-bekötést és a NATO-szabványú pilonokat. Ezidáig a törzsrészekből 100-100 darabot, míg az ötdarabos pilonkészletekből 70 egységet szállítottak le a svéd konstruktőr számára.
A svéd fél rendkívül elégedett lehet a dél-afrikai beszállítójával, ugyanis az a jelenlegi szerződés lejárta után is meg kívánja tartani, a JAS-39E/F variáns gyártásában is szerepet kapnak majd. Ha folytatódik az együttműködés, a skandináv gyártónak nem lesz könnyű megoldania azt, hogy azon vevők helyett, akik licenszgyártásban kívánják előállítani a győztes típust, a Denel vállalatot milyen kompenzáció érje, hisz az nekik megrendelés-kiesés.
A Gripen E/F verziója már elsőként szakította át a célszalagot Svájcban, de versenyben van még Brazíliában, sőt szinte már biztos a hazai megrendelés is, sőt a svédek reményei szerint Dánia és Hollandia is a Gripen mellett dönt, de ennek egyre kevesebb az esélye, mindkét ország elkötelezett az F-35 program irányába.
A jelenlegi álláspont szerint hány példány fog még legyártásra kerülni a típusból? Meddig lesz gyártósoron?