|

Újabb munkát kapott az Aero Vodochody

A nagy múltú repülőgépgyártó vállalatnak egyből két megbízás is az ölébe hullt, Szlovákia és Vietnam is a csehekkel kívánja nagyjavíttatni sugárhajtású kiképzőgépeit.

A Vietnami Légierő 26 darab L-39C Albatrosz típusú repülőgéppel rendelkezik, ám ezek közül csak kettőn kívánják elvégezni az üzemidő-hosszabbítás alapos munkafolyamatát. A gépek állapotának felméréséhez és a munkálatokban való segítségnyújtáshoz két cseh mérnök utazik a napokban az ázsiai országba. Ottlétük alatt feladatuk az is, hogy meghonosítsák a gépeken a FAU-39 jelzésű állapotfigyelő rendszert.

Mindezek mellett az Aero Vodochody leszerződött egy állami tulajdonú, helyi vállalattal, mely 300 darab alkatrészt gyárt majd a vietnami Albák számára.

Fotó: Przemyslaw „Blueshade” Idzkiewicz ,

Kapcsolódó hír, hogy a szlovák védelmi minisztérium is megrendelte a hatáskörükbe tartozó Albatroszok üzemidő-hosszabbítását. A Szlovák Légierő 9 darab L-39ZA masinával rendelkezik, nem tudni, hogy hány gép esik át nagyjavításon.

9 hozzászólás “Újabb munkát kapott az Aero Vodochody”

  1. Már lerágott csont az Alba-Alca téma, bár kétségtelen, hogy itt mindenki örülne egy USAF méretű légierőnek, amiben több száz típus van, csak hát ezt a 14 Gripent is alig bírjuk fenntartani…

    Kicsit OFF

    Az egyik, hogy tárgyalják a magyar Gripen-szerződést, elképzelhető, hogy már jövőre más koncepcióban fizethetjük a bérlést, kevesebb összegért és óraszámért, így kitolva több évvel a típusváltást/nagyjavítást.

    A másik, hogy a napokban megkezdték a két ex-finn Minyó berepülését. Többet egyelőre nem tudni.

  2. Nem, nem! Inkább adjunk vissza 10-et, akkor maradna négy, aztán azt a négyet cseréljük be A/B-re, mint az eredeti szerződés szól, és a svédek fizessenek az értékkülönbségért nekünk! A 20000 repórát alkudjuk vissza rájuk. Persze ez sok lenne 4 gépre, ezért adjuk el a svéd légierő számára a 80 százalékát, amiért szintén fizessenek nekünk a svédek!

  3. Ha visszaadnánk őket, az lenne az csak az igazi pénzügyi cumi. Ki lett itt már számolva, hány évig kéne megtartani őket hogy a lízing lejárta után még egy tisztességes összeg jöjjön ki egy gépre. A típusváltás ezért nagy bukta, ennyire azért nem állunk jól. Ha most a repült óraszám csökkentésére irányul a szerződésmódosítás akkor a plusz példányok rendszeresítéséről szóló pletykákat nem is értem .. (???)

  4. A plusz gépek fikció szinten maradnak ilyen költségvetés mellett az tény :-) Egyébként annyit tudni, hogy meghosszabítják a futamidőt, de, hogy az óraszám változik-e azt nem tudni… :-/ Hende belelát a dolgokba odafent, és szerintem már ő is letett arról, hogy ezen ciklus alatt költségvetés növekedés lenne, így érthető, hogy keresi a pénzügyi lehetőségeket, amik fedezhetik a legszükségesebb, de kisebb volumenű modernizálások-fejlesztések költségeit…