A 13-át eddig csak a babonások várták aggódással, ezentúl az Orosz Légierő két pilótája és a Srí Lanka légierejének tisztje sem épp pozitív véleménnyel vélekedik majd a hírhedt számról a tegnapi nap után.
A tegnap este folyamán a nagyobb orosz hírügynökségek sorra számoltak be arról, hogy elvesztette egyik Szuhoj Szu-24M ‘Fencer-D’ típusú csapásmérő repülőgépét az orosz haderő. A géppel helyi idő szerint 18 óra 55 perckor szakadt meg a kapcsolat, ekkor az Urál-menti bázisától 90 kilométerre járhatott. A jelentések szerint a gép pilótái sikeresen katapultáltak és épségben túlélték a balesetet. A gép elvesztését okozó körülmények kivizsgálását megkezdték, az első hírek szerint hajtóműhiba a hunyó.
A február 13-án egy másik balesetet is jegyeztek, mégpedig Srí Lanka légiflottája fogyatkozott meg azután, hogy az egyik MiG-27M ‘Flogger-D’ típusú csapásmérő repülőgépük helyi idő szerint 13 óra 35 perckor Marawila közelében a földhöz csapódott. A pilóta sikeresen katapultált, állapotáról nem érkezett bővebb információ.
Ezzel sincs több gond. Jöhet helyette egy 34es.
Viszont az orosz katapultok – hál’Istennek – nagyon jól működnek….
Pár hónap alatt ez már a negyedik Szu-24, itt az ideje cserélni…
Idén is december végéig újabb 12 darbot adnak át a SU-34-bol.
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201202140929-n68v.htm
Littlejohn:
A rendszeres használat miatt tökélyre tudták fejleszteni :P
A szu-24 gépek még nagyon sokáig lesznek, 2020 modernizálják őket .
Én a helyükbe áttérnék a szu-27 modernizázlására és évente 24 adnának át.
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/lo/ot_szuk_esztendo_kovetkezik/
Ez szomorú.Most akkor a t-90ms tankokat nem is rendszeresítik?
Gondolom akkor 2015 után meg meg nem is kellesz, ha már lesz egy újabb tank.
Bár egy ország már érdeklődik a t-90ms után csak már elfelejtettem hogy melyik .
A szu-24 gépek még nagyon sokáig lesznek, 2020 modernizálják őket .
Ez most mit akar jelenteni? 2020-ig tart a modernizáció, vagy akkor vonják ki őket?
Én a helyükbe áttérnék a szu-27 modernizázlására és évente 24 adnának át.
A Szu-27 egyfeladatos vadász. Annak modernizációs költsége és multirole géppé alakítása olyan drága, ami nem éri meg. A Szu-35Sz mellett meg minek…?
„5 perce” sincs, hogy végetért a csigalassú Szu-27 upgrade program és jó, ha 50 gép kapott ilyenolyan fejlesztést 8 év alatt. Akkor az évi 24 db-os kapacitás az honnan jön? Azt, meg hogy hol és mit gyártanak azt már többször leírták itten. (Bár én soha nem tudtam megjegyezni.)
„Ez most mit akar jelenteni? 2020-ig tart a modernizáció,”
Igen .
” A Szu-35Sz mellett meg minek…?”
http://translate.google.hu/translate?hl=hu&langpair=en|hu&u=http://en.rian.ru/analysis/20100317/158228523.html
Apropó átalakított repülőgép, 2020-ig a légierő lesz, hogy körülbelül 100 Su-27SM/SM2 harcosok (jelenleg mintegy 50 szolgáltatás), mintegy 80 MiG-31BM Foxhound harcosok (jelenleg mintegy 10 szolgáltató), és körülbelül 100 MiG-29SM2/SMT harcosok (jelenleg mintegy 30 szolgáltatás). Sőt, az Air Force fogja üzemeltetni majdnem 150 továbbfejlesztett Szu-25SM repülőgépek földi támadás, és valószínűleg 50-60 Szu-24m2-D vívó taktikai támadás repülőgép.
Alexander Zelin kijelentése,csak idézőjelet elfelejtettem .
