A közel-keleti régió hatalmas piacot jelent, ezzel haditechnikai eszközöket gyártó cégek is tisztában vannak. A Finmeccanica vállalatcsoport ezúttal Ománt vette célba.
Az arab ország 8 darab többfunkciós teherszállító repülőgépet kíván beszerezni légiereje számára, így nem meglepő, hogy az olaszok által kínált termék a C-27J Spartan.
„Hisszük, hogy jó helyzetben vagyunk a tendert illetően, melynek győztesét még idén kihirdethetik.” – mondta Massimo Ghione, a Finmeccanica marketingért felelős igazgatója. Az olasz típus versenytársa az EADS és az Alenia által gyártott ATR 72-600-as lesz. Utóbbi vállalat a Spartan gyártójaként is ismert, így tehát előállt az a furcsa helyzet, hogy egy gyártó két típusa küzd meg a győzelemért.
Ghione elárulta még, hogy vállalatuk aktív tevékenységet folytat Szaúd-Arábiában, Katarban és az Egyesült Arab Emírségekben.
win-win szituáció
Ma már minden ami katonai színekben repül 10 millió dolláros, eurós áron kapható. Nem tudom, hogy mitől annyival jobbak a mai szállítógépek a jó öreg Ju 52nél, DC3nál stb, míg azokat dollártízezres vagy százezres áron árulhatták és több ezer példányban gyártották.
Úristen, nem hiszem el: a wikipedia szerint 52 millió dollár darabja
http://en.wikipedia.org/wiki/Alenia_C-27J_Spartan
Az ATR 16 és 20 millió között. Borzalom.
http://en.wikipedia.org/wiki/ATR_72-600#ATR_72.E2.80.93600
Akkor már inkább gyártsunk magunknak egy szimpla, tiszta aluminíum (kompozit nélkül) csillagmotoros, régivágású gépet. 1 millió alatt kijön még egy 20 db-os kisszériás sorozatból.
Kicsit OFF, de az olaszokhoz tartozik, hogy az araboktól hazafele leesett az egyik prototípusa az M346-osnak.
Nem tudom, hogy mitől annyival jobbak a mai szállítógépek a jó öreg Ju 52nél, DC3nál stb, míg azokat dollártízezres vagy százezres áron árulhatták és több ezer példányban gyártották.
Azóta volt némi infláció. A ’30-as évek közepi dollár ~16-szor ért többet. Így öt perc alatt az találtam, hogy a gépek ára 80 és 110 ezer dollár között volt Tehát az akkor átlagosan 90 ezer dolláros gép az olyan 1,5 millió dollár ma…
Miben több. Nézd már meg a sebeséget, az átrepülési távolságot és azt, hogy ezt mekkora tömeggel és milyen baleseti rátával teszik, milyen időjárási körülmények között.
A DC-3/Ju-52 bírt hermetizált utastérrel…?
Komolyan mondom nem értelek. Az, meg hogy 1 milla alatt akarsz te gépet gyártani, egyenesen röhejes. A hajtómű ennél többe kerül…
http://en.wikipedia.org/wiki/C-23_Sherpa
Ilyesmi kellene nekünk, erről beszélek.
Na jó ez mondjuk túl kicsi.
Akkor is 52 millió dollár csak arra jó a mi igényeinkhez képest, hogy taccsra vágjuk a költségvetés azon részét amelyet a jelenleg 18 ágyús és 15 harckocsis haderőnk itthoni, harcoló, nehézfegyverzet részét fejleszthetnénk.
Nem is olyan kicsi az..persze kerdes mit akarnak szallitani… ebbol ahogy neztem 8 millio dolcsi egy darab, ha veszel kettot meg mindig csak 16.. s 2 elvisz 20 tonnat. Persze ez akkor gaz ha egyben kellene ekkora sulyt elvinni…
Kétlem, hogy a nagyhatalmaknak ne lenne egy áthidaló típus és gyártási tervük bármilyen harci eszköz kategóriájában, ha esetleg nagyobb veszteség érne valamilyen képességet hirtelen.
Pl. szállítók,vadászok, esetleg bombázók. Itt gondolok egy rövid idő alatt, nagy tömegben gyártható típusra, ami jelentős visszalépés lehet a „fronteszközhöz” viszonyítva, de amivel vissza lehet billenteni a harctéri mérleg serpenyőjét az oldalukra.
doca:
Erősen kétlem, hogy lenne, max a szu-nak lehetett ilyen terv de az is csak a 60-as évekig.
Erre találták ki a kivont, de még üzemképes technika lekonzerválását.