|

Az orosz modernizáció középpontjában a Szu-34

A héten rendezik Moszkvában a világhírű MAKSz légi bemutatót és kiállítást, melyen az Orosz Légierő parancsnoka, Alekszander Zelin tábornok komoly kijelentést tett, melyben

Zelin nyilatkozatában kifejtette, a korszerű csapásmérő repülőgépükből, a Szuhoj Szu-34-esből 5 századnyit szeretnének rendszeresíteni, alakulatonként 24 géppel, azaz 120 Szu-34-est tudhat majd a légiflottájában az Orosz Légierő 2020-ig. A védelmi minisztérium közleménye szerint idén 12 (azaz havi egy) gépet szerelnek össze a Szuhoj novoszibirszki üzemében, a NAPO-ban, a gyártási ütemet pedig folyamatosan növelni kívánják.

Ezidáig 32 darab Szu-34-esre van megrendelése a Szuhojnak, melyből 7 gép már csapatszolgálatba is állt, számos példányt pedig a védelmi minisztérium és a gyártó emberei nyüstölnek még. A tervek szerint a gyártás felfuttatásával 2015-ig 70 darabot adnak át az Orosz Légierőnek, míg a 2020-ig megérkezne a 120. példány is.

>>> Tovább a Szuhoj Szu-34-es típusismertetőjéhez >>>

21 hozzászólás “Az orosz modernizáció középpontjában a Szu-34”

  1. Puma. Pannon Puma

    ” Iden amugy 6 uj gep lesz atadva, nem 12. (10-15ig)”

    Az első egy földi példányt, mert mutatták be az indiaiaknak 2009-ben.
    A második statikai próbapéldány.
    A harmadik az első prototípus, 2010 januárjában szállt fel először.
    A nagyedik a második prototípus tavaly decemberbe adták át.
    Az ötödik a földi törő és fárasztásos próbák gépe
    A hatodik lesz az első standard előszéria és felfegyverezhető gép.

    A harmadik prototípus talán idén év vége felé lesz átadható, a negyedik prototípus átadására még nincs időpont.

    A berepüléshez 2600 repülést terveznek – ha minden jól meg – 2012 végére végeznek vele.

  2. Puma. Pannon Puma

    ” Mindegy, ha már ide írtad a PAK FA-t akkor ide jön a kérdésem is…Vajon hogy lesz meg 2012 végére a 2600 felszállás, ha most a MAKS-on volt vmikor a 84.? ”

    Hááááát…..szoros lesz !!!! Na, az orosz terveket ők maguk sem veszik komolyan !

    Ha nem lesz baleset a program gyorsításával megcsinálhatják ! De erre nem fogadnék….

  3. „Idén fognak átvenni még 2 gépet… -.-”

    Az egy dolog, csak az a baj, hogy szűk másfél év alatt körülbelül egy repülőezred szokott 2500 felszállást teljesíteni :D

    Csak egy adat: 1996-ban (mikor még volt is élet, meg repképes gép rendesen), a MiG-29-esek 3146 felszállást teljesítettek Kecskeméten.