Úgy tűnik Peking egyelőre nem rukkolt elő Moszkva számára elfogadható biztosítékokkal annak kapcsán, hogy a PAK-FA érkezéséig legpotensebb Szuhoj, a Szu-35Sz megvásárlása esetén azt nem tolják be egyből a nagy kínai másológépbe. A Roszoboronexport közlése szerint a tárgyalásokat egyelőre befagyasztották.
Az állami fegyverexportőr vállalat nyilatkozata szerint Oroszország számára csak úgy érné meg a Szu-35 exportálása Kína részére, ha Peking nagy darabszámban venné azt. A vállalat igazgatóhelyettesének elmondása szerint ugyanakkor Peking csak egy limitált mennyiséget akar venni a Flanker-E vadászbombázóból. (Legalábbis orosz építésűből – tehetnénk hosszá, ha a kínaiknak a külföldi fejlesztők, gyártók körében hírhedt szokására gondolunk…) A Roszoboronexport részéről nem nyilatkoztak milyen darabszámokról folytak egyeztetések, de március elején még 48 darabos mennyiségről keringtek hírek.
Kína a 2010-es Airshow China óta pedzegeti a témát az oroszoknál, akik sokak felhördülésére idén márciusban megszellőztette, hogy semmi jónak nem akarnak az elrontói lenni, Kína megkaphatja a Szu-35-öst, abban az esetben, ha kellő garanciákat ad, hogy nem fogja azt lemásolni, mint tette azt a múltban számos orosz (és egyéb) haditechnikai eszközzel.
Szerintem ilyen garancia nem létezik. Egyébként már sikerült valaha elérni, hogy valami modern, náluk hiányzó cuccot ne másoljanak le? Sikerült ez már valakinek?
Iszonyú szép gép!
Ja és most komolyan. Moszkva csak szórakozik?
Igor Ivanovics Masukov : Jó napot!
Csing-Ji Hyan : Magának isz!
Igor I. M. :Térjünk a tárgyra! Tehát tudnak megfelelő biztosítékot szolgáltatni számunkra afelől,hogy nem,még egyszer ismétlem nem másolják le a szóban forgó haditechnikai eszközt?
Csing-Ji H. :Ugyvan Ugyvan! It isz van szerzödés!
Szigorúan titkos Állami ügy. Másolni tilos.
Megigérjük,hogy nem mászoljuk le. Becsszó!
Kínai Népköztársaság.
2012. Április 18.
中国小伙
Aláírás
Ja, nem másoljuk le, csak visszatervezzük, – nem mindegy – és véletlenül lenyomjuk a copy gombot…
Várható volt. Szerintem india is finoman szólt az orosz barátaiknak ezt azért nem kellene.
Szu-35SZ én véleményem szerint minden tekintetbe partiba van a EF és Rafival.
molni
ha kérdezhetem és ha egyáltalán lehet értelmes összehasonlítás e kérdésben.
hogyan értékelnéd és hova helyeznéd el ezt a gépet a nyugati gépekkel szemben?
köszönöm a választ.
amugy nem értem hogy miért vesznek SZU-30MK2 vagy más változatait mikor az 45 millio dollár ez a szu-35ös pedig 35 millió.
grgly: Éppenséggel lehetne, ha tisztán játszanának. Csakhát az nem szokásuk. pl kedvéért csak. Kiválasztanak egy mindkét fél által elfogadott bíroságot, megfelelő eszközökkel felruházzák. Kína letétbe helyez ott annyi pénzt ami ha mégis máslonak akkor bőven fedezi a ruszkik szomorúságát… aztán ha Kína másol akkor bíróság dönt és ennyi.
iphoneka: A legutobbi batch Su-30MKI darabára supportal India mint kedvezményezett nagyvásárló számára 130m$/db volt. Ennél a Su35 csak drágább lehet…
Support nélkül ahogy ettől még egyesek szoktak értelmetlen gépet venni.
15éve ha nincsenek az Indiai megrendelések nem csak nagyjából hanem teljesen leépült volna az Orosz repgépgyártás. Akkor anyagárban is odaadtak Oroszok ~mindent, csakhogy megőrizzék a képességet. Ezek az idők már elmúltak, nincs mil-17 2m$!!ért de még 12m$ért se biztos, Su30 35m$!ért és sorolni lehet. Sött Akula-2t se fog többet ~senki Oroszoktól 900m$ért lizingelni/venni.
