A közelmúlt eseményeinek tükrében egyre inkább nyilvánvalóvá válhat számunkra, hogy Lengyelország hosszú távon középhatalmi ambíciókat dédelget, és szeretne Közép-Kelet Európa legerősebb gazdasági, politikai és katonai hatalma lenni. Erre minden esélyük megvan, a volt szocialista blokk országai közül náluk a leginkább tetten érhető a fejlődés, amit a 2008-as gazdasági válság sem tudott megtörni. A jól átgondolt és felelősségteljes előrehaladás a haderő tekintetében is megnyilvánul, amiből komoly szeletet hasít ki a légierő. Elég csak a 48 vadonatúj F-16C/D Block 52+-ra gondolni, amikből például a legutóbbi NATO Tiger Meet rendezvényre tízet küldtek, tehát a szövetségi feladatokat sem hanyagolják el. Most pedig ismét szintet szeretnének lépni – mégpedig nem is akárhogy.
Iparági értesülések szerint Lengyelország hamarosan tesztelésnek vet alá egy Boeing B767-200ER repülőgépet, melyet az izraeli IAI egyik alvállalkozója, a Bedek Aviation alakított át VIP szállító/légi-utántöltő feladatokra. Varsó célja, hogy a jelenleg érvényben lévő fejlesztési terv értelmében 2013-ig rendszerbe állítson két légi-utántöltőként alkalmazható repülőgépet, melyek a Lockheed Martin F-16C/D-k külföldi küldetéseit támogatnák. Ezzel lehetővé válna a tengerentúli gyakorlatokon való részvétel (például Red Flag), de akár az afganisztáni misszió támogatása is.

Izraeliek által átalakított kolumbiai KC-767-es ,
A fentiek értelmében az IAI két B767-200ER-t vásárolt használtan Kolumbiától, amiket a Bedek Aviation vett kezelésbe. Mivel az F-16-osok levegőben történő tankolásához merevcsöves rendszer szükséges, ezért ez kerül felszerelésre a gépekre. Ezen felül, mint már említésre került, a gépeket VIP szállítóként is bevethetnék, vagyis fontos, hogy könnyen és gyorsan átalakíthatók legyenek erre a feladatra.
Azonban még korántsem biztos, hogy Lengyelország ezt a típust választja, ugyanis egyesek tudni vélik, hogy az Airbus A330 MRTT is tesztelésre kerül majd.