Mindkét pilóta életét vesztette abban a balesetben, ami ma röviddel dél előtt Oroszország távol-keleti részén történt, mikor egy Szuhoj Szu-24 ‘Fencer’ típusú csapásmérő repülőgép egy rázós leszállás végén kigyulladt és kiégett.
Helyi idő szerint 12 óra (02:00 GMT) előtt pár perccel megsemmisült egy Szu-24-es az amuri Ukrainka katonai repülőtéren, amikor a gép futóművei a leszállás közben fellépő erőhatások következtében becsuklottak, majd a hasán csúszó Szuhoj túlfutott a pályán és kigyulladt. A teljesen kiégő gép (melyet épp időszakos karbantartási munkálatok miatt Voronyecből repültek át a bázisra) pilótája és a navigátor életét vesztette a balesetben.
A védelmi minisztérium közleménye szerint műszaki hiba okozta az esetet, melynek okainak kiderítésére vizsgálatot indítottak.
„…a hasán csúszó Szuhoj túlfutott a pályán és kigyulladt. A teljesen kiégő gép (melyet épp időszakos karbantartási munkálatok miatt Voronyecből repültek át a bázisra) pilótája és a navigátor életét vesztette a balesetben.”
Ez így elég érdekes, mert ezek szerint a gép nem lezuhant, hanem még le tudott szállni, a hasán csúszva végig. Furcsa, hogy így is meghalt a két pilóta, hiszen már elég régóta minden orosz harci gépben „nullás” katapult van, tehát ha a becsapódás nem öli meg őket, akkor jó eséllyel katapultálhattak volna a hason csúszó gépből…
Killer Clown
A K-36D nem 0-0-ás.Csak a legmodernebb változatok(amit az F-35-be terveztek).
F-35-be orosz katapultülés….? [fejvakarás]
molni
Igen.
A ’90-es évek eljátszadoztak a gondolattal, hogy nyugati gépekben esetleg lesz K-36. Semmi több. F-35 esetén még csak nem is hallottam róla, hogy ez felmerült volna. Honnan van az ez…?
http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/aranysas_050701/
Ott kezdődik ahol egy „F-16”-ból lövik ki.Ez alapján ez több volt kósza gondolatnál.
http://www.flightglobal.com/news/articles/martin-baker-beats-russian-rival-to-jsf-contract-119405/
Amcsi tesztvideó (02:40-től):
http://www.military.com/video/aircraft/ejection-seats/are-russian-ejection-systems-better/903159086001/