Jó kontraszt a civil gépek piaca, ahol nem volt olyan, hogy oda nem lehet F16/F15….ot eladni. így aztán az Orosz civil repgép ipart ~letarolta a jobbat, olcsobban gyártó NYi konkurencia. 89-90 fele 600-700 civil gépet gyártottak a Szovjetúnióban. 2000es években 3-4dbot.
Ugyan már, simán lehetne biztosítékot kreálni. Mondjuk kötnek egy szerződést arról, hogy ha Moszkva bizonyítani tudja, hogy Kínának másolt példánya van a gépből, akkor fizetnek egy olyan összeget, mint amennyi a licensz lenne. Ha tényleg lemásolnák és gyártani kezdik, azt nem nagyon lehetne titokban tartani. A szerződés meg biztosítaná, hogy akkor fizetniük kell.
Kérdés, hogy ebbe belemennének-e a kínaiak. Ha nem, akkor világos a valódi szándékuk.
És miért nem tárgyalnak a licensz átadásáról. Ha eladják úgy is lemásolják. Bár a hajtóművel gondban lennének. Lassan de biztosan fejlődik a kínai hajtóműipar, de még nincs olyan szinten, hogy egy ilyen erős hajtóművet lemásoljon. Tehát ha másolják akkor a hajtóművet mindenképpen a ruszkiktól kell venniük egy jó ideig. Én a kínaiak helyében hajtómű technológiát vennék akárhonnan ahonnan csak lehetne.
Tilikov: Két tisztán játszó játékos között simán. Itt azonban egyik sem az. Itt bukik a „Mondjuk kötnek egy szerződést arról, hogy ha Moszkva bizonyítani tudja…” logika. Mert mi az, hogy biizonyítni tudja. Mi az, hogy bizonyíték. Ez két olyan országban is probléma tud lenni ahol jogállam van. Kínában meg Oroszoknál meg nagyon nincs.
snake: hajtómű technologiát nem szokás eladni. Kína már rég vett volna ha lehetne.
a Su-30MKI az egy teljesen több feladatos vadászbombázó, nem? Integrálva rá a brahmos meg minden egyéb nyalánkság. Jól tudom, hogy a SU-35S meg még csak egy gyér levegő-föld képességekkel rendelkező, viszont potens elfogó vadász.
Én simán el tudom képzelni, hogy a SU-30MKI drágább legyen mint a SU-35S… Már ha igaz, amit ezekről eddig olvastam.
vitya: Su30MKIhez nincs integrálva Brahmos. Su35höz meg soksok földi cuccot akarnak integrálni.
@Fade
Megvannak az erre hivatott nemzetközi szervezetek, amiket pont erre találtak ki. Ha egymás közt kötnének szerződést, akkor egymás közt játszhatnák a kis játékaikat, de ha mindketten egy nemzetközi bírósággal kötnének szerződést, akkor Moszkvának a bíróság számára kéne bizonyítani a másolás tényét, és Kínának eleve vállalni kéne, hogy ha a bíróság bizonyítékot talál azt ők elismerik.
Mármint így nézne ki ha valóban akarják az üzletet. Ha nem akkor kár eladni néhányat ebből a kiváló gépből, mert úgyis másolás lesz a vége.
ja, kevertem, a Su-33 kapja meg a brahmost, jogos az 5pont.
Hát azért én ezekben a nemzetközi bíróságokban nem bíznék annyira. Általában a döntésük ajánlás nem pedig kötelező érvényű, a másik meg az hogy a döntést rá is kell kényszeríteni az adott félre. Észak-Koreára vagy Izraelre sem tudnak semmilyen határozatot rákényszeríteni, nemhogy KínáraXD
Tili: Nézd meg az első hozzászólásom mi van benne? Csak ha sumákolni akarnak és lásd a multat az se ér sokat. Rém szigorú feltételekbe meg nem mennek bele. Ugyanezért.
Amikor többedszer vkik egymással belefutnak ilyenbe akkor ez van.
Olyan ez mint ami MOon megy. Be lehet szólni mindenkinek, lehet szidni a multikat, államosítani, jogállamot semmibe venni is lehet… csak aztán inkább mennek a befektetők még a Magyar befektetők is oda ahol ilyenek nincsenek.
@Fade: Su30MKIhez nincs integrálva Brahmos
Jelenleg valóban nincs, de majd csak lesz már lassan… + úgy rémlik a malájok is kiszemelték az új beszerzésű Szuhojaikra.
