|

Friss képek a kínai repülőgép-hordozóról

Az első kínai repülőgép-hordozó, a Shi Lang (ex-Varjag) december végén immáron harmadjára futott ki próbaútra, ezúttal sikerült róla szebb képeket készíteni az ázsiai spottereknek. Íme:

70 hozzászólás “Friss képek a kínai repülőgép-hordozóról”

  1. Engem inkább azok a rakétaindítók érdekelnek. Alulról a második képen a RBU-6000 Smerch-2 ottani másolata látható, nade a felette lévők? Azok a hajótest közepén vannak.
    Lehet, hogy valami hatalmas chaff kilövők.

  2. “szent” kaka !

    mi a turot keres egy tengovadasz fegyver egy repgep hordozon ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    A folotte levok pedig kombinalt CHAFF ek melyek egyben optikailag is falat “epitenek a ladik kore. Nagy a ladik nem is tud jol manoverezni szoval sok kell belole es nagyok.

    De ez a tengoelharito raketaveto erthetelen. Ha ezt a ladikot egyedul akarjak kizavarni a vizre kisret nelkul akkor eslye sem lesz arra hogy hasznalja oket. Amugy ha ilyen van a fedelzeten akkor annak kell lenie minim aktiv szonarnak is mert ezek adjak a loelemeket.

    Ez is egy erdekes uj egzotikus reszlet.

    Ha van rajta aktiv szonar az ugye akkor mukszik ha be van kapcsolva. ( nana ) De viszont akkor tele cirippeli az egesz oceant maga elott hogy “itt jovok “. Az az celpontot csinal magabol es ugy fogja vonzani a tengokat szar a legyeket. Ha viszont nem hasznalja akkor meg azok a tengovedelmi raketak semmit nem ernek. Olyan mint egy hegy mogul lovoldozni egy agyuval ugy hogy azt se tudod milyen iranyba milyen messze egyaltalan mi a cel.

  3. Az nem teljesen ugy van keremszepen. Az MK 48 Mod 5-6-7 mar latohataron tulrol is indithato.
    Scenariao

    A tengo halja az aktiv szonart. Meghatarozza iranyat tavolsagat sot sebesseget.
    Nagyjabol elebe megy vagy az oldalaba es elereszt egy szalvot. A vezetekekn tartja a kapcsolatot es kuldi a “mid course” adatokat. Aztan mikor a passziv vagy aktiv fej megtalalja a celt akkor poraz elenged es a vadak nekirontanak. A tengo nem kerul 40-50 km nel kozelebb !

    Az aktiv szonar is erzekeny a reteghatarokra a homersekleti retegekre az aramlatokra szoval akar meg el is bujhatsz elviekben egy ilyen elol es az athaladhat feletted de inkabb csak dramian kozel tudsz kerulni.

    Azoknak kinai CHAFF nek kell lenniuk kulonben nem sok ertelmuk van.

  4. Mac
    Egy torpedo ellen ami alig 6 meter hosszu es manoverez es a teste olyan szilard hogy 1000 merteres viznyomast is kibir ? Kozvetlen talalat kelene hozza ami ettol a rendszertol csak abeepitett marhamazli faktor biztositana.

  5. Az eselyek a fenti felallasban egy az egy ellen olyan 500:1 hez a tengo javara. Az az egy a mazlifaktor “lucky shot” kategoria.

    De meg akkor is szarban vannak ha komplett flottacsoportal uszkalnak de megy az aktiv szonarazas es van ideje a tengonak manoverzni.

    Ebben az esetben a kiserohajok is merulni fognak. A fedelzeti kopterek a nagy ellensegek.

