|

Lezuhant a J-10B prototípusa! Vagy mégsem?

A kínai weboldalak sorra írták meg az elmúlt napokban azt a hírt, mely szerint tesztrepülés közben lezuhant és megsemmisült a Chengdu J-10B prototípusa. A kínai hadvezetés természetesen cáfol.

Október 9-én már közbeszéd tárgya volt a kínai sajtóban a sajnálatos hír, egy tesztrepülés közben Xi’an területén odaveszett a J-10 jelenős frissítésével született masina. A pilóta kötelességének érezte a gép megmentését, az utolsó pillanatokig igyekezett megoldást találni, ezért nem katapultált, így életét vesztette a balesetben.

J-10B WS-10A hajtóművel

Immáron a kínai WS-10A hajtóművel szerelt J-10B prototípus | Forrás: kínai internet ,

Mivel sokáig nem érkezett hivatalos bejelentés, ezért az egyik kínai riporter feltette a kérdést a hatóságoknak: mégis mi történt a J-10B-vel aznap? A hadvezetés erre már reagált és a nyilvánosság elé állva teljes fikciónak nevezte a hírt. Tájékoztatásuk szerint eljárást indítottak a pekingi weboldal tulajdonosa ellen, aki közzétette az általuk csak ‘rémhírkeltő bejegyzés’-nek titulált írást.

Egyelőre nem tudni, hogy melyik állítás az igaz, annyi azonban bizonyos, hogy komoly érvágás lenne a J-10B programnak a tesztpéldány kiesése.

25 hozzászólás “Lezuhant a J-10B prototípusa! Vagy mégsem?”

  1. Lazan el tudom kepzelni hogy azota gozerovel folyik a masodik proto labra allitasa hogy legalabb a foldon gurulgatva demonstraljak hogy meg sem zuhant le az elso. Ehez ido kell .

    Ha nem zuhant volna le akkor mar bemutattak volna a vasat. Igy viszont ( mar ha tenyleg lezuhant ) hogy hivatalosan kijelentettek hogy semmi nem tortent hat nagyon feladtak a lecket a repgepgyar munkasainak mernokeinek.

  2. A gép nem zuhant le, csak nem maradt fenn. A pilóta szegény (isten nyugtassa) elmondhatná, hogy ő nem zuhant le. Mivel nem mondja, két lehetőség maradt: 1. mégis lezuhant. 2. kerti munkát végez belső Mongólia határán.

  3. Különben tudtátok, hogy a Shi-lang parancsnoka anno tengóparancsnok volt? A próbaúton, kifutás után az volt az első parancsa, hogy „merüléshez felkészülni”…. Néztek is nagyot a matrózok :-) :-)

  4. „meruleshez felkeszulni”

    Hat ezen ne muljon a boldogsaga !

    – Egyes kettes vetocso tuz, tuz, tuz.
    – Harmas negyes vetocso keszenlet.
    – Csalik keszenletben , kutatas tovabbi felszini hajok es tengeralattjarok utan !!!

    Problema megoldva ! ( meg az is lehet hogy egyszer el is kell majd „jatszanunk” No az erdekes lesz majd.

  5. Lazan el tudom kepzelni hogy azota gozerovel folyik a masodik proto labra allitasa hogy legalabb a foldon gurulgatva demonstraljak hogy meg sem zuhant le az elso. Ehez ido kell .

    Hallod, ezzel nem vagy egyedül nekem is eszembe jutott ez a megoldás :)

  6. Azert furcsa hogy a velt vagy valos baleset utan hivatalos foto meg mindig nem jelent meg a geprol hanem csak olyan „tavolbol kukucskalos” ami nem hivatalos es igy nem is kell feleloseget valalni a hitelessegeert vagy eppen a felvetel idopontjaert.

    Egyre erosodik bennem hogy tenyleg odavaghattak a vasat a foldhoz.