400 darabot előre fizetve, és már indulhat is a gyártás.
Itt már nem csak a másolásról van szó, szerintem….
Ha eladnák Kínának a 35-öst, hamarabb nőnének a fejükre. Ha nem adják el, akkor nyernek 3-4-5 évet.
Ha Kína ugyanazt a technológiát tudná – pláne hajtóműben -, mint Ivánék, akkor 2-5 év alatt 5-ször annyi ugyanolyan vagy jobb gépet tudnának gyártani, amit az oroszok már nemtudnának ellensúlyozni, mert a saját gyártási volumenük egyelőre szinte manufakturális…
lehet, hogy abban a 45 milában van némi egyéb szolgáltatás is. Mondjuk garantált 3000 óra repülés.
vitya: Majd MKIhez akarják. Su33 majd a modernizáció után fel fog remélhetőleg szállni 60% kero mellett 2db r27 meg 2db r77el. Ami elég nagy előrelépés, nem csak díszrepülő lesz. De 2.5tonnas brahmossal ~kizárt.
pöppet off de anno ~4éve sokat beszéltünk MZvel gázhelyzetről. Neki linkelném:
http://www.portfolio.hu/befektetesi_alapok/arany/szakadatlanul_zuhan_a_foldgaz_erotlen_az_arany.165936.html
igazam volt? :)
Nagy kár, hogy Oroszokkkal 2015ig szerződésünk van ami ~az olaj árához köti a gáz árát.
Vitya: Nem keverted, a Szu-33-as nem kap Brahmost, de mást se. Az indiai Szu-30MKI gépek kapnak ilyen fegyvert, de a Szu-35-ös néhány téren potensebb lesz, mint a mostani állapotú Szu-30MKI-k.
” 89-90 fele 600-700 civil gépet gyártottak a Szovjetúnióban. 2000es években 3-4dbot.”
Ezt semmiképp se szabadott volna hagyni. Mondjuk kötelezővé kellett volna tenni, hogy minden belföldön eladott 5 repülőből 1nek orosznak kell lenni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-204#Production_by_year
http://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-96#Production_by_year
Ha nem is 3-4et, de max 15öt.Ugye, Ukrajnát is ide kell számolni, ha a SzUval hasonlítjuk össze. És a 600-700 ból is, ezek a nagyok csak pár 10 darab lehettek.
snakeye
A szuper kohászati technológiát még soha senki senkinek nem adta el.
Az oroszok 60 év alatt nem érték utól a nyugatot. Különben gyanítom, hogy még Jappán sem.
Érdekes, hogy senki sem figyel oda a kínai álláspontra. Mégpedíg kína cáfolta a vásárlási igényét.
http://translate.google.ro/translate?sl=auto&tl=hu&js=n&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fria.ru%2Fdefense_safety%2F20120309%2F590972243.html
Az egész sztori a vásárlásról az orosz sajtóban jelent meg. És asszem egy önérzetében sebzett ipari apparátus „arcmentését” tükrözi.
https://htka.hu/2012/03/07/kina-megkapja-a-szu-35-ost/
Ehhez hasonló hírek orosz forrásokból elég gyakran szoktak felbukkani.
Csak néhány példa a teljesség igénye nélkül.
– Megjelennek fotók a neten kínai J-15 hajófedélzeti gépről. Orosz források megjelentetik, hogy őkket bizony megkörrnyékezték a kínaiak a su33-ért, de ők bizony elutasították őket, nehogy lemásolják.
– Megjelenik pár kép a rephordozóról és sejteni lehet a leszállítórendszert. Megjelenik az orosz sajtóban, hogy a kínaiak megkörnyékezték őket lesszálítórendszerért, de ők elutasították…
– Egyre több kép jelenik meg a J-11B-ről és olyan hírek keringenek, hogy kb 40 darabnál tart a gyártás, erre megjelenik, hogy akarnak su35, de nemadnaknenemsoha, mert lemásólják.
Mondjuk itt annyi a különbség a többi esethez képest, hogy itt a kínai hatóságok hivatalosan cáfolták a vásárlási szándékot.
