A kínai weboldalak sorra írták meg az elmúlt napokban azt a hírt, mely szerint tesztrepülés közben lezuhant és megsemmisült a Chengdu J-10B prototípusa. A kínai hadvezetés természetesen cáfol.
Október 9-én már közbeszéd tárgya volt a kínai sajtóban a sajnálatos hír, egy tesztrepülés közben Xi’an területén odaveszett a J-10 jelenős frissítésével született masina. A pilóta kötelességének érezte a gép megmentését, az utolsó pillanatokig igyekezett megoldást találni, ezért nem katapultált, így életét vesztette a balesetben.
Mivel sokáig nem érkezett hivatalos bejelentés, ezért az egyik kínai riporter feltette a kérdést a hatóságoknak: mégis mi történt a J-10B-vel aznap? A hadvezetés erre már reagált és a nyilvánosság elé állva teljes fikciónak nevezte a hírt. Tájékoztatásuk szerint eljárást indítottak a pekingi weboldal tulajdonosa ellen, aki közzétette az általuk csak ‘rémhírkeltő bejegyzés’-nek titulált írást.
Egyelőre nem tudni, hogy melyik állítás az igaz, annyi azonban bizonyos, hogy komoly érvágás lenne a J-10B programnak a tesztpéldány kiesése.
Ismerve a diktaturak „igazmondo” hajlamat az en tippem az hogy lezuhant a vas.
De a weboldal tulaját és az 500m-es körzetben lakókat már felkötötték…
Szerintem ha hazugság lenne, akkor nem állították volna bíróság elé a fickót…
De, mert bizalmas információt szivarogtatott ki.
Lazan el tudom kepzelni hogy azota gozerovel folyik a masodik proto labra allitasa hogy legalabb a foldon gurulgatva demonstraljak hogy meg sem zuhant le az elso. Ehez ido kell .
Ha nem zuhant volna le akkor mar bemutattak volna a vasat. Igy viszont ( mar ha tenyleg lezuhant ) hogy hivatalosan kijelentettek hogy semmi nem tortent hat nagyon feladtak a lecket a repgepgyar munkasainak mernokeinek.
A gép nem zuhant le, csak nem maradt fenn. A pilóta szegény (isten nyugtassa) elmondhatná, hogy ő nem zuhant le. Mivel nem mondja, két lehetőség maradt: 1. mégis lezuhant. 2. kerti munkát végez belső Mongólia határán.
De a weboldal tulaját és az 500m-es körzetben lakókat már felkötötték…
Boldog, blogdogtalan fotózta a J-20-at. Ezek után egy J-10B elvesztésének titkolása elég fura lenne.
Különben tudtátok, hogy a Shi-lang parancsnoka anno tengóparancsnok volt? A próbaúton, kifutás után az volt az első parancsa, hogy „merüléshez felkészülni”…. Néztek is nagyot a matrózok :-) :-)
OFF
Az oroszok bejentették miszerint a új PA-DA bombázónak z t-50 fejlesztés alatt álló motorját szánják .
A 2 helyett 4 hajtóműve lesz a bombázónak .
Felszálló tömege: 125 tonna lesz .
„meruleshez felkeszulni”
Hat ezen ne muljon a boldogsaga !
– Egyes kettes vetocso tuz, tuz, tuz.
– Harmas negyes vetocso keszenlet.
– Csalik keszenletben , kutatas tovabbi felszini hajok es tengeralattjarok utan !!!
Problema megoldva ! ( meg az is lehet hogy egyszer el is kell majd „jatszanunk” No az erdekes lesz majd.
Roni, hol olvastad?
„Világ fegyveres erők” Fórumon
Angol oldalon.
Gondoltam leírom egyébként itt volt róla hír hogy a pakfa mortorját szánják neki?
Ha igen akkor elnézést .
Mekkora ez a merüléshez felkészülni:)
Még szerencse, hogy nem hajtották végre, próbaúton kellemetlen dolog, hacsaknem az underwater carrier lázálmos koncepcióját valósították meg:)
Lazan el tudom kepzelni hogy azota gozerovel folyik a masodik proto labra allitasa hogy legalabb a foldon gurulgatva demonstraljak hogy meg sem zuhant le az elso. Ehez ido kell .
Hallod, ezzel nem vagy egyedül nekem is eszembe jutott ez a megoldás :)
És itt is van:))
http://img412.imageshack.us/img412/6149/j10b1034finallyclear.jpg
Állítólag ez a „baleset” után készült.
A J10-et látva nekem a 60-as, 70-es évek jutnak eszembe.
Azért a DSI elég 21 sz. rajta.
Azert furcsa hogy a velt vagy valos baleset utan hivatalos foto meg mindig nem jelent meg a geprol hanem csak olyan „tavolbol kukucskalos” ami nem hivatalos es igy nem is kell feleloseget valalni a hitelessegeert vagy eppen a felvetel idopontjaert.
Egyre erosodik bennem hogy tenyleg odavaghattak a vasat a foldhoz.
Lehetséges, de a KJ-200 elvesztésénél nem volt semmilyen eltusolás, pedíg ott negyvenen haltak meg. Hu is beszédet mondott, hogy ök bizony hősökvoltakhősökvoltak… stb.
A J-10B-ben kínai hajtómű van, a baleset után készült képen egy olyan gép látható, amiben pedig Al-31-es. És pont a B verzió jellegzetes DSI beömlője nem látszik.
Miért olyan kurva nagy szám az új fajta beömlő?
Tisztára olyan ez a kép, mintha a pilóta beugrott volna a közértbe.
Ez azért van, mert azzal van felszerelve. Most volt időm jobban utánaolvasni ennek a dolognak.
Vagyis, a hír szerint az 1034 oldalszámú prototípus zuhant le. Ezt cáfolták hivatalosan és errefel jelent meg a fotó. Ennek van DSI és AESA radarja, de Al31 hajtóművel van felszerelve.
Az 1035 számú az ami már WS10A-val rendelkezik.
http://img511.imageshack.us/img511/598/j10b05491103best.jpg
Értem. Rosszul tudtam.
Nah, nem is kellett sokat várni:)
Errefel lezuhant egy JH-7
http://china-defense.blogspot.com/2011/10/jh-7-down.html
http://china-defense.blogspot.com/2011/10/headline-news-this-afternoon.html