Tajvan légierejének adódott némi problémája AIM-120 AMRAAM típusú légiharc-rakéta készletének egyes darabjaival – a Washington barát országok légierejei által széleskörűen használt BVR rakéta radarkupolái (radome) Tajvan esetében ugyanis repedeznek.

AIM-120 AMRAAM ,
Mindez már nem friss hír, hiszen a légierő március 19-én jelentette be mindezt, miután nem sokkal korábban a helyi sajtó arról értekezett, hogy immáron harmadik éve küzdenek ezen problémával. A légierő által kiadott sajtóanyagban a sziget nedves, trópusi klímáját, illetve a rakétákat repülés közben ért erőhatásokat jelölték meg, mint a radome repedezés fő okát. A nyilatkozatuk szerint Tajvan biztonságát nem veszélyeztető probléma kapcsán segítséget kértek a rakétát szállító Egyesült Államoktól, illetve közölték azt is, hogy az amerikai javaslatnak megfelelően a rakétákat érő nedvességet csökkentő tárolási megoldásokat használtak.

AIM-120A rakétákat pakolnak ki tároló konténerükből – a rakéta első változata kivonásra került, ellenben a rakétahajtóműveket leszerelték róluk, és azokat átszerelték az AIM-120B és AIM-120C változatúakra, lévén ezen alváltozatok esetében nem minden esetben problémamentes a meghajtásért felelős részegység. Egy 2007-ben kezdődött 3 éves program kapcsán 690 cserét ütemeztek be az amerikaiak. ,
A Mirage-okon használt francia MICA és a hazai Tien Chien II “Sky Sword” rakéták kapcsán az azonos tárolási és igénybevétel ellenére nem jelentkeztek problémák. Mellékesen megjegyzendő, hogy a rendelkezésre álló információk szerint a szintén nem éppen sivatagi klímát élvező szingapúri és thaiföldi AMRAAM-okkal sincsen semmi probléma. A tajvaniak AMRAAM gondjai egyébként azon AIM-120C-5 rakétákat érintik, amiket még 2000-ben rendelhettek meg, és amiket Washington csak 2004-ben szállított le – miután a kínai Szu-30-asok elkezdtek gyakorlatozni az AMRAAM orosz alternatívájával, a Vympel R-77-essel. Tajvan 200 AMRAAM-ot szerezhetett be akkor, amit tavaly az F-16 modernizációs csomag részeként AIM-120C-7 változattal fejelhettek meg.