A múlt hétvégén megrendezett zeltwegi Airpower 2011 elnevezésű repülőnap számos érdekességet kínált mind a közel és távoli múlt repülőgépei iránt rajongóknak, mind a korszerű harci gépek, kötelékek, vagy a sportrepülés szerelmeseinek. Három részesre szánt válogatásunkban egy rövid képes ízelítőt szeretnénk nyújtani a rendezvény érdekesebb pillanataiból.
Mindig izgatottan várja az ember a tervezett repülőnapok előzetes programjait. A lehetőségeknek azonban egyre többször gátat szab az európai légierőket érintő egyre gyakoribb leépítések, valamint gazdasági okok miatt a rendezvényekről történő távolmaradás. A lehetőségek beszűkűlnek, a rajongók étvágya egyre nehezebben elégíthető ki. Ezért is örülhetünk azoknak a kezdeményezéseknek, amelyeknek a keretében régi idők repülőgépeit újítják fel, vagy építik meg replikaként. Hazánkban is láthatunk erre példát, gondoljunk a Li-2, Po-2 gépekre, vagy a nemsokára levegőbe emelkedő MiG-15UTI-ra.
Szerencsére Zeltweg számos ilyen meglepetést kínált a régi technikák iránt érdeklődőknek. Persze, mint mindent ezt is lehet jól, rosszul, profin és reklám által vezérelve csinálni és ez igaz volt erre a rendezvényre is. Örülünk, ha P-38-ast, Corsairt, vagy B-25-ös bombázót láthatunk a levegőben, de nagyon nem tetszik a piros bika az orrán. A másik végletet pedig a Messerschmitt és MiG-15UTI gépek képviselték, amelyek koruknak megfelelő festést viselték, így a mai lajtsromjelek és az a tudat sem rontanak az örömünkön, hogy némely típus esetében csak replikát láthatunk. Bízzunk benne, hogy a későbbiekben egyre gyakrabban találkozhatunk felújított gépekkel, mert hiába szépek az F-16-osok, a változatosság gyönyörködtet!
Most pedig jöjjön egy képes összefoglaló a Zeltwegben felvonul történelmi és Red Bull színekben repülő gépekről.
Számomra a legjobban várt gép a lengyelek MiG-15-öse volt. Reméljük hamarosan láthatjuk a HA-UTI-t is repülni.
A korai "lökös" látványa és hangja egy igazi időutazás volt. Érdekesség, hogy a mai gépekkel összehasonlítva kifejezetten halk gépről van szó.
Leszállás közben... Reméljük sokszor láthatjuk még a levegőben, esetleg kötelékben is a mi gépünkkel
Felszállás közben a Bf109-es
Jól mutat a gép a levegőben, teljesen hozza a világháborús feelinget
A Szövetséges pilóták rémálma, bár amikor ezt látták, az akár tüzelési pozíció is lehetett
A váltótípus a levegőben. Bár a Messerschmitt 262-es "csak" egy replika, de nagyon jól sikerült
"Repül a rája, repül a rája..." Engem legalábbis nagyon arra emlékeztet. Természetesen a hajtóművek sem az eredetiek
Egy oldtimer egy mai repülőnapon. Remélem a jövőben a környékünkön is egyre többször láthatunk hasonló felhozatalt
Csütörtökre vártuk, végül péntek délelőtt érkezett meg a francia Noratlas szállítógép
A kevéssé ismert szállítógép engem leginkább egy jóllakott napközisre emlékeztet. Festése ennek is az alkalmazás korszakát idézi, oldalán a korábbi alakulatok jelzéseivel
A T-28 Trojan típusú gépet kiképzésre és alacsony támadásra egyaránt használták
A KLM színeiben szereplő DC-2-es is igazi kuriózum
Majdnem DC-3, de csak majdnem. Leginkább az orr rész és a szárny - törzs átmenet különbözteti meg a jól ismert Dakotától
Svájci Hunter képében ismét egy senior jet az égen
Bevallom nekem ez a tigris festés annyira nem jön be és az együléses változatot egyébként is jobban szeretem, de ennek ellenére maximális elismerésem az üzemeltetőknek
Az I. Világháború technikáját ez a Fokker Dr I képviselte
A Red Bull gépei kötelékben a levegőben. El kell ismernem bár nem lelkesedek a vörös bikás festésekért, de a cég repülőeszközeinek a közös levegőbe emelése az esemény egyik fénypontja volt
A legnagyobb király és egyben a legnagyobb vas, a DC-6-os felszállása
Aztán a levegőben is bemutatta a tudását, sőt legalább kétszer repült a nap folyamán
Nagyon szépen manőverezett a levegőben az ex-bombázó B-25-ös. Itt leszállás után láthatjuk a nézők előtt elgurulni
Felszállás közben az F4U Corsair
Még mai szemmel is nagyon aggreszívnak tűnik a gép felépítése
Levegőbe emelkedik a P-38 Lightning
Még egy laikusnak is igazi érdekesség ennek a gépnek az alakja, hát még egy rajongónak
Amikor a fagyi visszanyal. Egy Alouette II-es fotóssal a fedélzetén
T-6-os leszállás közben
Vannak gépek, amelyeknek azért jól áll a Red Bull színvilága. Mint például ez a PT-17 Stearman
Ennek a PC-6-osnak sem kellene elbujdosnia
Mindig tetszett a Cessna 337-es, azonban a levegőben itt sem láthattuk
A legnagyobb tapsot a Blanix kötelék kapta, akik repülésüket füstölőkkel és gyertyákkal tették látványossá
Sajnos a Tunnant csak a múzeumban sikerült megtekinteni. A beígért svéd gép nem érkezett meg, de ez mindig benne van a pakliban
7 hozzászólás “Airpower 2011 – 2. rész – Azok a csodálatos férfiak az ő repülő masináikkal”
Samoth
Nagyon szépek!