  6. Naigen, de ha chaff kilövő, akkor miért nem olyat szereltek hátra is, mint amilyen a hajó közepén van? Abban szinte biztosak lehetünk, hogy nem akarnak anyahajóval tengóra vadászni, főleg nem egy ilyen fegyverrel. De akkor mégis mire? Az ok, hogy a torpedó manőverezik, de ez nem azét van, hogy eltalálja a hajót? Kitérőmanőverekre is képes?
    Nagy marhaság azt feltételezni, hogy ha érzékelik a torpedót és kiszámítják a pályályát akkor rálőjjenek ezzel? Az ok, hogy sokat kibír, de a fedélzeti elektronikája kibírja, ha 12 ilyen töltet felrobban körülötte?
    Lehet SF-be illő dolgokat kérdezek, de te majd felvilágosítasz:)

  7. Dudi

    Az ocean nagy raadasul az a rohadt szel vagy eppen vihar szokik rendesen cirkulalni mikor is a heliknek csendespiheno van. Viszont a flottanak mennie kell.

    A dolog osszetett. Lehet konnyu es nehez a szitu , lehet megoldhato es lehet hogy nem az.

    Van ugy hogy a RAAF-is sracoknak is koncot kell dobni.

    :-))

  8. Mac

    Ezek kontakt gyujtos gravitacios harcireszu fegyverek. Atmeroje 212 mm . El tudod kepzelni milyen mazli kell hogy eltalald vel a minim a50km /h de lehet 100 km/h sebessegu torpedot ?

    Ha el akarom adni a rendszert akkor valszeg en meg beirtam volna a legvedelmi kepesseget is valamint a BMD kepesseget sem hagytam volna ki.

  9. ha már kínai hordozó! a Haditechnika 2011/6. számának egyik cikke kína nyílt óceáni flottaépítésével foglalkozik. ebben közölnek négy kis képet: “a kínai kettős törzsű, új koncepciójú hordozó terve” megjegyzéssel.

    tud erről valaki bővebbet?
    ez valós terv, vagy csak fantázia?
    ha van róla több info akkor t. szerkesztők megdobhatnának bennünket némi infoval. gondolom sokunkat érdekelne. :-)
    köszi

  10. Nincs meg az említett szám, de ezt találtam:

    http://2.bp.blogspot.com/-ybo1m9eTAuE/TjQifoGFCZI/AAAAAAAADJI/sphBGttz3uI/s1600/Chinas-New-Concept-Aircraft-Carrier%2B1.jpg

    “This concept has been discussed in China. The Western media says it is not possible. I would not dismiss the Chinese so easily. They are really thinking outside the box.”

    http://4.bp.blogspot.com/_QqlF6nBGeVc/TAoo3FFTjuI/AAAAAAAAFb0/kdTdhEYSHrU/s1600/5-736313.jpg

  11. Kuruc…. én arra gondolok, hogy ezek valamilyen kooperációs taktika elemei. Vagy egy heli vagy egy másik hajó, vagy egy tengó passzív/aktív szonárja adja az adatokat és a cucc azokat lövi. valami víz alatti aegishez hasonlóan. Anno az oroszok is kísérleteztek együttműködési technikákkal a Tu-95 tengóelhárító repgépek és a tengók között.
    Például tengó hallgatózik a paszívval, felmerül szépen, lassan és továbbítja az adatokat a repülőnek, aki torpedót dob a koordinátákra. Ha mást nem, hát felugrasztja az ellen tengót…

  12. Az is érdekes lehet, hogyan használják ezeket. Pl. gépindítás/fogadás közben nem valószínű, hogy működhetnek. A hordozó alapfunkcióját adnák fel kétes képességért? Ennyire nem hülyék….

  13. mindenestre érdekes grafikák. az is igaz, hogy napjainkra Kína lett a “nagy, nagyobb, legnagyobb” gondolkodásmód képviselője, sőt sokszor megvalósítója.
    az is igaz, hogy a környezetvédők más jelzőket használnak (büdös, büdösebb, legbüdösebb…stb.)

  14. Elvileg ezek azok a kábelek, amik azon a fékezőrendszeren vannak, amit az oroszok nem akartak eladni nekik, mivel az övéjük nem múködik, amit persze még valoszínüleg nem próbáltak ki élesben:)))

  15. A CHAFF kérdésében
    Szerintem is egy összetett tér része. Vagy lehet, hogy ez is csak nehéz repülőgéphordozó cirkáló lesz.