Lehet már OFF, akkor bocs. De nem értem ezt a Kína – Orosz o. péniszméregetést. Kína akármilyen sereget is tart, nem nagyon köthet bele az oroszokba az atom miatt. Annyira sokan nincsenek és nem kellhet annyira az élettér, hogy atomcsapást kockáztassanak. Márpedig az orosz nekem nem annak a nemzetnek tűnik aki csak egy tenyérnyi földet is elengedne a határaiból. Becsülöm is bennük.
gacsat: Az elmúlt pár év gyártása. http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_industry_of_Russia#Production
Amíg nem lodultak meg az olajárak, 90-2000között a belföldi szállításban nem volt sok beszerzés, így nem lehetett életben tartani. Most meg jönnek az új gen Airbus, Boeing gépek kínából C919 nem lesz könnyű dolga pl az MS21nek.
gacsat.
A 90-es évek végén pont az orosz adott el hatóműgyártáshoz használt öntési eljárásokat az USA-nak. Ha jól emlékszem akkor ez a Top Gun lokátor című rövidhír rovatában is benne volt. Egyébként mi az,hogy Japán 60 év alatt nem érte utol a nyugatot? Lehet,hogy bizonyos haditechnikai dolgokban nem,de azért az elektronikában mindenképp,sőt előtte jár. Az utolérhetetlen nyugaton az emberek nem kis része „elmaradott” japán fejlesztésű és gyártású tv-ket néz otthon és nagyon boldogok vele,sőt a világ legfejlettebb technikájának tartják ezen a téren.
@monyok
Kivéve, hogy nincs hajófedélzet változata…
janaj: Ez nem péniszméregetés. Ha pedig ez így lenne, anno a hidegháborúban se lett volna a fél Szovjet hadsereg a Kínai határ mellett. Amit írsz abba úgy még a ruszkik se hisznek.
@Tilikov
Milyen kényszerítő eszköz lenne orosz oldalról, hoy fizessenek azon kívül, hogy egyes főelemek supportját szépen megszűntetik…?
Mackensen,a helyzet az,hogy a történet nem innen indult. Az Aranysaban már több éve írták,hogy amikor elkezdődtek a Szu-35BM tesztjei,akkor nagyon megtetszett a kínaiaknak. Nem új gépet akartak venni,hanem azt kérték az oroszoktól,hogy egy modernizációs csomagban építsék át az ő Szuhoj vadászaikat Szu-35BM(most már SZ) változatra.Az oroszok meg közölték velük,hogy ez így nem fog menni,mert ez nem annyi,hogy áthajtóművezem a Szu-27-est és leflexelem róla a törzsféklapot.Hanem tök más az egész,kezdve a fedélzeti elektronika és a radar energiaigényétől,amihez emiatt egy teljesen más energiaellátó rendszer kell.Szóval szinte kivétel nélkül minden. A két típus mindössze külsőre hasonlít.
Vagyis a kínaiak Szu-35 utáni érdeklődése nem új keletű,nem tavaly vagy tavaly előtt találták ki,hogy nekik kell az.Már bőven azelőtt fájt rá a foguk,hogy a J-11B gyártása így fellendült volna.
A Szu-33-ról meg annyit,hogy ukrán közreműködéssel hozzájutottak egyhez, amit sikerült, legalább is külsőre lemásoljanak.
A leszállítórendszer és a fékezőrendszer meg működik,vagy nem működik a kínaiaknak? Csak mert állítólag már lehetne rajta tesztelni a J-15 gépeket,ha lenne ami megfogja őket leszállásnál.
ja, kevertem, a Su-33 kapja meg a brahmost, jogos az 5pont.
Ez honnan jön? A Brhamos alig kisebb, mint a Moskit. Az sem volt soha a gépen, csak azzal reklámozták.
Fade
És ezek az Orosz gépek is csak részben oroszok. A legérdekesebb elemek nyugatiak bennük.
@sidewinder1
A kommersz elektronikának semmi köze a HT hi-tech alkalmazáshoz és azt kiszolgáló szofverhez.
ha kérdezhetem és ha egyáltalán lehet értelmes összehasonlítás e kérdésben. hogyan értékelnéd és hova helyeznéd el ezt a gépet a nyugati gépekkel szemben?
Kiváló platfrom, csak sajnos kérdéses „cumóval”. Repteljesítménye megvan, az avionika meg értékelhetetlen, hiszen be sincs fejezve és amúgy is titkos.
Egy tisztességes légiharc rakétával véleményem szerint nagyonis reális fenyegetés bármely rendszerben álló 4. gen vadászgépnek.
sidewinder1, ez a hír is valószínü orosz forrásokra épül, amiket vagy elhiszel, vagy nem. Abban biztos vagyok, hogy a kínaiakat érdekli a gép. Azt is elhiszem, hogy vásárolnának párat kiértékelés céljából. De azt már kétlem, hogy rendszeresítenék is.