Linkelni meg látom nem lehet az oldalt .
@Roni
Azt a linket anno kitárgyaltuk….
Roni, te magyar vagy? Mert mintha a google fordító írna ide angolról magyarra fordítva.
Roni ó száliven
Persze hogy magyar vagyok.
„A Szu-27 egyfeladatos vadász.”
2007 vagy 2008? aranysasba volt benne hogy direkt többfeladatú gépet akarnak belőlük faragni .
Ehez integrálták a modernizált Kh-31p „radargyilkos” rakétát és a kh-59 levegő-föld rakétát ami 100 km vethető be .
Tehát a 2008 orosz-grúz háborúba már a Kh-31p rakétát is bevethették volna .
Én újságokból tájékozódom,az hogy kamu a hír vagy sem arról én nem tehetek .
„Mert mintha a google fordító írna ide angolról magyarra fordítva.”
Mivel hogy az a hír csak angol oldalon jelent meg így hát megpróbáltam linkelni az oldalt, de mivel nem lehetett így kijelöltem és beillesztettem.
Semmi sem lett belőle. A legutolsó infó, amit egy általam hozzáértőnek tartott személytől halottam az volt, hogy a kb. 50 darab élettartam hosszabbított – még ez sem biztos – és kicsit modernizált gépek közül sem képes mind az R-77 használatára. 9 év alatt még ez sem sikerüt. Akkor egy Kh-31 integráció az ahhoz szükséges egyéb elemekkel az elég magasan levő lécet jelentenének…
Ugyanis a fegyver integráció az nem csak kábelezést jelent. a Szu-27 RWR rendszere finoman szólva nem erőssége és az alapján te SEAD-elni nem fogsz. Még a jenkik is csak HTS poddal ellátott F-16-tal csinálják, pedig elvi szitnen HAS (HARM as sensor) üzemben is lehetne őket haszánlni, de ezt inkább nem erőltetik. Na, még ezt a szintet is baromi nehéz lenne elérni az alap Szu-27-tel.
Jobb az orosz, mint az amerikai vagy akár a kínai
Az Orosz Légierő parancsnoka, Alekszandr Zelin vezérezredes 2012. február 13-án úgy nyilatkozott, hogy az orosz távlati vadászrepülőgép, a T-50 (PAK FA) fő jellemzőiben felülmúlja mind az amerikai F-22, mind pedig a kínai J-20 típusú vadászrepülőgépeket.
„Egy összehasonlító elemzés eredményeképpen azt a következtetést vonhatjuk le, hogy az orosz T-50 típusú, ötödik generációs vadászrepülőgép úgy maximális sebesség tekintetében (utánégető- és utánégető-nélküli üzemmódokon egyaránt) felülmúlja külföldi riválisait, az amerikai F-22 és kínai J-20 típust, mint a hatótávolságot, a rendelkezésre álló tolóerő-felesleget és a megengedett maximális túlterhelésértékeket figyelembe véve”, – mondta a vezérezredes.
A légierő parancsnoka szerint az orosz prototípus méreteit és tömegét tekintve hasonlóságot mutat külföldi vetélytársaival, azonban „nekifutási- és kifutási távolsága lényegesen rövidebb” és „külsőre megnyerőbb” külföldi konkurenseinél.
Az orosz védelmi minisztérium tervei alapján a PAK FA vadászrepülőgépnek többek között modern fedélzeti elektronikával és „elektronikus pilótával” kell rendelkeznie az elődökhöz képest. Az F-22 típusú vadászrepülőgép 2005-ben állt hadrendbe az Egyesült Államok légierejében, míg a kínai J-20 típus jelenleg még a fejlesztés stádiumában van, első repülésére 2011-ben került sor.
Napjainkban is zajlanak a „Szuhoj” cég által fejlesztett PAK FA kísérleti repülései, amelyben jelenleg három prototípus vesz részt és február 8-ig már több mint 120 felszállást hajtottak végre. Ebben az évben valószínűleg csatlakozik a tesztrepülések végrehajtásához a negyedik gép is.
