„Ami elromolhat az el is romlik, és mindig az romlik el ami a legnagyobb kárt okozza.” – tartja a mondás, és sajnos ez a mai napon sem történt máshogy.
De ne szaladjunk ennyire előre. Történt ugyanis, hogy kis szerkesztőségünk meghívást kapott július 13.-ára a szolnoki Ittebei Kis József helikopterbázisra ahol aznap a sikeresen újjáélesztett MiG-15-ös berepülésének egyik szakaszát tekinthettük volna meg több újságíró, és sok meghívott egykori pilóta és kiszolgáló társaságában.
Mivel magam is szolnoki vagyok ezért már korán a kapuhoz értem. Egy kis várakozás után, és egy gyors névellenőrzést követően 2 kollégával azonnal útnak is indultunk a hangárok felé ahol a MiG pihent. Ekkor még nem voltak sokan, de ahogy telt az idő úgy lettünk egyre többen és többen a hangárban. Jó volt látni az embereket amikor újra találkozhattak azzal a géppel amivel repültek vagy éppen karbantartották. Mentek a sztorizgatások felelevenedtek a régi történetek, majd felcsendült a Himnusz és elkezdődött az esemény amelynek a végén repülnie kellett volna a MiG-15-ösnek, ám Lamos Imre dandártábornok a szolnoki bázis parancsnoka nyitóbeszédében sajnos rossz hírt közölt.
A gépben meghibásodott egy alkatrész, és mint tudjuk első a repülésbiztonság így a a gép repülését törölték. Beszédében köszönetet mondott mindenkinek aki segített abban, hogy ez a gép újjászülessen. Őt Magó Károly zászlós követte aki a gép hazai történetéről tartott egy kis előadást, majd a JET AGE Alapítvány elnökén volt a sor. Miután vége lett az előadásoknak a gépet az emberek gyűrűjében kivontatták az állóhelyre ahol majd később a hajtómű „túráztatása” történik. De előbb még ugye a kötelező ellenőrzések, a gép feltöltése üzemanyaggal ami alatt az emberek és a sajtó munkatársai (beleértve engem is) vadul kattintgatták fényképezőgépeiket, mikor is derült égből villámcsapásként berobbant alacsonyan 2 Gripen és gyors lassú/gyors áthúzásokkal szórakoztatták az összegyűlteket – a földön pedig Farkas Bertalan fotózkodott a MiG mellett.
Ezután következett a hajtómű beindítása. El kell mondanom, hogy gyönyörű hangja van. Bár videón már hallottam, de mindenki tudja, hogy élőben teljesen más az érzés. Fantasztikus 5-10 méterre lenni a gép járó hajtóművétől. Miután leállították a hajtőművet jöhettek a riportok a még a gépben ülő pilótákkal, még több kép készítése és a tömeg oszlása, hiszen vége a programnak. Bár a legfőbb látványosság elmaradt mégis megérte kimenni hiszen repülőnapon nem biztos, hogy ilyen közelről látja az ember ezt a masinát.
Ennyi szöveg után következzen egy kis válogatás a mai nap képeiből.
Vagy ahogy idősebb Paul Teutul mondaná:
„Üssünk szét a zrityóját!”
Köszönjük a riportot!
Wazze Spawn, gyors voltál! :D
Küldtem mélt, benne a közös fotód Bercivel!Gíorsan szerkeszd át a cikket!
Üdv: Hara István „Elektrolakatos” http://www.makettinfo.hu
Az a kép Top Secret :)Csakis itthoni használatra :)
nahát milyen vagy! :-P
Spawn
Alkoholos befolyásoltság alatt meg mutogatod majd mindenkinek!!!!:)
Soha nem leszek olyan részeg :D
Volt szerencsém látni tegnap is repülni,meg hétfőn is.
Ma meg a gripeneket,reméltem,h együtt is láthatom őket.Sajnos nem jött össze:(
Egyébként minden elismerésem az oldalnak,gyorsak vagytok.Még félóra se telt el a gripenek repülésétől,és már fent volt a rossz hír,h nem repül a Mig.
Már sokkal előbb küldtem sms-t hogy nem repül csak valószínű nem volt senki gép előtt.
Ott voltunk a pályavégnél, és csak hallgatuk a hajtóművezést, aztán jött az infó, hogy nem lesz repülés. Lehet tudni mi volt az ok? beszéltek olyasmiről hogy a leszállásnál történt valami.
dudi
majd a makettinfos cikkemhez beillesztem!;)
sempi!
Sajnos a tegnapi leszállásnál kocksra fékezték a gumikat, az újak meg a ködös albionból érkeznek…talán kedd-szerda magasságában repül újra
ÖSSZETÖRTÉK A MIG-15-ÖST!!!!
Nem lehetne bővebben? Oda a gép?
Ez most ugye csak vicc?
Nem, nem az.
De pontosan mi történt? A levegőben történt, vagy a földön?
földön, még várom a részleteket, ha tudok valamit, jelzem
Egyre jobb… Mennyire súlyos az ügy?
Az egyik topikban találtam a linket a balesetrl:
http://www.rchelicopter.hu/PhotoAlbum.aspx?ID=f458ca35-5c45-4138-a363-26f2486cc1bd
éppen hoztam volna én is a linket, tehát minden előző hír hamis, mint a fotókból látható
Ugye még javítható?
Hááááááááát…
A kép alapján az egyik szárnynak annyi. Kérdés, hogy a törzsbekötési pontokat mennyire tépte meg. Ha a törzs is nagyon károsdott, akkor szerintem kuka sajos az egész gépnek.
Ha „csak” a szárny és egybek, akkor is minimum egy használt szárnyat és futót kell valahonnan leakasztani és újrakezdeni az egészet. A hajtómű is finom ütést kaphatott, a segédberedezésekkel együtt.
http://lhsn.hu/lezuhant-a-felujitott-mig-15-uti/
Hát honnan a halálból lehet egy majdnem 55 éves tipushoz használt, de még jó állapotú, tehát repképes szárnyat leakasztani?
Múzeumból. Talán a Kínaiaknak van valahol nem „túl rég” kihajított J-5 gépük. Arról viszont lövésem sincs, hogy mennyire lehetett azonos a harci változat / kétüléses + kínai gép szárnya…
Háát én a kínai minőség miatt inkább mennék el kukázni egyet a lengyel v. valamilyen kelet európai roncstelepre…