Amúgy a történet több helyen is vérzik. Csak egy kérdés vele kapcsolatban, ha elötted van a cikk, vagy emlékszel a részletekre. Pontosan melyék suholy modellhez kérték a korszerüsítést és mikor?
Maga a témafelvetés értelmetlen. Kíváncsi lennék, mi lehetne az elfogadható garancia Kínától, akikről ezerszer derült ki, hogy a világ leggátlástalanabb népsége, ha ipari kémkedésről és lopásról van szó.
Megígérik? Megígérik írásban? Megesküsznek Mao Ce-Tungra?? :)
És ha mégsem úgy lesz, akkor fogják majd bizonygatni, hogy ez nem lenni Cu-35-ösz, esz lenni J-23, cakisz szaját tervezész.
És akkor mit lehetne velük kezdeni? :)
Max azt látnám elfogadható garanciának ha cserében odaadják az oroszoknak az egyik J-20 prototípust egy nagy lezárt borítékban. :) De még azt sem, mert nem az lenne benne. :)
Kíváncsi lennék, mi lehetne az elfogadható garancia Kínától
Az, hogy nem akar vásárolni, és nem akarja rendszeresíteni. És ezt hivatalosan is közölte.
sidewinder!
Már nem Japán az első a köznép által is használt elektronikában. Sőt technológiai lemaradásban is vannak.
„Már nem Japán az első a köznép által is használt elektronikában. Sőt technológiai lemaradásban is vannak.”
Ezt a lemaradast mire alapozod ?
Ennyi
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/oroszorszag_felfuggesztette_a_targyalasokat_kinaval_a_sz35_eladasarol/
48 db meg tényleg vicces Kína számára .
„Egyébként mi az,hogy Japán 60 év alatt nem érte utol a nyugatot?”
Hajtóműlapát készítésben.
Gondolom valami élvonalbeli orosz hajtóműgyár adott el valami kissebb amerikai polgári gyártónak valami elavult öntési technikát. Amúgy (ha jól tudom) a csúcs hajtóművek legkitettebb lapátjait akkor már évek óta nem öntötték, hanem kristálynövesztéssel készítették.
mi lehetne az elfogadható garancia
Ha előre fizetnének.
Egyébként mi az,hogy Japán 60 év alatt nem érte utol a nyugatot?
A Mitchubisi F-2 gyakorlatilag 1:1-ben F-16 aerodinamika, az Agile Falcon újragondolása. A hajtóműve jenki, ahogy egyes főbb rendszerei is. Magában a gép összerakásában is segítettek a jenkik.
Az F-15 gyártásához tudtommal minden fő rész technológiáját megvették. A hozzá való dolgokat csak a ’90-es évek elején kezdék saját erőből fejleszteni és gyártni, pl. akít radaros légiharc rakétát.
A japánok nem rosszak, de én mégis inkább a nagy összképet nézve a jenkik és franciák közé tenném őket egyes képességek terén. Valamiben többek, valamiben kevesebbek. A Rafale igen nagy arányban teljesen hazai fejlesztés. Tudtommal a gép erőforrása francia ipar és szürkeállomány szülötte, ahogy a gép aerodinamikája és az avionaika és fegyverzet nagy része.
Mondjuk egyet nem vesztek figyelembe, hogy a Kínaiak loptak egy 3/4 F-22 tőt, akkor ne tudnának lopni egy SZU-35-öt. Ez nonszensz. Én nem lepődnék meg ha holnap Kínában felszállna az EX F35 J35 néven.
Nem fog felszállni, olyan kacsa az egész mint a h-10 lopakodó bombázójuk .
Én a j-20 sem tudom 6g-nél élesebb fordulattal elképzelni .
Olyan f-111 az egész .Ami jó nekik azok a j-10 j-11 gépek.
Érdekes, hogy a JH-7A-ról mindenki megfeledkezik. 2011 februárjában túljutottak a 100 példányszámon. Állítólag 200 környékén állnak most.
A Jh-7 mennyire vehető a Su-30 ellenfelének? Vagy nem azonos súlycsoport?
Ááááá, csak nem tudják az emberek, hogy nevessenek-e, vagy sírjanak rajta, hogy a PLAAF már megint levan maradva bő 30 évvel…
„Állítólag 200 környékén állnak most.”
Ja! 2012 március 21-én adták át a 170-dik gépet.
