A múlt hétvégén megrendezett zeltwegi Airpower 2011 elnevezésű repülőnap számos érdekességet kínált mind a közel és távoli múlt repülőgépei iránt rajongóknak, mind a korszerű harci gépek, kötelékek, vagy a sportrepülés szerelmeseinek. Három részesre szánt válogatásunkban egy rövid képes ízelítőt szeretnénk nyújtani a rendezvény érdekesebb pillanataiból.
A sorozat első részében az osztrák légierővel és képességbemutató gyakorlatukkal ismerkedhettünk meg. A második részben a történelmi repülőgépek és a rendezvény fő szponzorának a flottáját vesszük górcső alá.
Mindig izgatottan várja az ember a tervezett repülőnapok előzetes programjait. A lehetőségeknek azonban egyre többször gátat szab az európai légierőket érintő egyre gyakoribb leépítések, valamint gazdasági okok miatt a rendezvényekről történő távolmaradás. A lehetőségek beszűkűlnek, a rajongók étvágya egyre nehezebben elégíthető ki. Ezért is örülhetünk azoknak a kezdeményezéseknek, amelyeknek a keretében régi idők repülőgépeit újítják fel, vagy építik meg replikaként. Hazánkban is láthatunk erre példát, gondoljunk a Li-2, Po-2 gépekre, vagy a nemsokára levegőbe emelkedő MiG-15UTI-ra.
Szerencsére Zeltweg számos ilyen meglepetést kínált a régi technikák iránt érdeklődőknek. Persze, mint mindent ezt is lehet jól, rosszul, profin és reklám által vezérelve csinálni és ez igaz volt erre a rendezvényre is. Örülünk, ha P-38-ast, Corsairt, vagy B-25-ös bombázót láthatunk a levegőben, de nagyon nem tetszik a piros bika az orrán. A másik végletet pedig a Messerschmitt és MiG-15UTI gépek képviselték, amelyek koruknak megfelelő festést viselték, így a mai lajtsromjelek és az a tudat sem rontanak az örömünkön, hogy némely típus esetében csak replikát láthatunk. Bízzunk benne, hogy a későbbiekben egyre gyakrabban találkozhatunk felújított gépekkel, mert hiába szépek az F-16-osok, a változatosság gyönyörködtet!
Most pedig jöjjön egy képes összefoglaló a Zeltwegben felvonul történelmi és Red Bull színekben repülő gépekről.