    A katamarán azért jó mert stabilabb. Mellesleg a dupla fel- leszállópálya sem hátrány.

  16. Az is érdekes, ahogy a kínaiak “terelik” a médiát. Kis túlzással az egész világ a Shi-Langgal foglalkozik… közben csendben, de annál gyorsabban épülnek a fregattok és tengeralattjárók. Mire a világ becsukja a száját a kínai hordozót bámulva, addigra ismét 2-3 felszíni és víz alatti hajóval lesznek erősebbek….

  17. Hát, lehet, hogy most sokan nem fognak szeretni ezért, de szerintem az a katamarán grafika csak amolyan parasztvakítás a kínaiaktól. Már több ilyet is lehetett látni. Mekkora lenne egy ilyen hajó? Il-76 van a fedélzetén!!! Arról már ne is beszéljünk, hogy szu-47 berkutok is! Érdekes, hogy a Ford-osztály méreteiben semmivel sem nagyobb egy nimitznél. Szükség sincs rá, már azok is 7-8 milliárdba kerülnek, ha jól tudom.
    1-2 éve az oroszok is előrukkoltak egy tervvel, hogy 300 ezer tonnás hordozót fognak építeni, ami egy komplett hadosztályt elszállít. Agymenés. Most arról is alig lehet hallani, hogy normális méretű hordozót mikor fognak végül építeni.

  18. Az a helyzet, hogy egy jó graffikai programmal bárki tud ilyen fantáziaképet kreálni. A koncepció magánvéleményem szerint hibás, a katamarán egy hordozónál csak hátrány. Ha ugyanazt a kapacitást tételezzük fel, akkor egy egybeépített hajón tágasabb hangárok, robosztusabb test, olcsóbb üzemelés előnyei érvényesek. A katamarán egy utasszállító vagy sporthajó esetében jó dolog, de nem véletlen, hogy a katamarán hadi egységek “mint a fehér holló”. A grafikán ábrázolt heliportok sem ideálisak, szélben nagy esélye van a falhoz csapódásnak. ….és még csak két perce nézem….

  19. Arról nem is beszélve, ha a két test között detonál a csúnya ellenség csomagja, akkor, mint a Start Trekben, szétválik a hajó. Akkor az egyik fele erre megy, a másik meg arra? Akkora célpont egy ekkora ladik, hogy jó eséllyel a Newport News-i hajógyárból sem kell kihajóznia a támadónak, a Föld túloldaláról is eltalálja…

  20. Kínának (ha valóban a védelem a cél) inkább “stabil” anyahajókat kellene építeni a környező kis szigetekre. Egy ilyen hálózatnak több előnye volna. Szárazföldi típusok használata, a meglévő légtérellenőrzők használata, nagy tengeri terület “lefedése” aránylag kis erőkkel. Ekkor már értelme lenne nagy autonómiát élvező nuki hordozót építeni, mert a turbinás verzió túlélési esélye nem terjed ki a felségvizeken túlra…

  21. Nagyon beteg a katamarán concept, de kevés értelme van, a két törzsből két önálló egység lehetne, stratégiailag sokkal nagyobb szabadságot biztosítva. Elég furcsa, hogy a liftek középen vannak, vajon egybenyitott hangárt álmodtak a két hajótest közé?

    Egyébként meg kell még négy k. nagy rakéta a végére és csillagközi romboló dizájnnak is egész jó:)

  22. Bmeg néhol terepszínű? Dzsungelbe akarnak vele powekodni vagy mi fasz? :D:D:D:D:D:D Lehet a Mekong folyón akarnak vele repülőgép hordozósdit játszani! :D:D Vagy nehogy megunják és átalakítsák konténerszállítónak! :O:D

  23. Semmi baj a terepszínnel. A tengeralattjáróikat meg valszeg a mélytengeri sza..ok rája színére festik…
    Banderas…
    Minden ország védekező célból fejleszti támadó eszközeit.. Ez már az ókor óta így van…

  24. azért Kínát lebecsülni sem szabad. gondoljunk a pekingi olimpiára! a fél világ döbbenten nézte a produktumot. azzal volt elfoglalva, hogy valahogy becsukja a nyitvamaradt szájacskáját. a kínaiak közben (ha jól sejtem most előszőr) megnyerték az éremversenyt. mit megnyerték! tönkreverték a világot! bizonyára nem tiszta eszközökkel. sőt. viszont ez is azt mutatja: hatalmas céljaik vannak. a célok eléréséhez pedig nem válogatnak az eszközökben.

