A múlt hétvégén megrendezett zeltwegi Airpower 2011 elnevezésű repülőnap számos érdekességet kínált mind a közel és távoli múlt repülőgépei iránt rajongóknak, mind a korszerű harci gépek, kötelékek, vagy a sportrepülés szerelmeseinek. Három részesre szánt válogatásunkban egy rövid képes ízelítőt szeretnénk nyújtani a rendezvény érdekesebb pillanataiból.
A sorozat első részében az osztrák légierővel és képességbemutató gyakorlatukkal ismerkedhettünk meg. A második részben a történelmi repülőgépek és a rendezvény fő szponzorának a flottáját vesszük górcső alá.
Mindig izgatottan várja az ember a tervezett repülőnapok előzetes programjait. A lehetőségeknek azonban egyre többször gátat szab az európai légierőket érintő egyre gyakoribb leépítések, valamint gazdasági okok miatt a rendezvényekről történő távolmaradás. A lehetőségek beszűkűlnek, a rajongók étvágya egyre nehezebben elégíthető ki. Ezért is örülhetünk azoknak a kezdeményezéseknek, amelyeknek a keretében régi idők repülőgépeit újítják fel, vagy építik meg replikaként. Hazánkban is láthatunk erre példát, gondoljunk a Li-2, Po-2 gépekre, vagy a nemsokára levegőbe emelkedő MiG-15UTI-ra.
Szerencsére Zeltweg számos ilyen meglepetést kínált a régi technikák iránt érdeklődőknek. Persze, mint mindent ezt is lehet jól, rosszul, profin és reklám által vezérelve csinálni és ez igaz volt erre a rendezvényre is. Örülünk, ha P-38-ast, Corsairt, vagy B-25-ös bombázót láthatunk a levegőben, de nagyon nem tetszik a piros bika az orrán. A másik végletet pedig a Messerschmitt és MiG-15UTI gépek képviselték, amelyek koruknak megfelelő festést viselték, így a mai lajtsromjelek és az a tudat sem rontanak az örömünkön, hogy némely típus esetében csak replikát láthatunk. Bízzunk benne, hogy a későbbiekben egyre gyakrabban találkozhatunk felújított gépekkel, mert hiába szépek az F-16-osok, a változatosság gyönyörködtet!
Most pedig jöjjön egy képes összefoglaló a Zeltwegben felvonul történelmi és Red Bull színekben repülő gépekről.

Számomra a legjobban várt gép a lengyelek MiG-15-öse volt. Reméljük hamarosan láthatjuk a HA-UTI-t is repülni.

A korai "lökös" látványa és hangja egy igazi időutazás volt. Érdekesség, hogy a mai gépekkel összehasonlítva kifejezetten halk gépről van szó.

Leszállás közben... Reméljük sokszor láthatjuk még a levegőben, esetleg kötelékben is a mi gépünkkel

"Repül a rája, repül a rája..." Engem legalábbis nagyon arra emlékeztet. Természetesen a hajtóművek sem az eredetiek

Egy oldtimer egy mai repülőnapon. Remélem a jövőben a környékünkön is egyre többször láthatunk hasonló felhozatalt

A kevéssé ismert szállítógép engem leginkább egy jóllakott napközisre emlékeztet. Festése ennek is az alkalmazás korszakát idézi, oldalán a korábbi alakulatok jelzéseivel

Majdnem DC-3, de csak majdnem. Leginkább az orr rész és a szárny - törzs átmenet különbözteti meg a jól ismert Dakotától

Bevallom nekem ez a tigris festés annyira nem jön be és az együléses változatot egyébként is jobban szeretem, de ennek ellenére maximális elismerésem az üzemeltetőknek

A Red Bull gépei kötelékben a levegőben. El kell ismernem bár nem lelkesedek a vörös bikás festésekért, de a cég repülőeszközeinek a közös levegőbe emelése az esemény egyik fénypontja volt

Nagyon szépen manőverezett a levegőben az ex-bombázó B-25-ös. Itt leszállás után láthatjuk a nézők előtt elgurulni
Nagyon szépek!
Igazi felüdülés ilyen régi és mára ritka gépeket látni élőben, és különösen repülni! Sajnos az ára az, hogy el kell viselni a bikát az orrán…
Gyönyörű munkát végeztek a Messerschmitt Stiftung szerelői.
http://jets.hu/gallery?cat=237
Egyre több olyan gépet látni szerencsére, amely megmentetett az enyészettől. ..és legyünk őszinték, a technológia ezen csodáiból minél többet kellene restaurálni, hiszen részei a történelmünknek, és a tetejében olyan szerencsés időszakban élünk, amikor a két régi világrend bármely gépe elérhető lenne.
Erről jut eszembe bátyám, aki a napokban fényképhalmazt mutatott München mellett a repmúzeumból. Gyönyörű csarnokokban nézheted meg azokat a gépeket tökéletes állapotban, amiket itt szétvágtak, és kidobtak a szemétbe. Volt olyan is, ahol plexi kiegészítéssel mindent láthatóvá tettek a gép fülkéjében. MIG-23-as, 21-es, stb. Volt Typhoon is:)
Ha érdekel valakit, egyszer felteszem a képeket:)
igla: Oberschleissheim lehetett az a múzeum. De ha már München, mindenképp érdemes megnézni a Deutsches Museum repüléstörténeti részét is: Me262, Me163, utasszálító gépek, kísérleti repülőgépek, űrhajózás, stb.
komolyan mondom, az itteni képeket nézve, és az aerophyl által linklet oldal képeit nézve…megkönnyeztem :’)
A Messerschmitt Alapítvány repülőgépeinek téli karbantartása
http://forum.htka.hu/index.php/topic,291.msg40739.html#msg40739
igla! Érdekelnének a képek. Hol nézhetném meg?