|

Lezuhant egy orosz Szuhoj és egy Srí Lanka-i MiG is

A 13-át eddig csak a babonások várták aggódással, ezentúl az Orosz Légierő két pilótája és a Srí Lanka légierejének tisztje sem épp pozitív véleménnyel vélekedik majd a hírhedt számról a tegnapi nap után.

A tegnap este folyamán a nagyobb orosz hírügynökségek sorra számoltak be arról, hogy elvesztette egyik Szuhoj Szu-24M ‘Fencer-D’ típusú csapásmérő repülőgépét az orosz haderő. A géppel helyi idő szerint 18 óra 55 perckor szakadt meg a kapcsolat, ekkor az Urál-menti bázisától 90 kilométerre járhatott. A jelentések szerint a gép pilótái sikeresen katapultáltak és épségben túlélték a balesetet. A gép elvesztését okozó körülmények kivizsgálását megkezdték, az első hírek szerint hajtóműhiba a hunyó.

Szuhoj Szu-24MR ,

A február 13-án egy másik balesetet is jegyeztek, mégpedig Srí Lanka légiflottája fogyatkozott meg azután, hogy az egyik MiG-27M ‘Flogger-D’ típusú csapásmérő repülőgépük helyi idő szerint 13 óra 35 perckor Marawila közelében a földhöz csapódott. A pilóta sikeresen katapultált, állapotáról nem érkezett bővebb információ.

32 hozzászólás “Lezuhant egy orosz Szuhoj és egy Srí Lanka-i MiG is”

  1. A szu-24 gépek még nagyon sokáig lesznek, 2020 modernizálják őket .

    Ez most mit akar jelenteni? 2020-ig tart a modernizáció, vagy akkor vonják ki őket?

    Én a helyükbe áttérnék a szu-27 modernizázlására és évente 24 adnának át.

    A Szu-27 egyfeladatos vadász. Annak modernizációs költsége és multirole géppé alakítása olyan drága, ami nem éri meg. A Szu-35Sz mellett meg minek…?

    „5 perce” sincs, hogy végetért a csigalassú Szu-27 upgrade program és jó, ha 50 gép kapott ilyenolyan fejlesztést 8 év alatt. Akkor az évi 24 db-os kapacitás az honnan jön? Azt, meg hogy hol és mit gyártanak azt már többször leírták itten. (Bár én soha nem tudtam megjegyezni.)

  2. Apropó átalakított repülőgép, 2020-ig a légierő lesz, hogy körülbelül 100 Su-27SM/SM2 harcosok (jelenleg mintegy 50 szolgáltatás), mintegy 80 MiG-31BM Foxhound harcosok (jelenleg mintegy 10 szolgáltató), és körülbelül 100 MiG-29SM2/SMT harcosok (jelenleg mintegy 30 szolgáltatás). Sőt, az Air Force fogja üzemeltetni majdnem 150 továbbfejlesztett Szu-25SM repülőgépek földi támadás, és valószínűleg 50-60 Szu-24m2-D vívó taktikai támadás repülőgép.

  3. Persze hogy magyar vagyok.

    „A Szu-27 egyfeladatos vadász.”

    2007 vagy 2008? aranysasba volt benne hogy direkt többfeladatú gépet akarnak belőlük faragni .
    Ehez integrálták a modernizált Kh-31p „radargyilkos” rakétát és a kh-59 levegő-föld rakétát ami 100 km vethető be .
    Tehát a 2008 orosz-grúz háborúba már a Kh-31p rakétát is bevethették volna .
    Én újságokból tájékozódom,az hogy kamu a hír vagy sem arról én nem tehetek .

    „Mert mintha a google fordító írna ide angolról magyarra fordítva.”

    Mivel hogy az a hír csak angol oldalon jelent meg így hát megpróbáltam linkelni az oldalt, de mivel nem lehetett így kijelöltem és beillesztettem.

  4. Semmi sem lett belőle. A legutolsó infó, amit egy általam hozzáértőnek tartott személytől halottam az volt, hogy a kb. 50 darab élettartam hosszabbított – még ez sem biztos – és kicsit modernizált gépek közül sem képes mind az R-77 használatára. 9 év alatt még ez sem sikerüt. Akkor egy Kh-31 integráció az ahhoz szükséges egyéb elemekkel az elég magasan levő lécet jelentenének…

    Ugyanis a fegyver integráció az nem csak kábelezést jelent. a Szu-27 RWR rendszere finoman szólva nem erőssége és az alapján te SEAD-elni nem fogsz. Még a jenkik is csak HTS poddal ellátott F-16-tal csinálják, pedig elvi szitnen HAS (HARM as sensor) üzemben is lehetne őket haszánlni, de ezt inkább nem erőltetik. Na, még ezt a szintet is baromi nehéz lenne elérni az alap Szu-27-tel.

