Még tavaly szeptemberben mutatták be a nagyközönségnek a kínai Sunward Tech és az amerikai Star-lite együttes munkájával készülő SVU200-ast, de most már elérkezett az első repülés ideje is.
Dennis Fetters, a gép tervezője által kiadott nyilatkozat szerint az SVU200 sikeresen végrehajtotta a szűzfelszállását. Több kisebb tesztrepülés után egy 20 perces, fel- és leszállásokkal, fordulókkal, oldalirányú manőverekkel, gyors megállásokkal, előre és hátra repüléssel tarkított bemutatót hajtottak végre a géppel, valamint 200 kg-os terhet is cipeltettek vele.
Szerencsére a megszokottól eltérően technikai paraméterek is bőven rendelkezésre állnak, az alábbi képen szépen össze is vannak gyűjtve, de pár dolgot talán azért érdemes kiemelni: a gép méretei nem éppen kicsik (4,57×0,991×1,68 méter, emiatt hivatkoznak rá úgy is, mint a világ legnagyobb távirányítós helikopterére), száraz súlya 431 kg, végsebessége pedig 209 km/óra, de az optimális üzemhez érdemes megmaradni a 177 km/órás utazósebességnél, amellyel a gép a 40 literes bővíthető üzemanyagtank jóvoltából 2,6 órát repkedhet.
Egyébként a gép 244 kilogramm hasznos terhet vihet, amelyet az orrban és a gép hátuljában lehet elhelyezni, vagy éppen külsőleg felfüggesztve. A promóciós anyagokban is látható az utóbbi megoldás, amikben 2 darab 9 rakéta indítására alkalmas indítócsővel és egy elektro-optikai/infravörös szenzorral szerepel az UAV, annak ellenére, hogy a tervező állítása szerint az SVU200-ast elsődlegesen a távvezetékek ellenőrzésére tervezték. Az árát tekintve csak annyi információ áll rendelkezésünkre, hogy a Sunward két SVU200 egységet és a hozzájuk tartozó irányítóállomást együttesen 10 millió jüanért (1,6 millió dollár) tervezi értékesíteni.
Az SVU200 megálmodójáról is célszerű pár szót szólni: Fetters amerikai származású és az elmúlt 25 évben 12 különböző helikoptert és girokoptert tervezett, valamint saját üzeme már 1700 forgószárnyas gépet értékesített világszerte. Mostanában szabadúszó tervezőként tevékenykedik Kínában és közreműködik más vállalatoknál új tervek készítésében.
További képek és videók:
Az első szárnypróbálgatások:
Második repülés:
Már jóval komplexebb feladatok végzése közben:
Szerző: GrGLy
—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!
A világ legnagyobb távirányítós helikoptere? Pedig úgy néz ki mint egy Fire Scout Light. Mondjuk ha csinálnak ebből kétszer annyit feleannyiért, akkor ugyanott vannak, sőt még előrébb.
Nagy kár,hogy nem tudok ilyet megépíteni,1 ilyen heli-vel őrületbe kergetném a szomszédokat :)
Hasonlít az amcsi Fire Scout-ra.
Valaki beazonosítani a zenét az aláfestésből? Olyan 80′ évek hangulata van az egésznek. Mint valami B kategóriájú ami akcióvígjátéknek:))
még pár év és ezt is darabonként kb 50 Euroért lehet majd venni (persze ha egy egész konténernyit megveszel) ! :D
A Magyar Honvédség potenciális jövőbeni „ultragazdaságos” harci helikoptere? XD
Bár, 18 darab irányított APKWS Hydrával nem is lenne rossz…
Mackensen
03:47-nél ki van írva Glenn Frey – The Heat Is On ;)
Amúgy, Beverly Hills-i zsaru egyik betétdala:
http://www.youtube.com/watch?v=PHPi0W1inTg&feature=related
Basszus, ha nem a Beverly Hillsi zsaru járt az eszemben. Valahonnan nagyon ismerős volr.
Köszönöm wolfram, feldobtad az estémet:)))))
Mackensen
Szívesen. :)