  25. Felőlem meg ott dögölhet meg az összes távol keleti kínai szar ahol van, a műanyag csapágyukkal, a sok hitvány motyojukkal, meg a majomparádés olimpiájukkal együtt! Remélem a repülőgép hordozójuk 100 lekopizott szuhoj-jal a hátán a Marianna árok mélyén végzi!

  26. Eldobom az agyam, az indiaiak majdnem gyorsabban építenek fel egy új hordozót nulláról, mint amennyi alatt az oroszok egyet átépítenek, még úgy is nézve, hogy elég komoly beavatkozásról beszélünk.

  27. Ha nem is helyes maga az anyahajó kifejezés, szerintem praktikusabb. Ha ragaszkodunk a helyes kifejezéshez le kell írnunk, hogy “perülőgép hordozó hajó”. Egy vasuti kocsi, vagy egy speciális tréler is repülőgép hordozó, vagy miért is ne, egy repülőgép (Belouga). Ha meg csak annyit írunk, hogy “hordozó”, annak jelentését csak a kontextusból lehet kideríteni. De ha csak annyi van leírva, hogy pl. “amerikai hordozó”. Hordozó mi? Repülő, rakéta, étel? Mindenképpen szükséges körülírni.
    Az anyahajó rövidebb és velősebb és mivel igazi anyahajók már nincsenek szolgálatban a tévedés veszélye is minimális:)))

  28. Ezek mintha félig meddig légpárnások is lennének. De igazad van, nem hiányozhatnak a felsorolásból. Amire rá szerettem volna világítani, hogy ennyi erővel egy csillagközi rombolóra is felrajzolhatták volna a kínai zászlót.

  29. Mackensen:

    Abban a tekintetben igazad van, hogy nagy sebességnél kihasználják a párnahatást, de ezek katamaránok.

    eltérések:
    1. A légpárnás meghajtórendszere a levegőben van, ezeké a vízben.
    2. A légpárnás zárt szoknyával bír
    3. A légpárnás képes kifutni a szárazföldre és önerőből visszatérni a vízre (az első felére minden hajó képes :-D)

  30. Holnap utazok el fél évre Norvégiába, remélem majd a kikötőben spottolhatok egy Skjoldot természetes környezetében, elég helyre kis jószágok. Persze a Fridjtof Nansen osztály se rossz, legkompaktabb Aegis fregatt, és még a tornyuk is egy szarvas viking sisakra emlékeztet szemből, stílszerűen:)

  31. Kolombusz:

    “Csináld vagy ne csináld, de ne próbálkozz!” :-D

    De leginkább csináld :-D

    Én személy szerint várom a képeket, mind a két hajó óriási a szememben.
    A norvég LCS-ek értelmes méretben.

    Ha megosztanád velünk nagyon megköszönném!
    Sok sikert!

  32. Ha jól emlékszem volt az amiknak valamilyen helikopterhordozó légpárnás projektjük aminek oldalt szilárd volt a köténye. Annál nem is számoltak azzal, hogy kifusson a tengerpartra. Utána kéne nézzek…

  33. Ha jól emlékszem hogy az Amcsik nakk is volt egy beteg ötlete egy több kilométer hószú anyahajóról Amit 3 db szét lehet szedni el vontatni / vagy saját hajtása elmegy a bevetési helyére és ott összerakják Erröl a hajóról normál szárazföldi gépek Bombázok és teherszállító gépek landolhatnak rajta 2000 res évek elején olvastam róla

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.