„iphoneka”
Csapásmérés a feladatuk.
Bár külföldi infók szerint az összes létező kínai fegyvert rendszeresítették rajtuk,hasonlóan mint a j-8D típusú gépeken .
Koszonom!
„Ezt a lemaradast mire alapozod ?”
Nézz meg egy otthoni pc-t/notebook-ot/tablet-et/telefont… Mind német/izraeli/kanadai/tajvani fejlesztés.
Szerintem semmilyen. Mármint su ellenfélnek. Olyan tornádós az egész…
Kína meg a másolás:
Ehhez két dolgot tudok hozzátenni:
1, Kislányomnak volt kínai osztálytársa, 10 évesen csatlakozott a másodikos osztályhoz. Na nem azért mert putrisori motivált volt, hanem mert még magyarul is alig tudott.
Agy mint a szivacs /erre még visszatérek/. A kislányom jelenleg hetedikes /neeem, nem bukott :-)/, a srác meg már nyolcadikos…
Vele és apukájával elég sokat beszélgettünk az évek alatt, így lejött, hogyan is lehet az, hogy pl. nekem is magyar feliratú, de kínai gyártású
kulcstartóm van/El a kezekkel, a kocsi lopott!/.
Meg hogyan lehet az, hogy „MOFÉM csaptelepet” lehet kapni az Ázsia centerben.
Hát pl. úgy, hogy Ő 10 évesen már vitte ki repülővel a mintákat Kínába az ott élő anyukájához, aki a „fejlett” nyugati kis falvakban megszervezi a gyártást.
2, Egy másik ismerősöm egy nagy kínai – anya – cégnél volt egy jó pár hetet.
neki az – is – jött le, hogy a kínaiaknak elképesztő a lexikális tudása. Mennyi írásjelük is van?
Tehát megjegyeznek mindent, mint a szivacs /lásd kislányom osztálytársa/, de…
…de kreativitásuk S E M M I.
S akkor ő mérnökökről beszélt.
Azt mondta, hogy a szerencséjük két dolog:
1, A milliónyi mérnökük /sok lúd disznót győz/
2, A Nyugaton felnőtt, szocializálódott, tanult mérnökök, szakemberek, akik Kínába költöznek, mert ők már elég kreatívak – s számuk egyre nő!
Amíg ez a szakembergárda nem éri el a kritikustömeget a kritikus részterületeken, addig meg úgy lesznek, mint Rudolf a BARNA orrú rénszarvas, aki a Mikulás szánját húzza, s második a sorban.
S azért barna az orra, mert mindig egy kicsit később áll meg, mint az előtte levőrénszarvas…
Ne feledjük, hogy a kínai ember más „szimbóleum” rendszerben gondolkozik, s ugye az ő értékrendjükben a másolás az eredeti elismerése.
misinator, érdekes amit írtál, de én inkább úgy mondanám, hogy a kínaiak olyan környezetben szocializálódnak, ahol a kreativitást nem, de a lexikális tudást fel tudják venni.
Amúgy meg a teljesítmény ami őket mint embereket sikeresebbé teszi. Most a kivándorlókra gondolok, akik nem akartam milliárdodik ember lenni Kínában. Ők már eleve azzal, hogy elköltöztek és hátrahagyták a kiszámíthatóságot, nagyot tettek, de hát általában a bevándorlók teljesítményre vannak szorítva, különben nem tudnak beilleszkedni, megélni. (És most lehet jönni a sok hülye dumával, hogy így az arabok, meg törökök.. erre is van magyarázat, de már így is sokat offoltam.)
A Szu-35 értékesítése kínába szerintem felelőtlenség lenne az oroszok részéről. Úgy is megpróbálják a kínaiak, hogy jobbat csináljanak. Ezért nem éri meg az a pénz amit adnának azért az x Szu-35-ért.
A Saab autógyárat is azért nem adták el a GM-esek kínai befektetőnek, mert nem akarják, hogy potens gyártósorhoz , technológiához és mindenhez jussanak a kínaiak.
Persze ez mind csak lassítani tudja Kínát.
A Volvóval azért elég jól bevásároltak. Mi is van most a Saab-al? Ha jól emlékszem a kreatív GM alatt döglött meg. Tehát az előző megjegyzés kicsit sántít.
Üdv Fade!
Elnézést, de nagyon kevés időm van mostanában, jobbára csak így estefelé jutok gép elé, akkor is inkább csak az olvasásig jutok.
