A héten rendezik Moszkvában a világhírű MAKSz légi bemutatót és kiállítást, melyen az Orosz Légierő parancsnoka, Alekszander Zelin tábornok komoly kijelentést tett, melyben
Zelin nyilatkozatában kifejtette, a korszerű csapásmérő repülőgépükből, a Szuhoj Szu-34-esből 5 századnyit szeretnének rendszeresíteni, alakulatonként 24 géppel, azaz 120 Szu-34-est tudhat majd a légiflottájában az Orosz Légierő 2020-ig. A védelmi minisztérium közleménye szerint idén 12 (azaz havi egy) gépet szerelnek össze a Szuhoj novoszibirszki üzemében, a NAPO-ban, a gyártási ütemet pedig folyamatosan növelni kívánják.
Ezidáig 32 darab Szu-34-esre van megrendelése a Szuhojnak, melyből 7 gép már csapatszolgálatba is állt, számos példányt pedig a védelmi minisztérium és a gyártó emberei nyüstölnek még. A tervek szerint a gyártás felfuttatásával 2015-ig 70 darabot adnak át az Orosz Légierőnek, míg a 2020-ig megérkezne a 120. példány is.
Az nem kevés,úgy látszik,hogy a vadász vonalat nem tartják olyan égetően fontosnak(gondolom az elmúlt 20 év háborúiból kiindulva).
NEm a legkorszerűbb, de Oroszországnak egyelőre megfelelő gép, oszt’ nekem még szép is !
Csecseneken már kipróbálták, az eredményről persze nem találtam semmit !
Ide is belinkelem a 10-es gep tegnapi repuleset (elso repulese aug. 2ikan volt).
http://cs5584.vkontakte.ru/u5828376/141023640/x_1072cfdd.jpg
http://cs5584.vkontakte.ru/u5828376/141023640/x_a0a84e67.jpg
http://cs5584.vkontakte.ru/u5828376/141023640/x_774ac21b.jpg
Iden amugy 6 uj gep lesz atadva, nem 12. (10-15ig)
http://paralay.iboards.ru/viewtopic.php?style=12&p=127796#p127796
” Iden amugy 6 uj gep lesz atadva, nem 12. (10-15ig)”
Az első egy földi példányt, mert mutatták be az indiaiaknak 2009-ben.
A második statikai próbapéldány.
A harmadik az első prototípus, 2010 januárjában szállt fel először.
A nagyedik a második prototípus tavaly decemberbe adták át.
Az ötödik a földi törő és fárasztásos próbák gépe
A hatodik lesz az első standard előszéria és felfegyverezhető gép.
A harmadik prototípus talán idén év vége felé lesz átadható, a negyedik prototípus átadására még nincs időpont.
A berepüléshez 2600 repülést terveznek – ha minden jól meg – 2012 végére végeznek vele.
Bocs, elcsesztem, ez a PAK-FA-ra vontkozik. NEM IDE SZÁNTAM !
dudi hat inkabb ilyen kellett volna nekik az elmult 20 evben az tuti.
Mindegy, ha már ide írtad a PAK FA-t akkor ide jön a kérdésem is…Vajon hogy lesz meg 2012 végére a 2600 felszállás, ha most a MAKS-on volt vmikor a 84.?
Több példány sűrűbb röptetésével.
” Mindegy, ha már ide írtad a PAK FA-t akkor ide jön a kérdésem is…Vajon hogy lesz meg 2012 végére a 2600 felszállás, ha most a MAKS-on volt vmikor a 84.? ”
Hááááát…..szoros lesz !!!! Na, az orosz terveket ők maguk sem veszik komolyan !
Ha nem lesz baleset a program gyorsításával megcsinálhatják ! De erre nem fogadnék….
Két géppel biztos vagyok benne, hogy nem csinálják meg, szerintem legjobb esetben se jutnak 500 felszállás fölé jövő év végéig…
Idén fognak átvenni még 2 gépet… -.-
Puma. Pannon Puma
„A második statikai próbapéldány.”
„Az ötödik a földi törő és fárasztásos próbák gépe”
A kettő ugyan az tudtommal.Nem szoktak két gépet gyártani anyagfáradásos tesztekre gyártani.
„Idén fognak átvenni még 2 gépet… -.-”
Az egy dolog, csak az a baj, hogy szűk másfél év alatt körülbelül egy repülőezred szokott 2500 felszállást teljesíteni :D
Csak egy adat: 1996-ban (mikor még volt is élet, meg repképes gép rendesen), a MiG-29-esek 3146 felszállást teljesítettek Kecskeméten.
” A kettő ugyan az tudtommal.Nem szoktak két gépet gyártani anyagfáradásos tesztekre gyártani. ”
Erre a kételkedésre a cikket író Sárhidai Gyula lenne illetékes válaszolni….
Vajon miért nem tudnak több gépet gyártani? Oroszországnak szüksége van erre a gépre. Még nem végeztek a fejlesztéssel, vagy a tengók, Bulava páros ennyire elvitték a pénzt? India tolja ki magából a Szu-30-akat évek óta.
A PAK-FA programban valóban van egy földi példány, ami teljesen repképes, de nem repülnek vele és van egy röpképtelen földi példány is.
Jelenleg három repképes PAK-FA van, ebből kettő repül.
Allesmor Obranna
Ez miért jó?
gigabiga
„Vajon miért nem tudnak több gépet gyártani?”
Nem akarnak nagyobb ütemben gyártani mert a légierő kvázi csak a 3. helyen van a fontossági sorrendben(hadászati rakétacsapatok, haditengerészet)
Mennyire szep :)
http://img12.imageshack.us/img12/8315/377923055656cb36bf4bo.jpg
Mi az ami még úszik a vízen?
A Kacsa!!!
Mi az a nagy dudor a hajtóművek külső oldalán???
Megvan…A futóművek nem fértek el az eredeti helyükön.