Igazi felüdülés ilyen régi és mára ritka gépeket látni élőben, és különösen repülni! Sajnos az ára az, hogy el kell viselni a bikát az orrán…
Egyre több olyan gépet látni szerencsére, amely megmentetett az enyészettől. ..és legyünk őszinték, a technológia ezen csodáiból minél többet kellene restaurálni, hiszen részei a történelmünknek, és a tetejében olyan szerencsés időszakban élünk, amikor a két régi világrend bármely gépe elérhető lenne.
Erről jut eszembe bátyám, aki a napokban fényképhalmazt mutatott München mellett a repmúzeumból. Gyönyörű csarnokokban nézheted meg azokat a gépeket tökéletes állapotban, amiket itt szétvágtak, és kidobtak a szemétbe. Volt olyan is, ahol plexi kiegészítéssel mindent láthatóvá tettek a gép fülkéjében. MIG-23-as, 21-es, stb. Volt Typhoon is:)
igla: Oberschleissheim lehetett az a múzeum. De ha már München, mindenképp érdemes megnézni a Deutsches Museum repüléstörténeti részét is: Me262, Me163, utasszálító gépek, kísérleti repülőgépek, űrhajózás, stb.
A weboldal sütiket alkalmaz a jobb használhatóság és a nagyobb felhasználói élmény érdekében a részletes adatkezelési tájékoztatónkban rögzítettek szerint. EngedélyezemNem engedélyezemAdatkezelési tájékoztató
Cookie beállítások
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Nagyon szépek!
Igazi felüdülés ilyen régi és mára ritka gépeket látni élőben, és különösen repülni! Sajnos az ára az, hogy el kell viselni a bikát az orrán…
Gyönyörű munkát végeztek a Messerschmitt Stiftung szerelői.
http://jets.hu/gallery?cat=237
Egyre több olyan gépet látni szerencsére, amely megmentetett az enyészettől. ..és legyünk őszinték, a technológia ezen csodáiból minél többet kellene restaurálni, hiszen részei a történelmünknek, és a tetejében olyan szerencsés időszakban élünk, amikor a két régi világrend bármely gépe elérhető lenne.
Erről jut eszembe bátyám, aki a napokban fényképhalmazt mutatott München mellett a repmúzeumból. Gyönyörű csarnokokban nézheted meg azokat a gépeket tökéletes állapotban, amiket itt szétvágtak, és kidobtak a szemétbe. Volt olyan is, ahol plexi kiegészítéssel mindent láthatóvá tettek a gép fülkéjében. MIG-23-as, 21-es, stb. Volt Typhoon is:)
Ha érdekel valakit, egyszer felteszem a képeket:)
igla: Oberschleissheim lehetett az a múzeum. De ha már München, mindenképp érdemes megnézni a Deutsches Museum repüléstörténeti részét is: Me262, Me163, utasszálító gépek, kísérleti repülőgépek, űrhajózás, stb.
komolyan mondom, az itteni képeket nézve, és az aerophyl által linklet oldal képeit nézve…megkönnyeztem :’)
A Messerschmitt Alapítvány repülőgépeinek téli karbantartása
http://forum.htka.hu/index.php/topic,291.msg40739.html#msg40739
igla! Érdekelnének a képek. Hol nézhetném meg?