„pöppet off de anno ~4éve sokat beszéltünk MZvel gázhelyzetről.”
Elolvastam a cikket, hogy igazad volt-e, nem tudom. Ez nem azt jelenti, hogy nem volt igazad, hanem annyit, hogy tényleg nem tudom megítélni.
Ha jól emlékszem a palagáz kapcsán volt arról szó, hogy az EU gázfüggősége csökkenhet majd, ami lenyomja az árakat. Különböző oldalak eltérő szakmai szempontból közelítenek a kérdéshez, de egyöntetű vagy megnyugtató véleményt egyik sem fogalmazott meg.
A napokban volt hír arról, hogy bedőlni látszik a lengyel palagáz-mező projekt, mivel sokkal kevesebb gázt találtak, mint amire eredetileg számítottak.
Az USA-ban folytatott eddigi palagáz kitermelés tapasztalatai alapján eddig két markáns vélemény fogalmazódott meg: a kitermelés távolról sem konstans, erősen ugrál a mennyiség értéke adott mező esetében (kőzetfajtától függően, rétegenként eltérő sajátosságokkal), az eddigi technológiát alkalmazva (vízszintes fúrások) a gáz valós kitermelési költsége magasabbra adódott, mint a korábbi kalkulációk.
Az igazi gond inkább az, hogy a peak oil elmélet igaz (a földgáz esetében is) kiegészítve egy aprósággal. Az olajplató illetve a várható esés nem a Föld olaj vagy gázkészleteinek kimerülését jelenti, hanem a jelenlegi technológiával rentábilisan (inkább olcsón) kitermelhető mennyiségek csökkenéséről és érezhető fogyásáról van szó.
Azaz marad még bőven olaj és gáz, de ezek későbbi kitermelése akár megduplázhatja majd a nyersanyag árakat – ez pedig a jelenlegi világgazdaság szempontjából ugyanazt az eredményt jelenti, mintha a teljes készlet kimerülne.
ON:
Korábban írtam az egyik cikknél, hogy Kína hamarabb fog SZU-35-öst kapni, mint SZ-400-as rendszert. Ezt továbbra is fenntartom, ugyanazzal a kiegészítéssel, amit akkor is írtam: „szó sem lehet róla”, legalábbis most nem.
Számomra a J-20 feltűnése az, ami felkiáltójel. Kína hamarabb hozott létre ilyen kategóriájú gépet az oroszok után, mint az oroszok az USA után. A kínai katonai képességek képzeletbeli grafikonjának meredeksége meghaladja az amerikai vagy orosz oldalét.
Persze, tudom, a korábbi kínai szintről könnyebb ilyet produkálni, de ha figyelembe veszem azt, hogy mekkora potenciállal bíró államról beszélünk, akkor nem látom az alapját a nyugalomnak ebben a kérdésben.
Nem azt mondom, hogy pánikba kell esni, de az utóbbi évtizedek „kínai menetelése” finoman fogalmazva is figyelemre méltó, de ha példátlannak vagy drámainak titulálom, talán akkor sem esek túlzásba.
Kína veszélyes, ha töretlenül folytatja az eddigi felemelkedést és még veszélyesebb, ha betorpan vagy egy ottani „buborék” kidurran.
A világnak ugyanúgy érdeke az USA „nem bedőlése”, mint Kína „nem bedőlése” – bocs a hülye kifejezésért, de talán így jobban érzékelhető, hogy mit akarok mondani. Kína „nem bedőlése” egyenlő Kína további felemelkedésével.
Az oroszok vagy az USA hatalmas játszmában vannak, ahol a kínai játéktérben úgy kell egyensúlyozniuk, hogy tudják: a rivális Kína további erősödése a kisebbik rossz Moszkva és Washington számára. Legalábbis egy ideig még biztos.
Üdv: M
OFF
Indonézia a jelenlegi 17 bmp3 mellé most további 37 db vesz 100 millió dolcsiér.
„Meg hogyan lehet az, hogy “MOFÉM csaptelepet” lehet kapni az Ázsia centerben.
Hát pl. úgy, hogy Ő 10 évesen már vitte ki repülővel a mintákat Kínába az ott élő anyukájához, aki a “fejlett” nyugati kis falvakban megszervezi a gyártást.”