  5. Jobb az orosz, mint az amerikai vagy akár a kínai
    Az Orosz Légierő parancsnoka, Alekszandr Zelin vezérezredes 2012. február 13-án úgy nyilatkozott, hogy az orosz távlati vadászrepülőgép, a T-50 (PAK FA) fő jellemzőiben felülmúlja mind az amerikai F-22, mind pedig a kínai J-20 típusú vadászrepülőgépeket.
    „Egy összehasonlító elemzés eredményeképpen azt a következtetést vonhatjuk le, hogy az orosz T-50 típusú, ötödik generációs vadászrepülőgép úgy maximális sebesség tekintetében (utánégető- és utánégető-nélküli üzemmódokon egyaránt) felülmúlja külföldi riválisait, az amerikai F-22 és kínai J-20 típust, mint a hatótávolságot, a rendelkezésre álló tolóerő-felesleget és a megengedett maximális túlterhelésértékeket figyelembe véve”, – mondta a vezérezredes.

    A légierő parancsnoka szerint az orosz prototípus méreteit és tömegét tekintve hasonlóságot mutat külföldi vetélytársaival, azonban „nekifutási- és kifutási távolsága lényegesen rövidebb” és „külsőre megnyerőbb” külföldi konkurenseinél.

    Az orosz védelmi minisztérium tervei alapján a PAK FA vadászrepülőgépnek többek között modern fedélzeti elektronikával és „elektronikus pilótával” kell rendelkeznie az elődökhöz képest. Az F-22 típusú vadászrepülőgép 2005-ben állt hadrendbe az Egyesült Államok légierejében, míg a kínai J-20 típus jelenleg még a fejlesztés stádiumában van, első repülésére 2011-ben került sor.

    Napjainkban is zajlanak a „Szuhoj” cég által fejlesztett PAK FA kísérleti repülései, amelyben jelenleg három prototípus vesz részt és február 8-ig már több mint 120 felszállást hajtottak végre. Ebben az évben valószínűleg csatlakozik a tesztrepülések végrehajtásához a negyedik gép is.
    JETfly Internetes Magazin – RiaNovosztyi
    http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/jobb_az_orosz_mint_az_amerikai_vagy_akar_a_kinai/?utm_source=jetfly_hirlevel&utm_medium=1774&utm_term=Jobb%20az%20orosz,%20mint%20az%20amerikai%20vagy%20ak%C3%A1r%20a%20k%C3%ADnai&utm_content=Jobb%20az%20orosz,%20mint%20az%20amerikai%20vagy%20ak%C3%A1r%20a%20k%C3%ADnai&[email protected]

  6. Allesmor Obranna

    Jó kérdés. Valóban, még a legpotensebb upgrade-del megáldott Szu-27SzM3-asoknál se láttam H-31-est, de pl. belorusz 9.13-as 29-esnél már igen.
    Lehet, hogy képes a H-31-es bevetésére, mint ahogy elvben képes az R-77-esére is, csakhogy abból nincs az alakulatoknál készletezve.

  7. Jancsiga, teljesen egyetértek azzal, amit Zelintől idéznek, viszont a cikk címe hibás következtetést von le, mert a megbízható BVR fegyverek megjelenésével már nem ezektől lesz az egyik gép jobb, mint a másik. Az a kor kb. Vietnammal ért véget.

  8. Vietnámban valóban megjelent a Sparrow minr BVR fegyver, a gyártók nagyon büszkék is voltak rá. Épp csak az első bevetés után betiltották a BVR alkalmazásukat, mert elsőre sikeresen lelőttek 1 saját gépet. Úgyhogy azóta lehetnek leértékelve a régi jó tulajdonságok, mióta minden területre jut AWACS.

  9. Fade

    „Mondjuk az SzM2nél is az volt, hogy elérték a tervezett képességeket… aztán jött az SzM3 és hopp SzM2vel mégse sikerült. :)”

    Annak fényében,hogy pontosan nem is tudjuk,hogy mit takar az SzN és SmM2-es változat(ők erről nem nyilatkoztak semmit) igen hasraütés szerű kijelentés….

  10. Roni

    NEM!

    A Szu-27SM széria a már meglévő gépek modernizálása és feltehetőleg üzemidő hosszabbítása, míg a szu-35 egy üresen is kb 1 tonnával könnyebb gép, más hajtóművel, elektronikával és belülről áttervezett sárkánnyal (külsőre csak a függőleges vezérsíkokon látszik, hogy nagyobbak, mint az eredeti 1 üléses szu-27-eseken).

  11. Dudi

    Most írjam oda, hogy ezek mellett feltehetőleg már a köv gen orosz légiharc rakétákat fogják majd használni akkorra, amikor már teljes lesz a flotta (kb 50 gép)? Egyébként kíváncsi vagyok, hogy a Szu-27SzM gépek vajon meddig fognak majd repülni, s vajon ők is megkapják már teljes egészében a szu-35-ös fegyvereit.

  12. dudi

    Maradjunk annyiban, hogy féligazságot írtam, mert ugyan nem csak azon múlik, de bőven az a legfeltűnőbb különbség a 2 típus között, persze lehetne említeni azt is, hogy + felfüggesztő pontokat kapott…stb, de akkor is a vezérsík fog a legfeltűnöbb maradni.