Mint ismeretes, 2011 október végén – november elején az Orosz Légierő átvehette első modernizált Berijev A-50U légtérellenőrzőjét. A 2008-ban elindított program szülötte 2009-ben készült el, a gyártó 2011-ig tesztelte, ezután került sor átadására. Sajnos konkrétumok azóta sem jelentek meg a modernizáció mértékéről, illetve az új rendszerekről, tehát most is pontosan annyit tudunk, mint amennyit legutóbb. A napokban viszont Vlagyimir Drik ezredes, a légierő szóvivője új információval örvendeztette meg a sajtót: a tavaly év végén átadott A-50U 2012. január 17-én, kedden szolgálatba állt.
A technológiai és kényelmi szempontból is megújult AWACS Drik szerint az elmúlt két és fél hónapot a légierő kísérleti telepén töltötte, ahol alaposan letesztelték a szakemberek, illetve megismerkedett vele a műszaki brigád és a hajózóállomány. Mostanra jutottak el odáig, hogy hivatalosan is szolgálatba állíthassák, és megkezdhesse működését régebbi típustársai mellett. Az Il-76 teherszállítón alapuló A-50U részt vesz majd minden nagyobb légierős és összhaderőnemi gyakorlaton, melyek során bizonyíthatja képességeit „élesben” is, együttműködve a többi új orosz típussal.
Szintén az Orosz Légierővel kapcsolatos hír, hogy elkezdődtek a harmadik, sorozatban gyártott Szu-35Sz vadászbombázó gyári tesztrepülései. A KnAAPO bejelentése szerint a repülőgép január 17-én, kedden szállt fel először a Komszomolszk-on-Amur repülőtérről. A kicsivel több, mint két órás repülés során semmilyen probléma nem lépett fel. Szokás szerint az alapvető fedélzeti rendszerek, ellenőrző berendezések és a Szaturn 117S hajtóművek ellenőrzését végezték. A harmadik Szu-35Sz a normál gyári berepülési program teljesítése után kerül majd át az Orosz Légierő kötelékébe.
A mellékelt kép alapján úgy tűnik, hogy nem kapott korszerűbb hajtóművet.
Szerintem a képen nem az. Itt a video átvitelről, kivűl-belől…
http://www.1tv.ru/news/techno/189797
Én is úgy tudtam, hogy nem kapott, mivel az jelentősen megdrágította volna a projektet, de nem biztos, hogy megnövelte volna a hatótávot.
Allesmor: Műszaki fejlettségét tekintve hol áll egy ilyen A-50 Mainstay a Boeing Sentry AWACS színvonalához képest? Gondolom gyerekcipő, de te biztosan jobban tudod…
Senki sem tudja. Aki azt hiszi, tudja, téved. A biztosra vehető, hogy mind2 többet tud, mint amit bevallanak.
@gacsat
A kettő közötti eltérést azért lehet saccolni, ha mást nem a két ország technológiai színvonalából, illetve a hadseregnél alkalmazott más eszközökből. Bár ez tényleg csak egy nagyon közelítő becslés lenne.
„Senki sem tudja. Aki azt hiszi, tudja, téved.”
Pont ezért kérdeztem Allesmor Obrannától. Orosz eredetű katonai műszaki dolgokban kifejezetten járatosnak tűnik a hozzászólásai alapján…
Minden nyilvános adat dezi. Ezt biztosra veheted. A „legjobb” földi radar éppen orosz. Most egyébként azt írja dima linkje, hogy 600 kmről tudja észlelni a célokat, 1 hónapja meg 320 Kmt mondtak.
(Akkor én is legalább 500at saccoltam.)
gacsat
600 km és egyszeri 60 cél követése – ez a 70-es évek gépe paraméterei. Most a cikk azt állítja, hogy sokkal többet tud.
Jönnek a tipikus kómmenttek Ami orosz Az szar ócska Elavult Nem ér semmit :( :( :( :(
jancsiga
Látom Te is szereted az orosz Gépeket
jancsiga! mutass egy kommentet(rövid o-val) ami fikázza most az A-50-et!!!
Minden esetre megnézve a videót itt van örök darab. A 3 gumilapátos légkavaró ventilátorok a kezelő munkahelyek felett. Normálisak ! Ha megnézi valaki az orosz technikáról készült képeket bár mi is az repülőgép, helikopter, harckocsi, Most az A-50, az orosz ipar eme dicső terméke a mai napig nem bírt kikopni. (lehet hogy valamit tud, ki kellet volna lopnom a híradókocsimból)
A-50-hez mit szóltok?
Az oroszok mindig jó gépeket épitettek pl-mig-sukoi.stb
Jó lenne többet tudni a gépről. A konkrét számokat úgysem tudjuk meg, a radar képességeit minden nemzetnél nagyon titkolják, max. becsülni lehet. Engem érdekelne az is, hogy képes-e hajókat is felderiteni és követni.
Az a hajtómű csere tényleg „jól állna” neki, de valószinű az anyagiak miatt nem lépték meg, másrészt a mostani hajtóművek sem mentek sokat.
A ventilátorok az operátorok felett tényleg retro, de ez kötelező az orosz gépeken. :)
Meg nem mondom már, hogy hol, de azt olvastam, hogy azért nem kap az A-50 új hajtóműveket, mert az orosz légierő egy új platformban gondolkodik. De, hogy melyikben, azt nem tudom…
Gondolom az IL-476, amely az IL-76 erősen feljavitott, módositott változata. Lehet benne logika, átmeneti megoldásnak tökéletes az „új” A-50 (főleg, ha nem az E-3-hoz hasonlitjuk).
Tényleg, el is felejtettem említeni, a gumi ventillátorokat! Annélkül fel sem száll orosz masina.
Tudja Valaki Hogy lehet bejutni a pápa-i reptér melletti Jurassic park-ba