Ezért kellett most nekem külön rendelni Olaszországban gyártott olasz csaptelepet, ami legalább 3 kiló, és legalább 30 000 Ft. Soha töbet nem akarom leszerelni. Ha előszörre lett volna ilyesmire pénzem, én megspóroltam volna 3 szerelést, a világ meg 2 fölösleges csaptelep legyártását.
mz: „Ez nem azt jelenti, hogy nem volt igazad, hanem annyit, hogy tényleg nem tudom megítélni.”
Pedig nem nehéz, ez nem relativ, vagy elvont dolog. Spot árak összezuhantak, feleződtek. Ennyi. Más kérdés mi szívunk a hosszútávú szerződések miatt de ez más kérdés ráadásul 2014.dec.31 már nincs is annyira messze.
„Az igazi gond inkább az, hogy a peak oil elmélet igaz (a földgáz esetében is) kiegészítve egy aprósággal. Az olajplató illetve a várható esés nem a Föld olaj vagy gázkészleteinek kimerülését jelenti, hanem a jelenlegi technológiával rentábilisan (inkább olcsón) kitermelhető mennyiségek csökkenéséről és érezhető fogyásáról van szó.”
Na most ez a két mondat ellent mond egymásnak. Mondhatni a második mondatoddal cáfolod az elsőt. Vagy rosszul értelmezed a klasszikus peak oil fogalmát „alkottál egy újat”. Amúgy a peak oilt sokszor sokan tippelték volt már aki 1910re várta a tetőzést vki 1970re… ehez képest ugye… :)
Amit írsz amúgy igaza. 50-60-70$os ártól már nemcsak a shore hanem a mélyebb tengeri fúrások is rentábilisek, 80-100-120$os ártól a bio üzemanyagok is, 100$tól a mélytengeri fúrások is, ugye ezért lehet(lett) értéktelen szigetből értékes Falkland. :) Eközben ezen az árszinten jönnek a kiegészítő források, mint a CNG, de már az LPGt se szokás elfáklyázni, ha pedig jön a plug-in korszak akár atomreaktorból is lehet majd autót tölteni. Nekem pl nemhogy egy Voltal (60km megy elemről) de még egy plug in priussal (24kmet megy elemről) is a munkanapokon sose fogyasztanék benzínt. :)
Hamár itt tartunk környezettudatosság. Találtam közelben szelektív fém, műanyag, papír szelektív kukát. Bio megy a kertbe. Gyakorlatilag egy kis zacskó ami heti szinten szemetet termelek és nem tudom szortírozni mert nem tudom melyik kategória. Fém, papír újrafeldolgozható, műanyagot vagy újrafeldolgozzák, vagy elégetik. Nemrossz. :)
comandante:
Nem azt mondtam, hogy a GM jól bánt a Saabbal. Sőt ők direkt kinyírták a Saabot, de vigyáztak, hogy a kínaiak egyszerűen nem jussanak hozzá! Tök logikus az ő nézőpontjukból. Az én nézőpontomból meg szemetek. :)
Amúgy meg ebben is mint minden kínai ügyben: Kína nem siet. Ha minden marad mint ma meg tegnap, akkor az idő nekik dolgozik és előbb utóbb ők lesznek a világ legmeghatározóbb országa. Az eddigi politikai vezetés meg valószínűleg a következők is türelmesek lesznek. Ez is része a kínai hozzáállásnak. Az USA meg az EU meg bőven elvannak a saját problémáikkal.
Akkor lesz gáz, ha valami republikánus elnök kitalálja majd, hogy Kínát le kell nyomni azonnal.
A Saab-ot nem a GM vágta tönkre, hanem a Saab saját fassága, amiről 20 év alatt sem tudtak leszokni. A GM volt a hülye hogy 1) megvette őket 2) eddig tolta beléjük a pénzt 3) nem rúgta ki az első évben az ÖSSZES régi felső- és középvezetőt.
http://www.youtube.com/watch?v=4qnfSHnrL90
„Ezért kellett most nekem külön rendelni Olaszországban gyártott olasz csaptelepet,”
Elmondom, hagy röhögjetek, és É-Koreáról is épp most volt szó:
A katalógusból rendelt olasz csaptelepről, amikor megérkezett, kiderült, hogy észak-koreai. Mert nem akartam kínait. Höhö. Ráadásul ma a Bauhausban majdnem ugyanilyet láttam az ára harmadáért.
Amúgy ezekben az áruházakban egyre több az é-koreai cucc. Valaminek minél németebb a neve, annál koreaibb. A Germánia nevű agregátor is pl é-koreai.
Náluk is megjelent a nyugati minőségellenőrzés.