JETfly Internetes Magazin – RiaNovosztyi
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/jobb_az_orosz_mint_az_amerikai_vagy_akar_a_kinai/?utm_source=jetfly_hirlevel&utm_medium=1774&utm_term=Jobb%20az%20orosz,%20mint%20az%20amerikai%20vagy%20ak%C3%A1r%20a%20k%C3%ADnai&utm_content=Jobb%20az%20orosz,%20mint%20az%20amerikai%20vagy%20ak%C3%A1r%20a%20k%C3%ADnai&[email protected]
Jó kérdés. Valóban, még a legpotensebb upgrade-del megáldott Szu-27SzM3-asoknál se láttam H-31-est, de pl. belorusz 9.13-as 29-esnél már igen.
Lehet, hogy képes a H-31-es bevetésére, mint ahogy elvben képes az R-77-esére is, csakhogy abból nincs az alakulatoknál készletezve.
jancsiga: szerintem nézzed meg jobban az url-eket amiket beillesztesz, esetleg nemkívánatos információszivárgást láthatsz.
Jancsiga, teljesen egyetértek azzal, amit Zelintől idéznek, viszont a cikk címe hibás következtetést von le, mert a megbízható BVR fegyverek megjelenésével már nem ezektől lesz az egyik gép jobb, mint a másik. Az a kor kb. Vietnammal ért véget.
Állítólag az SzM 3-as variánssal érték el 100%-ban az SzM tervezett képességeit szóval az a pár SzM3-as teljes mértékben multirole.
Mondjuk az SzM2nél is az volt, hogy elérték a tervezett képességeket… aztán jött az SzM3 és hopp SzM2vel mégse sikerült. :)
Russia to Increase Number of 5G Fighters in Test Flights
http://en.rian.ru/mlitary_news/20120213/171286237.html
Vietnámban valóban megjelent a Sparrow minr BVR fegyver, a gyártók nagyon büszkék is voltak rá. Épp csak az első bevetés után betiltották a BVR alkalmazásukat, mert elsőre sikeresen lelőttek 1 saját gépet. Úgyhogy azóta lehetnek leértékelve a régi jó tulajdonságok, mióta minden területre jut AWACS.
Fade
„Mondjuk az SzM2nél is az volt, hogy elérték a tervezett képességeket… aztán jött az SzM3 és hopp SzM2vel mégse sikerült. :)”
Annak fényében,hogy pontosan nem is tudjuk,hogy mit takar az SzN és SmM2-es változat(ők erről nem nyilatkoztak semmit) igen hasraütés szerű kijelentés….
Dudi
A mig-29sm2 a Mig-35 ,a szu-27sm2 pedig szu-35 .
Roni
NEM!
A Szu-27SM széria a már meglévő gépek modernizálása és feltehetőleg üzemidő hosszabbítása, míg a szu-35 egy üresen is kb 1 tonnával könnyebb gép, más hajtóművel, elektronikával és belülről áttervezett sárkánnyal (külsőre csak a függőleges vezérsíkokon látszik, hogy nagyobbak, mint az eredeti 1 üléses szu-27-eseken).
Roni
Igen,angolul.
Roni
Ja most értettem meg mit akartál írni akkora butaság!Sulyid kb jól összefoglalta a lényeget bár kicsit felületesen.
Dudi
Most írjam oda, hogy ezek mellett feltehetőleg már a köv gen orosz légiharc rakétákat fogják majd használni akkorra, amikor már teljes lesz a flotta (kb 50 gép)? Egyébként kíváncsi vagyok, hogy a Szu-27SzM gépek vajon meddig fognak majd repülni, s vajon ők is megkapják már teljes egészében a szu-35-ös fegyvereit.
sulyid
Nem kell,elég ha nem írsz olyat ami nem igaz.Nem csak a nagyobb méretű függőleges vezérsíkokban van külsőleg eltérés.
dudi
Maradjunk annyiban, hogy féligazságot írtam, mert ugyan nem csak azon múlik, de bőven az a legfeltűnőbb különbség a 2 típus között, persze lehetne említeni azt is, hogy + felfüggesztő pontokat kapott…stb, de akkor is a vezérsík fog a legfeltűnöbb maradni.