A svájci Ruag vállalat felajánlotta az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) számára, hogy segédkezik a légierő és haditengerészet által üzemeltetett közel 70 darab Do-228-as modernizációjában és nagyjavításában.
A HAL csak a De 228 Classic változat gyártásának licenszét kapta meg, az NG (Next Generation) gyártási joga (így annak alkotóelemeié is) csak a Ruag vállalatot illeti, így nem akarják azt, hogy az indiai fél teljesen autonóm módon hajtsa végre a gépek korszerűsítését.
A munkálatok során a Do 228NG változat Honeywell TPE331-10 típusú erőforrásai kerülnének az indiai gépekbe, melyekhez a Ruag ötágú kompozit légcsavarokat biztosítana. Mindezek javításközi üzemideje 7000 órára nőne. A módosításnak köszönhetően csökkenne a típus zajterhelése, a nagyobb teljesítmény és jobb hatásfok következtében pedig a pályaigény is kisebb lenne, továbbá a kisebb átmérő miatt a lapátok vége nagyobb távolságban lenne a földtől, ami előkészítetlen futópályán történő üzemelésnél hasznos.
Emellett a pilótafülkét is érintené a ráncfelvarrás, ezt szintén az NG alapján korszerűsítenék.
Az Indiai Légierő 40 darab, míg az Indiai haditengerészet 26 darab Dornier Do-228-assal rendelkezik, előbbi teherszállításra, míg utóbbi tengerészeti járőrgépként alkalmazza a típust.
A Ruag képviselői szerint a hajtóművek korszerűsítését három hét alatt el tudják végezni, míg az avionikai átalakítás már komplexebb, ehhez hat hónapot igényelnek.
A svájci vállalat nem csak az indiaiakat tekinti potenciális vevőnek, december elején egy légibemutató keretében Malajziában bemutatóztak a Do228NG-vel, míg februárban a Singapore Air Show keretében igyekezik népszerűsíteni a típust, az új gépek vásárlási lehetősége mellett az alapváltozat üzemeltetőinek az indiaihoz hasonló modernizációs programot kínálnak.
Kimaradt az évvégi összefoglalóból a 2011-ben legkevesebb hozzászólást generáló hírek. Volt olyan, amihez nem érkezett hozzászólás? Mi érdekelt minket a legkevésbé 2011-ben?
Frissítettem a HTKA évzáró posztot, a komment toplistás képek alá az alábbi sor került be:
A 2011-es évben összesen 1 312 hír került publikálásra, melyből 1 168-at kommentáltatok. Ez azt is jelenti, hogy a hírek majdnem pontosan 89 százalékához érkeztek hozzászólások.
De gyors voltál! Thx!
Ezek szerint volt 144 ehhez hasonlóan érdekes hír!Csak azoknak nem volt olyan szerencséjük,hogy az egyik szerkesztő írt valami OFF-ot a hír kommentjeihez. :)
dudi: így is lehet mondani :)
Apropó te hoztad össze a 60 000. hozzászólást az év első napjaiban! :)
dudi: így is lehet mondani :)
Apropó te hoztad össze a 60 000. hozzászólást az év első napjaiban! :)
És mi a nyeremény? Az egyik Typhoon tengó vagy egy óra repkedés a Raptorral? :-)
Pedig jó kis hír ez. Nem tudtam hogy Indiában ilyen gépek is vannak.
Most már még jobban érdekelne miről szólt az a 144 hír amihez nem lehetett beírni semmi offtopikot :)
Mi ez itt, kívánságműsor? :)
https://htka.hu/etc/HTKA_-_2011_kommentet_nem_kapott_hirei.pdf
„Nem tudtam hogy Indiában ilyen gépek is vannak.”
gondolom ebből sincs már meg az összes. :-)
Tcat: thx! Pedig ezek mind érdekes hírek voltak. Bár kétségtelen hogy a legtöbbhez nem lehetett odaírni hogy „Vegyünk mi is belőle egy századot.” :)