|

Sikeresen elrepült egy újabb Bulava

Korábbi, kapcsolódó hírek alapján várható volt, hogy a napokban sor kerül az október második felére várt Bulava tesztre. A 10 nappal ezelőtti, a közelgő Bulava szalvó teszt körüli esetleges változásokat pedzegető hírünkben említettük, hogy várhatóan október 20-22. között kerülhet sor a Bulava legújabb indítására. Nos, ha egy kicsit késve is, de erre ma sor is került. Megjegyzendő, hogy ezen indítási időszakok nincsenek kőbe vésve, változhatnak ilyen-olyan okokból – a mostani esetben elviekben a rossz időjárás miatt késett mind a Jurij Dolgorukij, mind pedig az első tengeri tesztútjára induló 2. Borej, az Alexander Nyevszkij kihajózása.

Az Alexander Nyevszkij végül október 22-én hajózott ki első útjára, így számolni kellett azzal is, hogy pár napon belül érkeznek hírek az idei 3., összességében a 17. Bulava indításról is. A felállás a szokásos volt, a Jurij Dolgorukij a Fehér-tenger habjai alól röppentette a kamcsatkai Kura tesztmező irányába a ballisztikus rakétát, melynek rakománya a papírforma szerint érkezett meg a Csendes-óceán környékére.

És ha már a Borej-osztály második egysége szóba került, akkor talán érdemes megemlíteni azon nyúlfarknyi hírt vele kapcsolatban. A tavaly november végi nagy hideg miatt a menetrendhez képest 2 hetes csúszással vízbe került SSBN tesztelési programjában 2012 nyara előtt nem szerepel Bulava indítás.

10 hozzászólás “Sikeresen elrepült egy újabb Bulava”

  1. Tcat, ezt már olvastad?

    http://www.barentsobserver.com/new-subs-made-of-old-spare-parts.4977784-58932.html

    Kiderült, hogy minimum az első 3 Borey class SSBN ( igen, a Vladimir Monomakh is ) törzsét ősrégi, be nem fejezett Akula SSN alkatrészekből kukázták össze! Még szerencse, hogy arrafelé ritkábbak a fémgyűjtögető kisebbségiek, mint nálunk, külöben még mindig nem lenne váltótípusa a Deltáknak… :-))

  2. ősrégi, be nem fejezett Akula SSN

    Hát azért óvatosan,az Akula II esek még mostanság is az egyik legjobb vadász hajók!

    Amúgy egy hajóosztálynál az első két egység mindig próba,3 példánytól
    általában változtatnak rajta. Pl Oscar/Antej I-II class.
    Gondolom ők is modulokat építenek,itt írták hogy a Virginiákba
    is hegesztnek pár métert és máris kész az SSBN.
    Lassan olyanok lesznek mint egy LEGO(-:

  3. „Amúgy egy hajóosztálynál az első két egység mindig próba,3 példánytól
    általában változtatnak rajta.”

    Ez mindig változik. A 6 elkészült Typhoon SSBN teljesen egyforma volt. A Delta-IV. osztálynál is csak az utolsó 3 egység tért el a korábban átadott társaitól, de ők is csak minimális mértében. Az Akula SSN tengóknál a 3 különböző fejlesztési fázist a megnevezésekben is jól elkülönítették. ( Akula-I, Improved Akula-I, Akula-II. ) A másik véglet a 4 elkészült Kirov osztályú csatacirkáló, amelyek mindegyike eltér a többitől, felszereltségben, fegyverzetben, stb…

  4. Killer Clown

    Ez ezzel nem értem mi a baj. Gondolom szerekezeti fém egységere értik.
    Gondolom ha volt nekik egy 80 évekből megmarad korrozió álló könnyü acél távtartójuk. Azt ma is nyugodtan felhasználhatják. Ráadásul ezek az alkatrészek kereskedemi forgalomba még ma se kapható ötvözetek.

    Orosz tangók elekronika terén vannak és voltak bajba nem pedig a felhasznált szerkezeti anyagok terén.

  5. „Ezzel nem értem mi a baj.”

    Bajnak éppen nem baj, csak szokatlan. Minden esetre az tuti, hogy egy új Virginia tengó testében még egy anyacsavar sincs, ami a még az előd Los Angeles osztály alkatrészeihez tartozott volna…

  6. Killer Clown mert gondolom az a jenki minden tervbe vett egységet vizre is tették.

    Nézd szerintem itt az van hogy épültek 80-as évekbe a tangok.
    Jött a Peresztrojka pár egységet épitését le állitották.
    Mivel ilyen hajóknál különleges szerekezeti anyagokkal dolgoznak a hajó gyár a X% kész szerkezeti egységeket nem vihette a méh-be eladni.

    De attól még lehet hogy vannak tényleg olyan alkatrészek amelyek azokból a roncsokból felhasználható volt.
    Oroszok kohászat terén ott vannak a szeren.
    Azt be épitük a trük úgy is a akusztikai és hidrodinamika paraméterek meghatározó szerkezeti egységekbe van.
    Valamint a fejlettebb elekronikába amihez azóta hozzá juthattak.